Ohjaa.. heeft iemand dit ook gehad en worden de slaapjes naarmate ze groter worden langer? (zoals beschreven in mijn vorig berichtje)
volgens mij hadden wij op een gegeven moment de volgende regelmaat ingebouwd: Stel ze kregen overdag om 11 uur een fles dan of direct daarna naar bed of max. een uur later naar bed. Ze sliepen nooit van voeding tot voeding (tenminste overdag, 's nachts en 's avonds wel). Als ze dan weer wakker werden, eruit en dan weer of direct na de volgende fles of max. een uur daarna naar bed. Dat gaf regelmaat op een een of andere manier, we hadden het idee dat we ze eerder wel een te laat naar bed brachten en dat ze daarom juist niet wilden slapen of maar kort sliepen. Of ze na de voeding direct naar bed gingen of nog even speelden, hing dan af van het slaapje daarvoor (ofdie kort of lang was). Wel hadden we standaard, de avond en nachts was in bed, niet opblijven. Ik had ook liever overdag wat 'gedoe' als het 's avonds en 's nachts maar goed ging.
Nou eigenlijk nog niet echt, nu slapen ze drie slaapjes, twee van drie kwartier en 1 wat langer 1-2 uur.
Mijn dochter heeft ook erg lang 3 slaapjes van 3 kwartier geslapen. Maar deze week elke dag ineens maar 1 slaapje van 2,5 a 3 uur. Ineens was het zo... bleef ze de hele ochtend wakker en ging ze pas om 13.00 naar bed en sliep ze zo 2,5 uur. Je hoort het wel vaker hoor, dat ze maar 3 kwartier slapen.
Maar als ze wakker word, huilt ze dan echt om eten 2 uur lang? Want dan zou je gewoon eens een extra flesje kunnen geven, misschien verbreekt dat haar patroon.
Ik herken het, ik heb de neiging "laat lekker liggen" (heb ik ook gedaan als ze sliep). Ik heb niet alles gelezen maar wat je zou kunnen proberen is wipstoel, schommelstoel...etc... Mijn dochter had precies hetzelfde en had hier alles te maken met foetus-houding. Zolang je haar gebogen hield (een rolletje) net zoals in de buik was dit ontspannend. Als ik haar in een koud bedje legde kon ze zich overstrekken (zo gestrekt dat overstrekt en een holle rug heeft), uiteindelijk zorgde dit ook voor een voorkeurshouding. Hier werkte de ontspanningsoefeningen dus eigenlijk en lag ze veel in de wipstoel of schommelstoel. Ik heb haar in een (ook ivm voorkeur) in een driehoekskussen liggen. Dit werkt hier prima, ze kan dan haar benen optrekken en haar rug "bol" maken.... Ze is nu 4 maanden en ze wil alleen nog maar in bed slapen . Misschien dat je wat hebt aan mijn verhaal, tips? succes groetjes Dorianne
Dat deed ik ook, wandelwagen gewoon in de gang parkeren en kind lekker erin laten slapen. Ook sliepen ze wel eens in de wipstoel, of gewoon in de box met een dekentje er overheen. Vooral de jongste wilde blijkbaar gewoon daar zijn waar de actie was , ze doet nu nog steeds regelmatig overdag een dutje maar nooit in bed, altijd op de bank. In de maxicosi is voor een keer niet erg, maar de houding is daarin niet goed. Dus ik zou gaan proberen om je kind toch aan zijn bedje te wennen (of box, wipstoel e.d.).