Autostoel groep 1. Family fix of gewoon gordels?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Luvv, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Is een autostoel met bevestiging dmv isofix nou echt veel veiliger dan een gewoon goed autostoeltje die je met gordels vastmaakt? Ik twijfel tussen de maxi cosi Tobi (gordels), maxi cosi Pearl (family fix) en Maxi cosi priorfix (zowel gordels als isofix). Iemand tips/ervaringen?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    volgens mij is het niet zozeer de veilighied die isofix meebrengt, maar het gemak voor het vastzetten van het zitje.

Als je je zitje 1x goed vastzet (en dit checked) is het niks minder veilig dan het gebruik van isofix.
    Maar als je het zitje regelmatig van auto moet wisselen is isofix wel makkelijker.

Mijn mening is dat het niet persé nodig is om isofix te gebruiken (wij hebben onze Tobi ook gewoon in de gordels zitten).

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben de mc priori die vast zit d.m.v gordels. Zelf vind ik dat de stoel teveel heen en weer kan, dus zou ik voor de isofix kiezen!

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij isofix zit het systheem vast aan het chassis van je auto. Vaster kan niet. Ook in de bevestiging kan het minder snel verkeerd gaan als met de riem.
    Wanneer je een stoel met de riem bevestigd moet je gewoon heel zorgvuldig en nauwkeurig werken. (zit de gordel nergens gedraaid? Zit de gordel overal waar dat die moet zitten? enz)
    Een goede graadmeter is altijd de ANWB autostoelen test die je kunt bekijken op hun site.

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    ok bedankt.. ik hoef de stoel niet vaak te wisselen. Hij zal vrijwel altijd in dezelfde auto blijven dus voor gemak hoef ik geen isofix. Maar als het echt veiliger is kies ik er natuurlijk wel liever voor. Het is even een uitgave, maar veiligheid voor alles denk ik dan.

6. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet in alle auto's past isofix. Vooral in de wat oudere auto's niet. Tenminste dit is mij verteld

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het gaat inderdaad om veiligheid. De kalfje bevestiging ko t er bij de ANWB goed uit.

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben onze MC cabriofix sinds enkele weken of de familiefix en dit bevalt prima.
    Geen gedoe meer met gordels en gekruip in de auto.
    En het stoeltje zit als een huis.

Voor mijn gevoel veel vaster en veiliger.
    Het stoeltje kan bij een aanrijding niet los gaan of draaien dorodat het onder de stoelen vast zit

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het gaat hier om een autostoel van groep 1 ;)

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou gaan voor de Isofix, wij hebben het zelf ook en is ideaal. Wij hebben gelijk de mc pebble en pearl gekocht, dus over een paar maandjes kunnen we de stoel er gelijk opzetten. Het is heel stevig en door de geluidjes weet je gelijk dat het goed zit, super.

Wel kijken of er van die haken in je achterbank zitten, vooral oudere auto's hebben dit niet standaard er in zitten. Nieuwe(re) auto's bijna allemaal wel.

Deel Deze Pagina