Zit een beetje met een dilemma... Ik merk dat als ik XAbian rond 21:00 zijn laatste fles geef en daarna in bad en bed doe hij slaapt tot ongeveer 06:30. Heerlijk natuurlijk!!! Alleen nu hoor ik overal om me heen dak hem om 23:00 wakker moet maken voor een fles. Maar hij krijgt nu 4x 165cc en soms 5x 150cc. Hij mag 750 drinken en soms komt ie niet eens aan die vijf flessen. Hij is verder vrolijk en vraagt er niet om, moet ik hem nou wakker maken of laten slapen? Want hij komt dus niet aan die 750cc. Over een week moeten we weer naar het cb en dan zal ik het vragen maar vindt dat doorslapen wel fijn eigenlijk... Wat zou jij doen?
Als je kindje verder gezond en vitaal is zou ik zeggen ; lekker laten slapen. Wij kregen thijs snachts al niet meer wakker toen hij twee dagen oud was.
Laten slapen, cb gaat dat ook adviseren. (Deed de jeugdarts bij mij wel) Hoeveel weegt je kleine, volgens de kinderarts mogen ze het gewicht X 2 doorslapen dus 4,5 kilo = 9 uur. (Vanwege de glucose)
Ik zou je zoontje z'n eigen natuurlijke ritme laten bepalen. Als ie een flesje wil dan laat ie zich wel horen hoor. Dus lekker laten slapen.
Inderdaad lekker laten slapen, geniet ervan Ik zou hem als het niet nodig is zeker niet uit zijn ritme halen. Dat kan juist ervoor zorgen dat je nachten met hem bezig bent. Hij geeft het zelf wel aan als hij honger heeft. Als het gewicht goed is hoef je je echt nergens zorgen om te maken.
Mijn zoontje is 8 weken en slaapt de laatste dagen van 21.30 - 5.30/6.00 uur. Wij duiken zelf ook om 21.30 uur ons nest in, heerlijk! Ik zou dus ook zeggen: Niet wakker maken