mijn zoontje (bijna 20 maand) slaapt sinds 2 nachten in zijn grote bed. nu heb ik het lakentje en dekentje uit de ledikant gepakt maar dit past niet helemaal om het matras zodat ik hem niet heel fijn in kan stoppen. wat kan ik nou het beste gebruiken. dekbed word nog afgeraden toch? heeft er iemand tips? hoor het graag.
Onze meid (19 maanden) slaapt sinds 2 weken in een groot bed. Ik heb gewoon een 1-persoons deken en een laken gekocht. Dekbed wordt idd afgeraden tot 2 jaar. Maar met een 1-persoons deken en laken is je probleem opgelost en kan je je zoon lekker instoppen.
Onze zoon ligt vanaf 17 maanden onder een dekbedje (kleintje), die leg ik dan horizontaal en stop allebei de zijkanten onder het matras in, lekker strak. ik zou lekker een dekbedje doen, het heeft te maken met dat ze niet niet meer onder het dekbedje uitkunnen komen en stikken, maar ik heb een sterke zoon, en op deze manier komt hij er niet onder. (Hij ligt nog wel in een ledikantje, naar ik hoop nog heel lang)
thanks voor de tips. misschien dan toch eens kijken naar een dekbed en dan overdwars. want maak hem dan toch laag op.
zelf had ik van de week ook een vraag gesteld mbt dekbedje, alleen is onze dochter nog een heel stukje jonger. Omdat ze zo veel lakentjes op heeft wat ik echt lastig vind, raden ze me aan om ze gewoon in een dekbedovertrekje te doen, heb ik gisteren gekocht, ze heeft heerlijk geslapen, en ik kan ze lekker instoppen. Doe je lakentjes mooi in een dekbedovertrek, dan kun je de zeikanten wel lekker instoppen.
In het begin deed ik een ledikantlaken en -deken overdwars over het grote bed. Je kunt het nét niet lekker instoppen, maar als je geen al te wilde peuter hebt kan het wel. Wat ook goed werkte, was een dekentje dwars in een dekbedhoes; de lengte van de dekentjes is ongeveer hetzelfde als de breedte van de dekbedhoes; je maakt het bedje dan laag op en stopt de rest van de hoes onder het matras.
Wij gebruiken al een paar maanden een peuterdekbedje voor Thirza hoor. Ze schopt 'm wel af als ze het warm heeft, en ze slaapt er veel fijner onder! (Eindelijk een echt bed, net als papa/mama, broer en zus ).