baby allergisch voor kat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shenoby, Aug 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

Ik zit met een dilemma,
    wij hebben 2 katten en een hond.
    als mijn dochtertje thuis is merk ik dat ze veel in haar neus zit te wrijven omdat ze er jeuk aan heeft ze niest ook heel veel.
    Bij mijn schoonouders heeft ze er geen last van en die hebben ook een hond.
    dus de hond kan ik al wegstrepen.
    verder is het veelal het zelfde ook kwa schoonhouden e.d
    ik stofzuig en dweil elke dag en stof 1 keer per week.
    Nu kaarte ik gisteren rustig aan bij mijn vriend dat ze veel last had van jeuk in de neus.
    waarop hij reageerde "ja en jij denkt dat het van de katten komt!"
    het komt gewoon door de pulkjes in haar neus.

Ik ben niet echt een fan van de katten daar maak ik geen geheim van.
    ze gaan me overal liggen waar niet mag. overal vind ik haren en in hun gekke bui rennen ze me constant van boven naar beneden en weer terug. GEk word ik ervan.
    maar goed.. we hebben die beesten nu eenmaal en met het nemen van de dieren maak je naar mijn inziens een belofte om voor ze te zorgen tot hun dood. tenzij het om bepaalde redenen niet anders kan.maar nieuwe katten komen er in elk geval nooit weer.

Hij denkt dus dat ik alles aangrijp om die katten de deur te kunnen wijzen.
    dit is niet waar. ik ben echt van mening dat mijn dochter er "last"van heeft.
    Ik wilde ze al naar buiten doen,het zijn namelijk binnen katten,ik vind ook dat een gewone huis-tuin en keukenkat naar buiten moet kunnen.
    maar dat wil hij ook niet want dan worden ze misschien doodgereden.

wat moet ik nou doen? om de katten te kunnen uitsluiten of als boosdoener aan te kunnen wijzen?
    ze is nog maar 5 maand dus testen kan nog niet.

iemand advies?
    ook misschien hoe ik mijn mannetje kan benaderen?
    want in dit geval wil hij echt niet luisteren en ben ik de grote boeman in dit verhaal.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Best mogelijk dat jullie dochter allegisch is voor katten. Een optie is idd, de katten naar buiten doen. Hebben jullie iets van een tuin? Dan zou je een kattenren kunnen maken, dan zijn ze buiten en kunnen ze niet aangereden worden of weglopen. Als de klachten van jullie dochtertje dan verdwijnen of minder worden, dan ligt het idd aan de katten.

Maar onze dochter niest ook veel hoor. En wij hebben verder helemaal geen huisdieren.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja maar ze wrijft echt heel veel met haar handen onder de neus door en ook heel hard.
    soms doet daarna haar neus dus pijn. en mag je er niet eens aankomen. (doe namelijk wel eens een spelletje *TOET* op de neus) gisteren had ze daarbij tranen in haar ogen zo'n last van de neus.
    maar we hebben helaas geen tijd. we wonen in een bovenwoning.
    maar ik heb al bedacht om kippengaas langs het balkon te spannen.

4. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Een allergie kan ineens op komen zetten. Wij hebben ook altijd katten gehad, maar plots was ik er allergisch voor.. Misschien kun je bloed laten prikken en kijken waar je kindje allergisch voor is. ;)

en als ze allergisch voor katten is is er maar 1 oplossing en dat is ze jammer maar helaas weg doen. want als je ze houd blijven de haren altijd in huis (heeft een jaar nodig voor uit je huis te gaan is me een x verteld. Of dat klopt weet ik ook niet zeker!)

Maar die keuze is aan jullie zelf.

-xxx- Stacey

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik was allergisch voor katten als baby (en nog steeds). Mijn ouders hadden er 4 en ik heb uiteindelijk extreme eczeem (dauwworm) gekregen en dit ging pas over toen ik 1,5 jaar was en op mijn 5de Astma. Ik weet natuurlijk niet of ik ook astma had gekregen als me ouders geen katten hadden gehad maar het hielp zeker niet. Mijn ouders hebben de katten weggedaan voor de zekerheid. Kijk dus aub wel uit. Het gaat wel om de gezondheid van je kind

6. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Jeetje, wat een verschrikkelijk herkenbaar verhaal!!

Ik ben ook geen fan van onze kat... en ik ben bang dat ik er voor mijn zwangerschap net iets te vaak over "gezeurd" heb, want vriendlief denkt nu ook dat het een masterplan van me is om de kat t huis uit te krijgen :(

Maar buiten de herkennig... een oplossing heb ik niet echt (helaas). Misschien is het een plan je kleintje (als je dat trekt natuurlijk) een nachtje bij opa of oma te laten slapen. Als die dan ook veel verschil zien, kan je man er misschien niet meer omheen??

Kijk, ik snap best dat je een huisdier niet zomaar neemt en het een verantwoordelijkheid is waar je in principe aan vast zit (anders was die van mij al jaren geleden weggeweest, schaam schaam) maar de gezondheid van je kindje lijkt me belangrijker!

7. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Mijn dochter niestte ook veel en wreef regelmatig aan d'r neusje en toen ik voor mezelf (nacontrole) bij de dokter was vroeg ik aan hem gelijk maar even of dat een allergische reactie op onze kat kon zijn....
    Volgends hem kon dat niet omdat je een allergie op bouwt en niet al hebt... dus de kans was erg klein dat het van de kat was... niezen wordt nu ook steeds minder!!!!!

Share This Page