Mijn zoon krijgt sinds hij 4 maanden was elke dag wat fruit en groente. Sinds een paar dagen ook brood. Het is echter een drama. Hij begrijpt nog altijd de lepel niet en het concept dat daar eten op ligt. Ik moet hem aan het lachen maken om het mondje open te krijgen. Hij hapt ook wel zelf, maar dan gaat zijn mondje maar een seconde een centimeter open en daarachter zit zijn tong die alles naar buiten duwt. Elke hap moet ik 4 keer opnieuw aanbieden en als je geluk hebt eet hij dan 1 eetlepel uiteindelijk. Mijn geduld raakt een beetje op zo. Ik geef hem nu broodkorstjes om zelf te eten, maar dat eindigt allemaal onder zijn billen in de wipstoel. Zijn flessen zijn ook sinds dag 1 een ramp. in het begin heel veel knoeien en hij heeft altijd minder dan het gemiddelde gedronken. Zo'n 600 tot 700 cc. Dus eten is altijd al een gevecht, maar het lijkt alsof hij het gewoon nooit leert. Dit kan toch niet normaal zijn?
Hoi, Het verschilt heel erg per kindje. Ik kan mij voorstellen dat het niet altijd even makkelijk is. Het is goed om het te blijven aanbieden, proberen, zonder dat het echt een strijd wordt. Is je zoontje nu 6 maanden? Soms kan het helpen om kindjes het zelf ter laten doen, rapley methode. Misschien dat je hierover meer informatie kunt vragen bij het consultatiebureau en mogelijk dat zij verder kunnen kijken of er ook een andere oorzaak kan zijn. Tot 6 maanden is fruit/groente nog niet perse nodig, vanaf 6 maanden kun je hier langzaam mee beginnen. Soms moet een kindje iets wel 10 keer proeven voordat ze aan een bepaalde smaak/structuur gewend zijn. Groetjes Angelique