Alle kanten op draaien in bed

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mirna, 28 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Mevrouw heeft wat ontdekt. Dat je alle kanten op kunt draaien in bed. Nou is dat op zich niet zo erg want ze ligt in slaapzak, maar wel wanneer ze 's nachts met haar hoofdje tegen de spijlen komt. Dan wordt ze huilend wakker.
    Heeft iemand een idee wat je hier aan kunt doen?
    Doen die van jullie dat trouwens ook?
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jep Cailtin doet dat ook ik heb er een knuffel tussen gelegd en nu is het over , duurde maar even dat ze het deed
    beviel toch niet zo denk ik met der koppie tegen die harde spijltjes te liggen ;)
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Onze isa draait ook alle kanten op in bed. Ze heeft geloof ik alle hoeken wel van boven en onder gezien Dan ligt ze op haar buik, dan weer dwars met haar hoofdje vast tegen de spijlen, dan weer met haar hoofdje bij het voeteneind. Ze huilt niet, maar ik denk zoals deb (hoi hoi ;) ) zegt dat een knuffel wel een oplossing zou kunnen zijn. Wel blijven oppassen dat jullie isa niet ergens in verstrikt kan raken of wat haar ademhaling zou kunnen belemmeren.

    Groet Kwebbel
     
  4. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Bedankt bedankt Kwebbel!!!
    De extra knuffel heeft geholpen. We hebben vannacht eindelijk weer eens lekker doorgeslapen. Dikke kus voor jou![​IMG]
    Een supertip [​IMG]
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wat fijn dat de knuffel heeft geholpen! Lotte heeft dit ook een tijd gehad, bij haar was het echt een fase..
     
  6. Aman

    Aman Actief lid

    13 mei 2006
    335
    0
    0
    Zal maar vast beginnen met het leggen van knuffels dan!
    Jill begint er nu mee. Gelukkig alleen nog 's avonds als ze niet in slaap kan komen en vanochtend vond ik haar op d'r buik aan het hoofdeind van het bed.
     
  7. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars heeft het ook 2 weken gedaan. Ik heb een lange slaapzak gekocht en die bij het voeteneinde ingestopt. Sindsdien bonkt hij niet meer tegen de spijlen.
    Gelukkig draait hij niet veel in zijn slaap anders draait ie zich vast in de slaapzak.
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Mijn tweede is er mee begonnen en nooit meer opgehouden. Die crossed nog steeds door heel zn bed snachts en hij is 7 nu!
    Doorgaans sliep hij ook op zn knieen met zn kont in de lucht (toen was hij wel geen baby meer maar toch...maf gezicht zoiets :p )
    Heb me altijd vreselijke zorgen om hem gemaakt omdat hij dus ook niet op zn zij bleef liggen als baby. En die baby sleeper dingen hadden ze toen nog niet. Dat zou n uitkomst geweest zijn voor mij toen zeg...Al zou hij er waarschijnlijk wel wat op gevonden hebben de bengel :p
    Heb altijd maar slaapzakjes gebruikt vanaf dat t mocht want dekentjes etc is gewoon niet te doen met die draaikont.
    Je kon/kan hem ook niet in bed hebben want dan doe je geen oog dicht...ja of hij timmert ze dicht met zwaaiende armen en benen.. :)
    Hij heeft altijd zn bedje vol gehad met knuffels maar daar "kroop" hij gewoon tussen door :(
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Draaien en keren in bed... Ons Ilse doet daty vanaf een maand of 4 en de fase is nog niet afgelopen (inmiddels is ze 2,5 jaar)
    Toen ze 2 werd heeft ze een groot bed op haar verjaardag gekregen en nu heeft ze dus gewoon nog meer ruimte om te keren.
    't zal inderdaad vast wel een keer over gaan.

    Groetjes van Kiki
     
  10. mirjam22

    mirjam22 Lid

    25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    mijn kleine is wel nog niet zo oud maar ze trappelt haar eigen ook alle kanten op wat ik dus ook dood eng vind, vanacht was ze dus ook tegen de zijkant van haar bed gekomen met haar hoofd en ze lag natuurlijk ook gewoon zonder haart deken maar ik weet nie of ik al een slaapzak mag gebruiken bij haar??
    alleen knuffels vind ik toch nog best eng omdat ze haar eigen ook niet verder kan bewegen.
     
  11. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja hoor. Je kunt ook bij zo'n kleintje gerust een slaapzakje gebruiken. Ik zou de slaapzak niet al te groot nemen, maar eentje waar een beetje ruimte bij de voetjes is. Bij de Hema kun je vast wel wat vinden.
     
  12. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Als je veilig wilt zitten kun je de slaapzak onder de armpjes ietsje dichter maken zodat t "precies" past. Dan kan ze er niet zo makkelijk in "weg zakken". Als ze dan wat groter word dan maak je dat gewoon weer open.
     
  13. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hebben ze in Nederland geen 'stootkussentjes' tegen het ledikantje?
    bij ons in Turkije is het hele ledikantje afgeschermd met 'stootkussentjes' zeg maar.
     
  14. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Werd mij de vorige keren afgeraden ivm stikkings gevaar
     
  15. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik las het ook in mijn nederlandse zwangerschapsboekje. Maar ik Turkije gebruikt iedereen het..echt iedereen. Alle bedjes worden zo verkocht zeg maar. met die stootkussens erbij.
     
  16. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ook ik heb iris in het slaapzakje, en het slaap zakje heb ik een stukje bij het voeteneind in. anders vind ik haar sochtends hele maal bovenin het bedje
     
  17. mirjam22

    mirjam22 Lid

    25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    ik had ook een ledikantje mat stootkussens maar moest er eigenlijk af van de kraamvrouw zeg maar idd in verband met verstikkings gevaar??
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    potverdikkie gaat kwebbeltje er met mijn kussie vandoor hihihi was mijn idee hoor de knuffel in bed ;)

    grappie hoor fijn dat het geholpen heeft
     
  19. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ha ha die deb, had ik nog niet eens gezien. Nou hier komt ie van mij speciaal voor jou ;)


    [​IMG]



    Groet kwebbel
     
  20. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    :oops: :oops: Oepsie :oops: :oops:
    Zeker niet goed gelezen
    Dan er 2 voor jou ;)
    [​IMG][​IMG]
     

Deel Deze Pagina