Slapen in kinderwagenbak

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Jebb, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

    Jebb Niet meer actief

    Ik heb al op Google gezocht. Toch ben ik hier op zoek naar ervaringen.

    Wij gaan 10 dagen naar Mallorca. De kinderbedjes daar, zijn echt kooien. Heeeeel hoog. Kindje merkt er waarschijnlijk weinig van, maar het lijkt mij niks.. als ik dr (vooral s nachts / s ochtends) wil troosten moet ik die hele stellage afbouwen om dr te kunnen pakken. Daarbij slaapt er ook nog een peuter, die ik graag wil laten slapen...

    Ik heb het bedje sowieso staan, maar twijfel erover om mn dochter van drie maanden s nachts in de kinderwagen te laten slapen...
    Het is s nachts niet extreem warm ofzo, maar toch.. de zijkanten van die bak zijn natuurlijk wel dicht.

    Wat denken jullie ervan? Doe niet zo moeilijk leg dr in dat bed of tsja als het ook kan, kan je dr net zo goed in de bak leggen...
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik ben met mijn dochter rond die leeftijd twee weken naar Brabant op vakantie geweest, in een periode dat het ook super warm was. Zij heeft toen gewoon in de kinderwagen geslapen en dat ging echt prima!
    Wel deed ik er een hor omheen tegen de beestjes, die zaten daar nogal veel.
     
  3. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Toen onze middelste 2 was zijn we ook 2 weken op vakantie geweest (weliswaar in Nederland, waar het niet te warm was) en zij heeft heerlijk in de kinderwagenbak geslapen. Het campingbedje paste namelijk alleen in de ouderslaapkamer en daar werden we alledrie niet vrolijker van, dus na 1 nacht hebben we voor deze oplossing gekozen.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter heeft met 4 maanden ook een week in de kinderwagenbak geslapen.
    Hadden een campingbedje gehuurd, maar die functioneerde niet optimaal.
    Kinderwagenbak ging ook goed. Dochter heeft er goed in geslapen. ;)
     
  5. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hi Jebb,

    Vanuit VeiligheidNL adviseren we om de kinderwagenbak niet te gebruiken als bedje vanwege de dichte zijwanden en de verminderde luchtcirculatie in de bak. Er komt zo onvoldoende frisse lucht bij je kindje.

    Ik weet niet hoe het bedje op jullie vakantieadres eruitziet, maar belangrijk is dat het bedje lucht doorlaat (met spijlen bijvoorbeeld, of zoals in een campingbedje). Hier lees je waar je op kunt letten. Als je het bedje op het vakantieadres niet prettig vindt, kun je misschien ter plekke een campingbedje huren?

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  6. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Als je borstvoeding geeft en je de richtlijnen volgt, kun je je kindje ook bij je in bed laten slapen
     
  7. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Nou, in de wagenbak of campingbedje zou ik doen. Als jullie kindje niet kan omrollen moet het nog wel lukken in de bak.
     

Deel Deze Pagina