ze vind het niet fijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalief, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine meid haaat het als ik haar op haar buik leg. Ze is dan 1minuutje stil, kijkt wat om zich heen, maar daarna is het goed geweest. Dan kan ze alleen nog maar huilen.

Hoe ging dit bij jullie kleintjes?

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    bij mij geen last gehad daarvan, ze vond en vind het nog steeds geweldig om op haar buik te liggen.....

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie.

hoelang hield ze dat vol?

4. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Die van mij ook niet...eerst had hij veel eczeem op zijn gezicht en lag hij alleen maar tegen de boxmat te wrijven van de jeuk...zowieso moest ie er niks van hebben.
    Nu is hij bijna 4 maanden en sinds een paar weken vind hij het veel leuker..zijn hoofdje kan hij ook beter omhoog houden en rondkijken. Het gaat dus vanzelf over! Ik dacht ook al dat hij zich niet goed zou ontwikkelen qua nekje enzo, maar is allemaal prima in orde gekomen.
    Een paar keer heel kort is net zo goed als 10 min. lang zei het cb tegen mij.

5. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat is fijn om te horen!

Zij heeft ook last gehad van eczeem in haar gezichtje en ging ook de heletijd met haar gezichtje langs onze truien.

Ze kan al echt goed haar hoofdje op houden, maar ik heb het idee dat ze geirriteerd raakt omdat ze nog niet vooruit komt ofzo..

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje vond het ook nooit leuk. Pas rond de tijd dat hij leerde tijgeren begon hij het iets te waarderen. Inmiddels slaapt hij zelfs op zijn buik ;).
    Komt vanzelf wel goed. Gewoon blijven stimuleren, maar gewoon er op letten dat het leuk blijft voor je kleintje.

7. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik laat haar dat minuutje dat ze stil is gewoon rondkijken. Dan begint ze te zeuren en ga ik voor haar liggen en met haar praten, maar ook dat stelt haar niet gerust.. Uiteindelijk til ik haar toch maar op.. vind het zo sneu!

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hier hetzelfde, mijn mannetje gaat na 1 minuut ook tegensputteren en na 2 minuten echt huilen ... hij lijkt er inderdaad van te balen dat hij niet vooruit komt, hij is enorm met zn beentjes aan het trappelen dan.

9. fafje

fafje Niet meer actief

eerste paar weken wilde ie alleen maar zo slapen..daarna ineens niet meer...u als ie moeite heeft met in slaap komen, wil ie op zn buikje..als ie na 10 min weer wakker wordt en ik draai em op zn rug, slaapt ie lekker verder...

als ik em zo in de kinderwagenbak leg, wil ie echt over de rand kijken, super sterke nek maar kan niks zien dus zet t dan op het krijsen..in de box vind ie het soms leuk als ik een rolletje handdoek onder zn borstje leg...kan ie btj rond kijken...of over mn been..

10. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hier ook!
    Vreselijk vond ie het.
    Kon zijn hoofd wel optillen maar niet echt lang en ook niet super hoog.
    Zo zag hij ook niet echt veel.
    We hebben het braaf na elk slaapje gedaan. En vaak maar 1 minuut. Snel keren als hij leek te gaan huilen (voor zijn dus).
    En nu met 4 maanden gaat het een heel stuk beter. Hij kan het nu veel langer volhouden en komt ook hoger met zijn hoofd. Meestal zet ik een ronddraaiend muziekdoosje neer waar hij naar kan kijken.
    Wat ook hielp was om hem op het aankleedkussen op zijn buik te leggen.
    Zijn elleboogjes glijden dan niet weg en zo had hij meer kracht om langer zijn hoofd op te tillen en minder snel gefrustreerd te raken.
    Succes!

11. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ook kan je haar op je schoot nemen en met je handen de elleboogjes ondersteunen..of op je borst en dan achterover gaan liggen..op die manier vond mijn zoontje het wel ok..maar het komt vanzelf wel goed denk ik..

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik pakte Aaron weer op zodra hij begon te huilen. Mopperen mag. Is ook frustratie van het wel willen, maar niet kunnen. Maar huilen liet ik hem niet. Zoals iemand anders al schreef: op mij was het wel enigszins prima. Zeker toen hij ouder werd (maand of 7) dan liet ik hem "klauteren". Rollen kon hij toen wel, maar deed het nauwelijks. Zo heb ik hem toch kunnen stimuleren om te gaan tijgeren.

Echt het komt goed! Maar hou het voor je kindje en jezelf leuk.
    En als het maar 1 minuutje goed gaat, is dat ook prima. Dan doe je het een uur daarna weer een minuut. Zo kom je er ook toch? :)
    Succes!

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier was dat eerder ook; ik heb toen een handdoek in een rolletje gedaan en die onder haar armen / oksels gelegd. Zo kon ze met minder moeite haar hoofd omhoog halen en daarna had ze t door. Ik heb t maar 2x gedaan en toen kon ze zonder.

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Haha, hier hebben we zeker 8 maanden kunnen wachten voor meneer op z'n buik wilde liggen! Daarvoor werd hij altijd kwaad en rolde meteen op z'n rug. (met 1 maand al!)
    Pas toen hij doorkreeg dat hij dan ergens bij kon komen (tijgeren) zag hij het nut er van in..

15. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter heeft het toch op de dag van vandaag nooit langer dan enkele minuten volgehouden. Tijgeren, kruipen en klauteren doet ze ook niet.

Het gekke is dat ze wel op haar buik slaapt..

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Dit kregen wij ook als tip van de fysio. Hier heeft dat super geholpen. Ook op het aankleedkussen ging het goed en steeds wat langer.. Gewoon elke keer na de luier verschonen even op de buik.

17. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon wilde dit ook niet, hij vond het pas leuk toen hij zelf kon rollen en dit kon hij toen hij 3.5 maand was plots.
    Bij Kind & Gezin zeiden ze ons toen hij 4 weken was, dat we over 'zijn grens' moesten gaan bij het op de buik liggen! :( (hebben we niet gedaan, voor de duidelijkheid ;))

18. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    onze xavi vond het leuk om op de buik te liggen en kan het lang volhouden.. ook toen hij 2 maanden was...
    nu doet hij niet meer anders

Deel Deze Pagina