nou levi onze zoon vind het dus heerlijk om een uurtje of anderhalf in de box te slapen ipv in zijn bedje is dit slecht voor zijn rug? volgens onze kraamhulp kan het geen kwaad... we hebben 2 boxkleden in de box gelegd
hier doe ik dat ook. als ik bas oppak om in bed te leggen wordt hij weer wakker. daarom laat ik hem maar lekker liggen in de box, kan echt geen kwaad. bas slaapt dan tenminste even op de dag. dus gewoon lekker doen.
lijkt mij niet, toen de kraamhulp er was en ik wilde hem meenemen naar de woonkamer terwijl hij sliep dan nam ze hemn gewoon mee en zei dat ik moest doen wat ik prettig vond en dat het niet slecht was
Ach, ik vind het altijd een beetje onzin dat ze niet in de box mogen slapen. Het zou dan verwarrend zijn omdat de box een speelplek is. Maar dat gaat helemaal niet op voor die kleintjes natuurlijk, en zodra ze wel oud genoeg zijn om dat te snappen leg je ze al niet meer in de box te slapen.
Ik ben er geen voorstander van. Een box is geen slaapplek, maar een plek om te spelen/kijken met veel prikkels. Hier gaat Tobe dus echt naar zijn bedje zodra ik zie dat hij in slaap is gevallen. Als ik hem oppak wordt ie dan wel even wakker, maar als ie in zijn bedje ligt, ligt ie al snel weer te slapen. Het is voor de regelmaat ook prettiger als zo'n kleintje gewoon een vaste slaapplek heeft en niet steeds ergens anders ligt. Wij deden dat in het begin ook (soms in de kinderwagen in de woonkamer en soms in zijn wieg in de slaapkamer) en daar werden wij en hij onrustig van. Sinds hij standaard in zijn ledikantje slaapt, slaapt ie een stuk beter.
Sterre sliep eerst wel veel in de box, toen sliep ze ook overal, lekker makkelijk Maar nu heeft ze toch wat meer rust nodig om in slaap te komen, dus gaat ze lekker naar boven als ik zie dat ze moe is, zeker als we bezoek hebben.
tja, wij wonen in een flat, dus dan is het maar 5 stappen om haar in haar bedje te leggen. Ze lag dus bijna altijd in bed te slapen. Soms echter was ze ineens vertrokken en sliep ze dus voor ik er erg in had in de box en tja, dan liet ik haar ook liggen hoor.
ik laat mijn dochter nu tussen 10 en 12 en tussen 14 en 17 uur in de wieg liggen. De rest ligt ze in de box. Op die manier went ze al aan het ochtend en middagdutje doen in de wieg, en de rest van de tijd ligt ze in de woonkamer. Ze ligt vaak te slapen, maar is ook wel wakker en ligt dan lekker te spelen. Werkt prima hier.
hier laat ik haar niet echt slapen in de box. Hoe klein ze ook is ze speelt op haar manier al echt in de box. Als ze dan in slaap valt leg ik haar in de wieg of in de wagenbak. Ligt beetje aan het moment van de dag en hoe lang het nog duurt tot de fles.
mijn zoontje heeft tot 11 maanden in de box geslapen, ik kreeg hem vanaf dat hij 3 weken was met geen mogelijkheid in zijn bed. met 11 maanden ging het ineens wel. doe waar je je goed bij voelt. groetjes, Miranda
Ik merk meestal wel als Tessa moe wordt (gaat ze in haar oogjes wrijven) en dan leg ik haar gelijk in de wieg met speen en knuffeltje en dan valt ze zo in slaap
Denk dat je gewoon op je kindje moet letten: slaapt het beter in de box, dan gewoon doen. Voor het ruggetje kan dat echt geen kwaad. Hier was het zo dat Thirza in eerste instantie goed sliep en eigenlijk overal, (de eerste 2 weken ), daarna ging ze steeds slechter slapen. Al vrij snel kwam ze beneden (box of kinderwagen) echt niet meer in slaap en tegenwoordig doet ze dat alleen nog als ze echt niet lekker is: dan gaat ze in haar bed ook niet slapen en pakt ze de dag door wat hazeslaapjes in de box... Maar normaal gesproken hier dus gewoon in haar eigen bedje.
Nog gefeliciteerd met je zoontje. Leuke naam Onze Levi sliep de eerste 3 maanden ook graag in de box. Liet dit ook gewoon toe. Meestal sliep hij op zijn buik en dan op 2 box kleden. Nu slaapt hij wel in zijn bedje omdat hij in de box zijn rust niet meer vind.