Hey, De laatste weken wilt mijn dochtertje overdag niet meer slapen. Als ik haar in haar bedje leg begint ze meteen te wenen. In de box valt ze ook nooit in slaap. Als ik ga wandelen slaapt ze ook niet. Zelfs tijdens een ritje in de auto valt ze niet in slaap. De enige plek waar ze binnen 5 minuten slaapt, is in de draagdoek. Nu zit ze dus het grootste deel van de dag in de draagdoek. Maar...over 4 weken moet ik terug gaan werken, ze moet dan 4 dagen naar de opvang. Nu begin ik me al zorgen te maken! Zal ze daar kunnen slapen? Of zal ze de hele dag moeten huilen? Moet ik me hierover echt zorgen maken? Of komt dit vanzelf wel in orde??
Ik zou me er geen zorgen over maken. Met 4 weken is ze al wat groter en de meeste kinderen passen zich heel goed aan aan een nieuwe situatie (de opvang). Ik zou dit wel bespreken met de opvang, vaak zijn de leidsters zeker bereid je kindje in slaap te helpen. Je zou de draagdoek mee kunnen geven of vragen of ze haar even op schoot houden tot ze slaapt en dan overleggen in bed. Het zal vanzelf beter gaan. Mijn dochter ging met 4 maanden wakker in bed, en dat heeft ze helemaal zelf geregeld. De meeste kinderen passen zich echt heel goed aan en slapen rustig op de opvang.
Ik maakte me daar ook zorgen want de mijne slaapt overdag alleen maar bovenop mij.. Heb even geprobeerd om consequent slapend weg te leggen en steeds troosten en weer proberen enz.. werden wij allebei gefrustreerd van. Dus ik heb lekker genoten van verlof en gediend als levend matras.. En de avond voordat hij 2 uurtjes ging wennen bij de opvang viel hij zelf in z'n bedje in slaap. En bij de opvang heeft hij toen ook geslapen.. Heb aangegeven dat hij moeite heeft met slapen overdag en dus zijn ze er even bijgebleven, beetje aaien over z'n hoofd en deur beetje open gelaten zodat hij nog wat hoorde en toen heeft hij heerlijk geslapen.. Ik zou je dus nu zowieso niet druk maken want wie weet wat ie straks allemaal al niet kan.. en anders gewoon bespreken.. ze zijn wel meer moeilijke slapers gewend.. Ohh en ben trouwens zo trots dat hij het gewoon zelf geleerd heeft.. zonder stress, huilen en uren jengelen Lekker van hem genieten nu je nog niet hoeft te werken!!
Rond de 4 maanden gingen ze bij mij wat makkelijker slapen. Dan wel in de kinderwagen en 1 dutje boven in bed soms. Maar mijn zoontje van 11 maand slaapt alleen maar in de kinderwagen, dat lukt ook prima! Is ook wel makkelijk. Ik zie bij het kdv ook veel wagens staan als ik mn dochter naar de peutergroep breng.