Wie kan mij helpen ik weet even niet of ik het wel goed doe!!!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska280, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    verkoopmedewerkster slagerij
    Alkmaar
    Hallo allemaal,

Om even met de deur in huis te vallen. Onze zoon is 15 maanden oud en heeft al een week of 4 heel veel moeite met inslaap komen s'avonds. Ik weet dat dit het zoveelste slaaptoppic is maar ik ben dus wel van het laten huilen omdat bij hem troosten en weglopen het alleen maar erger maakt dus wij hebben geen andere keuze. Nou ging het de laatste dagen eigenlijk wel weer heel goed en dacht ik dat we het gehad hadden. Maar de laatste 2 avonden is het weer raak hij gaat in zijn bedje staan gooit alles uit zijn bed en zet het keihard op een gillen niet eens echt huilen maar gewoon krijsen. Vanavond heeft hij het drie kwartier volgehouden en is toen in slaap gevallen. Ben in totaal elk kwartier heen gegaan om hem weer even rustig te laten worden en toen weer weggelegd maar dan begint alles weer opnieuw. Ik weet dat heel veel moeders er niet voor zijn om ze te laten huilen maar ons standpunt is gewoon dat hij in zijn kamertje moet blijven en daar dus ook inslapen.
    Wat ik allemaal al geprobeerd heb.
    Bij hem blijven staan (hij wil dan alleen maar vast gehouden worden en zijn kamer uit)
    Elke 5 minuten terug(word de kwaadheid van hem alleen maar erger)
    Hem eruit halen en op een stoel gaan zitten op zijn kamer (wil hij alleen maar op de grond en spelen)
    Liedjes en verhaaltjes zingen en vertellen

Heeft iemand misschien nog een tip om hem toch misschien rustiger in slaap te krijgen. We hebben al sinds dat hij twee maanden is het zelfde slaapritueel en doen altijd alles hetzelfde.
    Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want ik vind wel heel naar worden zo heb altijd gedacht het gaat over maar het was een week over en nu komt het weer terug.

Gr Mariska

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een kindje van een jaar laten huilen vind ik persoonlijk iets heel anders dan een baby van een maand ;)

Is er iets verandert afgelopen periode? Iets overdag oid?
    Sprongetje? Ineens meer kunnen?

Mijn oudste heeft ook een periode gehad van slecht slapen. Net op het moment dat ik dacht 'gaat dit ooit nog over' was het ineens over!

Als je een methode kiest, hou dit dan vol. Wees consequent. Met 15 maanden weten ze het verschil tussen consequent en niet en wordt het dus lastiger als je niet consequent bent.

Wat ik doe is het volgende;
    Normaal ritueel en zeggen dat we nu gaan slapen. Na een x aantal minuten gillen ernaar toe, zeggen dat hij nu moet gaan slapen, kus en goedleggen. Na dezelfde tijd (of evt iets langer), kus en rechtleggen zonder iets te zeggen, net zolang tot hij slaapt.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben ook zo'n periode gehad en het ook zo aangeoakt, steeds erheen, het leek wel of ze er alleen maar bozer en meer overstuur van werd. Uiteindelijk waren we het zo zat, toen hebben we haar gewoon laten huilen. In die zin, dat we wel luisterden of het niet veranderde, soms was er ook echt wat aan de hand. Maar dus uitleggen, je moet nu gaan slapen, papa en mama komen niet meer naar je toe, ook niet als je krijst, Eerste avond duurde het anderhalf uur, dus ook echt niet ernaar toe gegaan. Tweede avond 3 kwartier, derde avond half uurtje, en na nog een paar dagen was er niks meer aan de hand.

4. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    Alkmaar
    Hey,

Er is eigenlijk weinig veranderd alleen dat hij los is gaan staan.
    Wat we wel eerst deden was dat ik hem alleen in bed legde s'avonds en mij man dus niet. Wat er toen gebeurde was dat ik er een keer niet was s'avonds dat gebeurd bijna nooit heeft mijn man hem in bed gelegd en toen was het raak het heeft wel heel kort geduurd maar toen is het eigenlijk begonnen. De laatste weken hebben we het dus afgewisseld om hem toch te laten wennen dat pappa hem ook naar bed kan brengen zonder dat hij paniek hoeft te maken. Mijn man is er door de weeks s'avonds niet dus vind ik het wel belangrijk dat hij het ook kan doen, als ik er een keertje niet ben. Dat is het enigste wat ik kan bedenken. Weet niet of het hieraan ligt maar het zou kunnen. In iedergeval bedankt voor je tip ik kan nog proberen om na een aantal keer te zijn geweest bij hem om dan niks meer te zeggen maar wat hij dus wel doet als ik hem neer leg gaat hij gelijk weer staan en gillen. Bedankt!!!!!

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik weet niet hoe laat hij naar bed gaat? Is hij dan ook echt al moe? Anders misschien in de middag iets korter laten slapen of een half uurtje later naar bed? Mijn eerste gedachte is dat hij misschien nog niet moe is?

6. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    Alkmaar
    Daar ben ik nog even!!!!! Dat laten huilen en niet meer heen gaan hebben we dus 4 weken volgehouden en dat werkte en toen was het over hij ging gewoon weer liggen en viel rustig in slaap dus dat was super. Wat ik alleen heel raar vind is dat hij nu weer helemaal opnieuw begint misschien moet ik het wel weer gewoon doen maar ik vind het zo naar om hem zo te horen maar hij is echt stout dan hoor en mankeerd niks want zodra hij eruit is heeft hij de grootste verhalen. Bedankt voor je reactie!!!!!!

7. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    Alkmaar
    Hij slaapt nog 1x van 11.30 tot half 2 en gaat om 19.30 weer naar bed. s'Middags laten slapen is geen optie want dat wil hij niet. Hij is duidelijk moe in zijn ogen wrijven en gapen en oogjes half dicht als we hem naar boven brengen na zijn badje!!!!

8. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Kan het zijn dat je mannetje kiezen krijgt? Ons meisje heeft ook af en toe zo'n fase en net als ik wanhopig begin te worden komt er weer een kies voor de dag.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik zou denken dat hij gewoon niet moe is? Leg je hem in bed als hij slaap heeft of als het bedtijd is? Daarnaast heeft ie een echte verlatingsangst leeftijd.

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Of misschien juist eerder naar bed brengen. Als mijn zoontje te moe is omdat hij wat later naar bed gaat is het een groot drama, breng ik hem vroeg naar bed dan slaapt hij rustig in.
    Ik vind persoonlijk van 13.30 uur wakker tot 19.30 uur bed tijd best een lange ruk.

11. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    Alkmaar
    Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
    Wat het probleem is bij mijn kleine mannetje is dat als we hem sóchtends langer wakker houden dat hij dan s'middags wel gaat slapen maar dan geen 2 uur pakt hooguit anderhalf uur.
    Als we hem aan het einde van de middag op bed leggen als hij om half 2 wakker is geweest wil hij dus absoluut niet slapen dus dat doen we niet meer omdat we hem dan aanwennen dat als hij gaat huilen en gillen dat hij eruit word gehaald en dat willen we juist voorkomen. Wat er vanavond gebeurde ik was laat uit mijn werk en heb hem bij mijn ouders in bad gedaan en toen naar huis gereden hij was in de auto in slaap gevallen en ik kon hem zo overleggen zonder dat het een heel drama was hij sliep gewoon lekker door. Kan het zijn dat hij na het badje misschien nog een moment van rust nodig heeft dat hij zich toch te druk maakt met het spelen in bad. Wat ik wel raar vind is dat als we hem naar boven brengen dat hij wel al half met zijn oogjes dicht zit of zal hij gewoon nog te druk zijn met het spelen in zijn hoofdje. Weer een heel verhaal maar misschien kunnen jullie me nog helpen met tips.
    Gr Mariska

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat het verlatingsangst is, en ik denk ook dat hij deze fase al eerder heeft gehad maar hem niet helemaal doorlopen heeft. Juist omdat laten huilen vaak niet werkt met verlatingsangst. Ze gaan dan uiteindelijk wel slapen, maar de fase zelf is niet voorbijgegaan.

Het hele verhalen hebben als hij eruit is, is denk ik van opluchting. Mijn dochter verzint nu ook van alles om maar niet naar bed te hoeven. Ze gaat heel actief spelen, ons proberen aan het lachen te maken... maar naar bed gaat ze toch.

Het moment dat ik de kamer uit loop, gaat ze rechtop staan en gooit alles uit bed. En dan huilt ze. Hier werkt het troosten en weer weggaan ook niet. Ook slaapt ze niet in mijn armen en ook niet als ik naast haar ga liggen. Wat wel werkt, is de deur openlaten en hetzelfde slaapliedje zingen. Dan sta ik een kwartier voor haar deur en gaat ze rustig slapen. Zonder huilen en zonder gedoe. Ik verwacht dat het vanzelf overgaat, zo gaat het altijd met fases.

13. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    Alkmaar
    hey,
    Bedankt voor je bericht. Wat hij dus doet het begint meteen al als hij in bed gelegd word. Maar ik kan het zeker gaan proberen met de liedjes het kan ook zijn dat hij dan alleen maar bozer word maar het is het proberen waard. Wat ik alleen heel raar vind is dat als hij bijv. s'nachts of s' ochtends wakker word dat hij dan gewoon rustig blijft liggen totdat ik hem kom halen en dat had hij bij zijn vorige verlatingsangst periode niet dan ging hij echt meteen schreeuwen als hij wakker werd. Maar ik ga het morgen proberen met de liedjes misschien helpt het is het proberen waart. Bedankt!!! Gr Mariska

14. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hebben we dat ook per regelmaat, dan gaat het weken goed en dan weer ineens niet.

Wij laten hem ook vaak huilen maar een enkel keertje zijn we dat zo zat dat we hem er dan wel eff uit halen wat echt zeer tegen mijn zin is.
    Wij hebben de box nog steed staan, zetten hem daar dan met slaapzak en al in. halen speelgoed weg, tv uit. Ik pak er een boekje bij en ga rustig zitten lezen net zo lang totdat hij er geen plezier meer in heeft. meestal duurt dit max 45 minuten. Dan gaat ie zitten of zelfs liggen in de box, pak ik hem op. Neem hem mee naar boven, zing een liedje en leg hem in bed, blijf niet staan maar loop gelijk weg.
    Ohja muziek doosje zet ik ook nog effe aan.

Sinds kort komen deze periodes eigenlijk maar weinig meer voor hier maar ik moet wel zeggen dat dat is nadat hij heeft uitgevonden dat ie zelf de muziek doos aan kan trekken, die in zn bedje hangt.
    Als hij dan niet direct kan of wil slapen kan het nu wel eens zijn dat we ineens 2 a 3 keer achtereen nogmaals de muziekdoos aan horen gaan.
    Maar hij is daar stil bij en lig er dan heerlijk naar te luisteren en valt uiteindelijk daarbij in slaap.
    en s ochtends zodra hij wakker is begint hij gelijk de dag met een vrolijk deuntje uit de muziek doos:D
    Maakt daar zelf geen geluid bij, dus als ik s ochtends die muziek doos aan hoord gaan weet ik... Hij is wakker!!:)

Deel Deze Pagina