Hoihoi, heb enige tijd geleden een soortgelijke topic geopend, maar toen is beter gegaan. Echter vanaf gisteren is het weer zo zielig. Onze zoon van 7 maanden heeft duidelijk zijn middagslaap nodig (als hij deze niet heeft is de rest van de middag onrustig en daarbij ook 's nachts heel onrustig). Nu werd hij wel vaker na 3 kwartier wakker (denk normale slaapcyclus), maar na een minuut of 3 mijmeren, viel hij weer in slaap. Echter nu huilt hij echt enorm. Ik zit elke keer weer in dubio. Wil hem uiteraard liever niet laten huilen, maar weet gewoon dat hij het nodig heeft. Tot nu toe, laa tik hem eerst 5 minuten huilen (duurt lang op de klok...) en daarna ga ik elke 3 tot 5 minuten een kusje geven, maar hij trekt het echt niet meer zo makkelijk. Ben nu inmiddels ook alweer een uur bezig. Wat te doen....? Iemand ervaring mee?
Hoi hoi. Heel herkenbaar jou verhaal. Mijn zoontje had hier ook enorm last van. Als ik hem eruit haalde of in een draagdoek viel hij niet in slaap. Met als gevolg een oververmoeid kindje. Dus toen geprobeerd (net als jullie) om hem te laten liggen en dan om de 5 min er heen om te troosten. Zo was ik dan de hele dag aan het op en neer lopen om hem te troosten. Dus toen heb ik iemand van het cb laten langs komen. Zij vroeg mij toen of het hielp als ik na 5 min na hem toe ging. Waarop ik antwoorde nee hij krijst dan net zo hard door ook als ik een speen geef. Toen vertelde ze probeer hem eens langer te laten liggen. Gelukkig (beetje rare formulering maarja) huilde mijn zoontje toen ook de hele tijdt. En ik er dus niet heen en ja idd op een gegeven moment viel hij in slaap (ja ik weet uit vermoeidheid) Zij adviseerde mij om dit een paar dagen door te zetten. Na een paar dagen had ik ineens een heel ander kind. Eentje die wel na 45 opnieuw kon slapen,die ineens weer heel goed dronk en heel vrolijk werd. Ik weet dat de kans groot dat er straks mensen hier gaan reageren die mijn tactiek echt niet vinden kunnen. Maar dat maakt mij niks uit want uiteindelijk heeft het bij ons geholpen. Als hij begong te huillen dan keek ik op de klok als hij een half aan een stuk huide (wat maar 1x gebeurt is) dan ging ik na boven trooste ik hem en ging ik weer na beneden,het half uur ging dan weer opnieuw in. Sloeg de babyfoon uit dan was dit een pauze begon hij weer te huillen weer een half uur. Dit is een heel moeilijke aanpak en ik kan niet gegaranderen dat dit ook effect heeft bij jullie. Maar bij ons werkte dit goed.
Dank voor d ereacties, Nou onze man zit waarschijnlijk gewoon in de tandenperiode. Fruit eten doet hij niet geweldig (voorheen kon hij een hele peer op) en zie daar ineens 2 hoektanden erbij!