Wanner kon jullie kind zelf blijven zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Regenboogmam, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Titel zegt het al :)

2. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    hier met 5,5 maand blijven zitten en met 6,5 maand zelf gaan zitten vanuit kruip.

maar volgens het cb was ze erg vroeg .. dus ik weet niet hoeveel dit zegt, hoever is je eigen kindje? volgens mij verschild het heel erg, mijn dochter loopt misschien een beetje voor met kruipen/lopen/zitten maar met spraak doet ze het echt heel rustig aan

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje kon met 7 maand zelf blijven zitten,

met 9 maand vanuit kruipstand zelf gaan zitten.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier kan hij ook wel al zitten,maar moet er toch bij blijven want gaat vaak weer naar voren hangen of opzij. Dus echt zelfstandig is t nog niet , maar begint eraan te komen denk ik...

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    met 7 maanden kon hij even blijven zitten. Vanaf 8 maanden een maaltijd eten in de kinderstoel. Met 10 maanden kon hij zelf gaan zitten

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nog niet echt, maar het begint een beetje te komen ;) Hij kan nu toch wel een half minuutje 'zitten', hoewel hij nog erg snel voorover of opzij kukelt, hahaha!
    Als het goed lukt post ik wel weer :p

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron kan nu zeker een dik kwartier zelf zitten. Maar zelf gaan zitten doet hij niet.

8. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Met 6.5 maand kon mijn dochter zelf blijven zitten.
    Dit lukt steeds langer, maar zelf gaan zitten doet ze nog niet.

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier nog steeds niet hoor.
    Zoey is een latertje, maar met steun lukt het allemaal wel.
    Ach ja, komt echt nog wel;)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met 5,5 maanden bleef ze zelf zitten en 4 weekjes later kon ze zelf gaan zitten. Maar probeer niet te veel met anderen te vergelijken is mijn advies, je maakt jezelf alleen maar gek en je schiet er niks mee op. Zo'n kleintje kan je toch niet dwingen.....

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    met 5,5 maand zelf goed blijven zitten, zelf gaan zitten nog steeds niet. maar hij kruipt ook niet, teigert pas sinds een paar weekjes. hij gaat wel staan in de box etc als je hem daar op de billen in zet.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse was ook vroeg, met ongeveer 5.5 weken kon hij zo een kwartiertje zitten. Zelf gaan zitten deed hij pas heel laat, ik geloof pas rond tien maand ofzo.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hier nog niet behalve in de kinderstoel dan komt ze wel omhoog en blijft dan even zitten.
    Ze heeft nog niet het benul dat ze niet zomaar naar achteren of opzij kan leunen want dan valt ze om.

14. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Noah kon het een paar dagen voordat hij 1 was, 11 maanden en 4 weken.

Liefs Suzanne

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

met 5 maanden voor het eerst geprobeerd hem neer te zetten en toen kon hij gelijk zitten. en 2 weken latert begon hij met kruipen en ging hij ook zelf zitten

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Nu! met 8,5 maand! Héél soms valt ie nog wel een om, maar bijna niet meer...
    Zelf gaat zitten, omrollen of kruipen kan hij nog niet!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met 6 maanden kon ze zelf zo'n 20 minuutjes blijven zitten als we haar neerzette. Daarna werd ze moe en kukelde ze nog weleens om.
    Maar dat was het enige waarmee ze 'vroeg' was. Ze kon pas rollen met 9,5 maand. Buikligging vond ze verschrikkelijk, dus zitten vond ze helemaal geweldig en daar heeft ze zich dus duidelijk op gericht ;)

18. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Met 8 maanden.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 5,5 maanden kon hij zelf blijven zitten. Twee weken later ging hij zelf zitten vanuit buikteigeren... (kruipen ging hij pas echt met 9,5 maand)

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben haar nooit los neergezet op de grond/box ofzo. Alleen vanaf 6 maanden een paar minuutjes per dag in de kinderstoel, en dat ging prima! Met precies 7 maanden kon ze zelf gaan zitten opeens, en viel ze dus de eerste dagen steeds om. Pas na een klein weekje kon ze echt heel goed zitten en nu zit ze bijna de hele dag...

Deel Deze Pagina