Op de kinderopvang vroegen ze mij of ik mijn dochter van bijna 6 maanden al in de kinderstoel had thuis. Dat doe ik dus nog niet, omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten. Op de kinderopvang doen ze er dan een extra kussentje bij in, zodat ze wat ondersteuning heeft en steviger zit. Wat vinden jullie? Het lijkt mij geen goed idee en slecht voor haar rug.
Hier zat ze met 6 maanden in de kinderstoel. Ze kon nog niet zelf zitten maar ik vond het wel verstandiger dat ze rechtop zat met eten (ook ivm rapleymethode). Voor even is het niet zo erg maar als het niet nodig is, zou ik het nog niet doen.
fysio heeft mij verteld dat met genoeg steun in de rug het voor even wat eten geen kwaad kan... op schoot mag je baby ook gewoon in zithouding vasthouden...alleen niet zonder steun!
Wij doen het wel ook al kan ze niet los zitten, maar tot nu toe maar 1 keer per dag en maximaal een kwartier tijdens het rapleyen. Anders weet ik ook niet hoe we dat moeten doen want Simone eet het beste als wij ook eten....
Tycho ging hier ook met 6maanden in de kinderstoel en dat hebben we uitgebouwd naar steeds langer. Dus eerst 5minuutjes, daarna 10 enz enz. Nu gaat het goed, soms stut ik hem nog wel even met wat kussens maar dat komt bijna niet voor. Hij krijgt er alleen zn hapjes in en tijdens dat wij eten zit hij erin omdat hij dan niet in de box of op de grond wil. Meneer wil namelijk alles bijhouden hahaha. Heb je een wippertje wat je omhoog kan zetten? Dan kun je haar ook eerst daarin zetten en dan de rugleuning omhoog zetten en daar eerst voorzichtig aan mee beginnen. Zo hebben wij dat met Tycho ook eerst gedaan. xxxx
Ik heb eten gegeven in het wippertje totdat ze wat beter kon zitten. Inderdaad het wippertje wat rechter op.
hier ook met 6 mnd in de kinderstoel als ik moest gaan wachten tot ze zelf zelfstandig kon zitten dan kon ik haar dus pas vanaf vorige week in de stoel zetten omdat ze toen pas zelfstandig ging zitten
Hier juist andersom, bij onze kdv mochten ze per se niet in de kinderstoel voordat ze zelf konden gaan zitten. En ja, hier was dat ook rond 9-10 maanden. Daarvoor zaten ze thuis ook niet in een kinderstoel, gewoon in een wippertje. Wij hebben van de fysio goede uitleg gekregen waarom dat zo belangrijk is, en dat vonden we reden genoeg.