Hallo, Om meteen maar met de vraag binnen te vallen..Eslem heeft een beetje een punt hoofd..dit is vooral duidelijk te zien als ik een foto maak ofzo. Ze heeft bolle wangetjes en vanaf haar slaapjes loopt het een beetje puntig naar boven..Zou dit eventueel kunnen komen omdat ik erg lang hebben zitten persen en dat haar hoofdje lang heeft 'gestaan'? En komt dit nog goed? Verder had ik nog een vraagje over slapen.. Ik merk vaak dat Eslem overdag echt moe is..maar meestal slaapt ze maar een half uurtje..en dan begint ze te huilen..ik heb me hier eigenlijk maar bij neergelegd omdat ik geen zin heb om de hele dag bezig te zijn met haar in bed te leggen..maar kan het kwaad dat ze zo weinig slaapt? ze slaapt dus eigenlijk gemiddeld maar een uurtje op de hele dag..ze is meestal rond 6 uur sochtends wakker en slaapt savonds rond half 8 pas..(echt doorslapen een paar uurtjes) ik kom dan op ongeveer 9 a 10 uur slaap per dag voor een baby van 2 maanden..is dit niet te weinig? Ik kan haar ook alleen maar op bed leggen wanneer ze echt bij mij in slaap is gevallen..in haar bedje is slaap vallen is een ellende..dat doet ze dus echt niet...als ik dat dus doe dan slaapt ze echt helemaal niet..tenzij ik haar laat huilen of bij haar blijf zitten totdat ze in slaap is gevallen..en het eerste sta ik niet echt achter..alhoewel ik wel het idee heb dat ze voor niets huilt, ze wilt gewoon bij mij zijn..en de tweede dat kost me gewoon te veel tijd..ik word daar echt heel moe van om steeds een half uur tot een uur naast haar te zitten voordat ze slaapt.. heeft u wellicht nog andere tips?
Hallo, Wat betreft het hoofdje: mijn inziens heeft dit niet met het persen van de bevalling te maken. Hoofdjes hebben wel eens van het persen een punthoofd, maar dat trekt normaal gezien binnen een paar dagen weer weg. Wat dit zou kunnen zijn weet ik niet. Misschien is het haar vorm van hoofd. Ik zou je kleintje wel overdag even wegleggen voor een slaapje. In ieder geval 1x op een dag. Ook al slaapt ze dan niet ze pakken altijd wat rust mee. Dat ze in haar bedje niet in slaap valt daar hecben jullie haar zelf aan gewend. Eslem weet echt wel dat zodra ze begint met huilen weer uit bed wordt gehaald. Om dit "gedrag" te veranderen zullen jullie echt even wat tijd daaraan moeten besteden en dat kan best wel twee weken of langer duren. Maar daar krijgen jullie wel resultaat voor terug. (dat is in ieder geval de bedoeling) als jullie haar niet willen laten huilen dan zul je er echt naast moeten gaan zitten, maar maak geen contact met haar. Ook geen oogcontact. Dit doe je totdat ze slaapt. Zo probeer je elke dag een stukje dichter bij de deur te gaan zitten. Het kost jullie dus wel wat tijd. Kiezen jullie echter wel voor het laten huilen spreek dan met jezelf een tijd af. Bijvoorbeeld 15 minuten laten huilen, naar haar toe, even troosten terwijl je haar in bed laat liggen, weggaan, weer 15 minuten laten huilen, naar haar toe, troosten etc etc. Het zijn maar voorbeelden van wat jullie eventueel zouden kunnen doen. Ilja
bedankt voor de tips.. En als ze eventueel na 10 min weer wakker wordt en huilt gewoon hetzelfde toch? erbij zitten..geen contact etc. tot ze weer slaapt..? Ik weet ook neit wat het met dat hoofdje is..maar ik vind het niet mooi..moet zeggen dat het in het echt nog wel mee valt.maar op foto's ziet het er echt niet mooi uit..wellicht komt het door de bolle wangetjes nog maar lijkt me ook niet echt vorm is vorm..
Hoi Gulay Inderdaad als Eslem weer wakker zou worden opnieuw beginnen. Op een gegeven moment weet ze dat ze niet uit haar bed gehaald wordt. Ik zie niet echt een punthoofd op de foto. Wat opvalt is dat vanaf haar "slapen" en dan omhoog het wat smaller is dan de rest van het gezicht. Maar mevrouw heeft ook behoorlijke dikke wangen. (tenminste dat lijkt zo op de foto). Ik kan er niets vreemds aan ontdekken. Ilja
hehe ja klopt ze heeft behoorlijk dikke wangen..ok nouja gelukkig maar..wat ik ook ontdekt heb is dat mijn moeder vroeger als baby dezelfde vorm gezicht had..en ze heeft nu een gewoon hoofd..dus het zal wel goed komen Wat betreft dat in haar bedje in slaap laten vallen...ze begint dan ook op een gegevven moment gewoon te huilen..hoelang moet ik dit door laten gaan? overal waar ik over deze methode lees staat dat je haar absoluut niet uit haar bedje moet halen..maar ze huilt zo een half uur a drie kwartier..en dan nog is ze niet van plan te stoppen met bleren..want ze schreeuwt zich echt helemaal schor..adviseer je mij haar er op een gegeven moment toch even uit te halen of echt laten huilen? want volgens mij houdt ze dat zo een paar uur uit..
Hoe moeilijk het ook voor je is, laten huilen. Als je haar eruit gaat halen kun je weer van voor af aan beginnen. Je zult (als het goed is) na een aantal dagen merken dat ze steeds minder lang huilt. Het kost even veel energie, maar de aanhouder wint. Ilja
ok dankjewel... nou ben benieuwd wat haar record gaat worden dan hahaha... volgens mij kan ze het zo 1.5 uur volhouden
Nou het is gister goed gegaan hoor..ze heeft 3 kwartier gehuild maar is daarna in slaap gevallen! Heb wel nog een ander vraagje..sorry hehe.. Overdag slaapt ze dus steeds half uurtjes..als ze dan wakker wordt na een half uurjte ga ik naar haar toe en dan vallen die oogjes weer dicht maar op een gegeven moment denkt ze volgens mij hey maar ik wil eruit..en dan zet ze het op een krijzen..ik vind het dan zo moeilijk haar zo te laten huilen..is dit wel goed? want wanneer heeft ze lang genoeg geslapen..en wanneer moet je haar laten liggen..vind het moeilijk te beoordelen.. Sorry voor al mijn vragen maar vind het erg moeilijk..
Wat fijn dat het gister is goed gegaan. En nu volhouden he anders moet je weer van voor af aan beginnen. Wat betreft het slapen overdag. Ieder kind is anders en de één heeft meer slaap nodig dan de ander. Als Eslem na een half uur al wakker is dan zou ik niet naar haar toe gaan. Laat haar of huilen, of wakker liggen. Meestal vallen ze vanzelf weer in slaap. Mocht ze niet meer slapen dan krijgen ze wakker in bed ook hun rust. Hoeveel slaap ze dus nodig heeft kan ik niet zeggen, maar probeer het overdag ook maar eens uit. Je krijgt dan vanzelf in de gaten wanneer ze echt niet meer in bed wil liggen. Ik zou zeggen probeer haar eens twee uur te laten liggen. Ilja