Tot welke maat handige sluiting shirt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mangoo, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Tot welke maat was het handig een shirt met bijv enveloppensluiting of drukknoopjes op de schouder te hebben?

Wil een kraamcadeautje kopen...maar weet het van mezelf niet meer :):)
    Jongste zit nu in 86 en heeft het uiteraard niet meer

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Onze dochter heeft nu maat 80 en ik heb eigenlijk alleen shirts met drukknoopjes.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zoontje draagt hier maat 74 en ik heb 2 shirtjes van name-it waar geen knoopjes bij de schouder zitten en vind het toch knap vervelend, maar vergeten op te letten met het kopen.
    Mijn voorkeur gaat voorlopig echt nog uit naar een opening bij de hals. Moet wel eerlijk zeggen dat mijn zoontje niet heel blij wordt van kleren over z'n hoofd aan doen.

4. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    okeee..ga ik daarnaar opzoek.

Enveloppenhals of drukknopen..wat is beter?

Jongste heb ik al een paar maten zonder drukknopen...maar het maakt hem ook eigenlijk niks uit, dingen over zijn hoofd..:)

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje heeft maat 86 en gebruik ook voornamelijk shirtjes met knoopjes. Hij vind het niet fijn en trekt steeds weer terug over zijn hoofd dus met knoopjes is handiger bij hem.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hihi, hier heb ik dus echt nooit over nagedacht!

Ik heb vanalles in de kast voor mijn zoon met maat 92 en voor de aankomende baby eigenlijk ook.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier maat 92 en vind het erg irritant dat die koopjes of drukkers er niet meer op zitten... ik zoek vaak speciaal naar dat soort shirts en rompers!

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik vind/ vond knoopjes veel handiger dan die enveloppesluiting. Bij smalle kinderen sluit dat niet aan, blijft open staan.

Zoon heeft juist heel veel knoopjes gehad, want hij was mini, maar zijn bol zat wel op de grootte van zijn leeftijd. Dus een groot hoofd en dan had het zonder knoopjes niet fijn gepast.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Volgens mij zitten de knoopjes erop zolang het bij de baby collectie hoort. Bij Hema is dat t/m 92, terwijl maat 86/92 van de meisjeskleding het niet heeft. Ter Stal heeft het tot 86.
    Vind het ook lastig want maat 92 of 98 heeft vaak geen knoopjes meer maar dan een wijdere hals en dat vind ik niet zo mooi.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier maat 92, maar vind drukkertjes of enveloppenhals ook nog erg fijn, sluit vaak wat beter (hoger) aan.

11. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Dl vind het idd ook niet leuk om dingen over haar hoofd heen te krijgen, dus zijn de drukknoopjes ideaal. Ze heeft een redelijk groot hoofd maar haar lichaam smal. Een shirtje over haar hoofd heen trekken wat geen drukkers heeft is echt een strijd, en zo'n enveloppesluiting staat open bij de schouders en dat ziet er niet zo mooi uit.

Ik let er eigenlijk altijd op, anders koop ik dus kleding die ik bijna nooit aan doe bij haar omdat het zo'n strijd oplevert.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Deze "sluitingen" zijn er in principe niet omdat ze handig zijn, maar omdat baby's van die grote hoofden hebben en een veel groter gat nodig hebben dan oudere kinderen en volwassenen. Volgens mij gaan de meeste van die sluitingen tot 80 of 86. Daarna heeft het hoofd dusdanig "gewone mensen ;)" afmetingen dat het niet echt meer nodig is, hoewel het uiteraard per kind verschilt.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Inderdaad! Ik heb nu al meerdere keren t shirts teruggebracht omdat de hals zo absurd wijd is. ( mt 92, voor de zomer)
    Echt heel vervelend.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hier dezelfde ervaring. Een eveloppesluiting vind ik in de winkel mooi, maar het staat vaak open als mijn zoontje het aanheeft. Met (druk)knoopjes hebben we dat probleem niet.

Deel Deze Pagina