laten jullie je baby in de box slapen? hoe doe je dat dan? maak je het op als bedje of gaat hij zij gewoon slapen als je hem haar er in legt?? en alleen als ze heel klein zijn of ook als ze ouder zijn, bv 6 maanden? mijn kleintje wilde niet in de box in de eerste twee maanden. nu speelt hij er alleen in.
Ik gebruikte de box nooit echt als slaapplaats, maar mijn dochtertje heeft er toch vaak in liggen slapen hoor. Als ze dan in slaap gevallen was wilde ik haar niet wakker maken. Na een maand of 6 was dat trouwens wel gebeurd, dan viel ze echt niet meer in slaap in de box. En toen ze heel klein was, 1-2 maand, legde ik haar eigenlijk wel altijd in haar bedje of de kinderwagen, beetje knusser.
Finley en Aiden, evenals hun neefjes hebben overdag tot een maand of 4 allemaal in de box geslapen. In Belgie is dit volgens mij zelfs reuze normaal. Finley lag in de kinderwagenbak in de box en toen hij wat ouder was (3 maanden), gewoon in de box. Ideaal ivm het geven van borstvoeding. Ook vond ik het wel lekker om hem zo dichtbij mij in de buurt te hebben. En ten derde heeft hij hierdoor geleerd om door leefgeluiden te slapen en slaapt hij nu overal prima. Het is dus niet zo dat we op onze tenen door de woonkamer slopen, omdat Finley sliep. Ik ging onderwijl gewoon koken enzo. Je kunt speciale boxmatrassen kopen, dan liggen ze wat zachter in de box. Alhoewel Finley en Aiden gewoon op twee dikke boxkleden sliepen met een dekentje over. Hier overigens nooit als bedje opgemaakt trouwens.
Onze zoon valt regelmatig in slaap in de box en dan laat ik hem gewoon liggen. Ook wel op het speelkleed op de vloer ofzo. Tja, hij lijkt er geen last van te hebben en groeit er niet scheef van 's Nachts slaapt hij sowieso gewoon in zijn wieg en overdag leg ik hem inmiddels 1 of 2 keer in zijn ledikant te slapen. Verder slaapt hij steeds op andere plekken. Ook veel in de wandelwagen of in de draagdoek.
Box niet gebruikt als slaapplaats, maar alleen om te spelen. Soms viel ze er wel eens uit het niks in slaap, dan liet ik haar wel liggen (ze slaapt namelijk zelden overdag, ook niet boven in bed)
Hier de box vanaf de eerste minuut dat hij thuis was als slaapplaats overdag gebruikt. Ik legde er een zwangerschapskussen in, aan de rand omdat dat er knusser uitzag bij een klein babytje. Toen hij 3 of 4 maanden was dat kussen eruit gehaald. Verder legde ik hem er gewoon in, dekente over, speentje, knuffeltje en hij sliep Uiteindelijk heeft hij tot 9 of 10 maanden erin geslapen. Vanaf het begin elk slaapje behalve s'nachts. Toen hij s'nachts overging naar zijn kamer wilde hij zijn middagslaapje er niet meer in doen dus toen 2 slaapjes in de box en 1 in bed. En stilaan werd het minder en minder, vanaf 7/8 maanden ongeveer deed hij alleen nog maar het halfuur dutje s'ochtends in de box Na de 10 maanden was het me nog een keer of 5 gelukt. Maximaal En nu is de box weg
De eerste maanden wel als ze in slaap gevallen was. Of als er kraamvisite kwam. Ze lag dan op het voedingskussen. Die was dubbelgevouwen met een aankleedkussenhoes eromheen. Soort zitzak. Ze lag dan heerlijk in een kuiltje. Maar verder lag ze altijd in der kinderwagenbak in de kamer te slapen.
Ja hoor! Voor de lange slaapjes ging hij naar bed toe en voor de korte slaapjes hield ik hem in de box. Nog steeds wil het wel eens voorkomen dat hij even 15 min in de box slaapt, ik ga hem dan niet naar bed brengen voor die paar minuten.
Hier de box nooit als slaapplek gebruikt. Voornamelijk omdat beide kids daar gewoon niet in slaap vallen/ vielen. Beide heren zijn geen hele makkelijke slapers, zij hebben echt een rustig kamertje nodig om in slaap te kunnen vallen. Indien er prikkels zijn kunnen zij vrijwel niet in slaap vallen. Ook in de kinderwagen / auto vinden mijn nieuwsgierige ukkies het moeilijk(er) om in slaap te vallen. De oudste heeft overigens steeds minder moeite om ook in de kinderwagen/ auto etc. in slaap te vallen. Leefgeluiden etc. kunnen beide wel hebben tijdens het slapen, ze moeten enkel niet te veel te zien hebben.
Mijn zoontje saapt ook in de box, hij wil overdag met geen mogelijkheid in zn bedje slapen en wel in de box.
De eerste 2 maanden sliep ze overdag in de box. Erna besloot ze dat ze niet meer in de box wilde slapen dus vanaf toen sliep ze in haar bedje.
Hier hetzelfde, alleen geen draagdoek. Deze slaapjes zijn vaak toch maar een half uurtjes ofzo, dus ga haar dan niet wakker maken door in het ledikantje of wiegje te leggen.
Aan het begin sliep ze in de box! Wou d'r bij mij hebben. Nu slaapt ze in een voedingskussen met aankleedkussenhoes naast mij op de bank
Onze kinderen slapen altijd boven in hun bedje, onze zoon viel wel heel af en toe in de box in slaap, dan liet ik hem liggen, maar dochterlief is er nog nooit in in slaap gevallen, die slaapt dus altijd in der bedje.... In principe is de box hier dus om te spelen....
Hier heeft ie regelmatig geslapen in de box. Gewoon op het boxkleed of op het aankleedkussen in de box en zette de kinderwagenbak ook wel eens in de box...
Ja hoor hier sliep ze in begin ook in de box, ik had wel de koeka boxbumper in de box dat was iets knusser of ze sliep in de kinderwagen bak die ik in de box zetten. Ideaal omdat ze een voorkeurshouding had en ik ze overdag dus afgewisseld op haar link en rechter zij deed leggen. Zo kon ik haar mooi in de gaten houden en buiten dat vond ik het heerlijk om haar zo dichtbij te hebben en haar te horen. Ik kon makkelijk een half uur staan kijken naar haar zoooo lief.
Ja in het begin wel is maar vanaf een maand of 2-3 niet meer. Nu slaapt ze gewoon in d'r bedje en als we op stap zijn in de wagenbak.
Hier gebruik ik de box eigenlijk alleen om te spelen. Overdag slaapt hij of in de kinderwagenbak beneden of boven in zijn wiegje. Bij de eerste slaapsignalen haal ik hem eruit en leg ik hem in de wagenbak/wiegje te slapen. Valt hij per ongeluk in slaap in de box dan laat ik hem uiteraard liggen. Dit is nu 1 keer gebeurd.
Tot een maand of twee, smiddags en savonds wel in bedje. Wij hadden wel een boxmatras gekocht en daarover een boxkleed, dus lag echt als een echt bed.