Wat voor speelgoed...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wwndyy, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Hi,

Ik vroeg me af wat je nou voor speelgoed voor de aller kleinste koopt.
    (pasgeborne)

Groetjes,
    Wendy

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    De eerste weken zal de kleine nog geen oog hebben voor speelgoed. Het interessante ben jij!
    Maar na een paar weken vinden ze meestal een boxmobiel leuk.
    Vanaf 9 weken vond onze dame haar babygym helemaal super, en nog steeds mag ze erg graag onder liggen.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Heel handig bij dit soort vragen is het werkboek van "Oei, Ik Groei!". Daar staat in beschreven wat je baby per periode kan en wat 'ie dan interessant vindt.

Liefs Monique

4. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    Knisperboekjes?
    Als ie iets vast kan houden, rammelaar?

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

die van ons heeft vandaag voor het eerst intresse getoond in het speelkleed ze pakte zelfs een knuffeltje vast :D :D :D

ape trots helemaal toen ze perongelijk met haar voet tegen de spiegel schopte en het muziekje begon, ze heeft zelfs 10min eronder gelegen zonder te huilen, lekker spartelen , kijkenn en pakken

(ben heeeeeeeel trot op haar nu)
    dit was de 1ste keer dat ze bewust een speeltje pakte

6. Aycootje

Aycootje Nieuw lid

17 mrt 2009
    4
    0
    0
    oei ik groei is inderdaad super!

rammelaartjes, knuffeltjes en knisperdingetjes zijn in het begin wel leuk

deze vind ik ook heel leuk. Een combinatie van alles
    :)

7. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik had even zitten kijken op bol.com naar t boek/werkboek oei ik groei.
    Ik zie hier toch dat er veel negatieve reacties over t boek zijn. "dat het wonder kindjes zijn die ze in het boek beschrijven waardoor je snel een onzeker gevoel krijgt of je kind wel goed in zijn/haar ontwikkeling loopt.

Aangezien er veel van deze reacties zijn ga ik ook hier maar van uit.

Weten jullie nog meer boeken waarin dit soort dingen vermeld of iets staan.

Vind het zo rot dat er zoveel boeken over zijn. Je weet gewoon niet meer wat je moet kiezen. De 1 vind die goed en de ander juist weer niet. Je zou dan zelf al die boeken moeten kopen/lezen. Aangezien ik daar niet al me tijd, geld en energie in wil steken vraag ik jullie om advies :)

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Overal in het boek Oei ik groei staat omschreven dat het de eerst mogelijke leeftijd is waarop een kind een bepaald iets kan. Elk kind is anders en heeft een andere focus en ontwikkeling.
    Elk kind kiest ook iets anders uit de winkel van mogelijkheden.

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vond het Oei ik groei boekje geweldig... het is net als zoveel andere boeken slechts een leidraad... geen wet!
    Ik heb het bij mijn 2 kinderen bijgehouden toen.. en ik vond het heel grappig om te zien wanneer een kind iets kon gaan doen.. en wanneer mijn kind het daadwerkelijk deed.

10. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Iets dat geldt voor alle pasgeboren en kleine baby's! Ze zijn namelijk allemaal dol op kleur! Felle kleuren vooral, rood, geel, fuchsia, paars, lime etc etc. Een pasgeboren zal nog niet direct grijpen naar een rammelaar of knisperboekje ofzo maar als je het bij haar/hem legt zal het wel zijn aandacht krijgen. Ook een boxkleed of mobiel met leuke,felle kleurtjes of dingetjes die een beetje in 3D eruit komen zijn spannend voor zo'n kleintje. Dingetjes die zacht zijn en/of verschillende structuren hebben (badstof met een ander stofje eraan bvb), een klein knuffeldoekje, een labeldoekje,... zo'n dingetjes prikkelt hun zintuigen en ze kunnen zich er niet aan kwetsen.Als ze pasgeboren zijn zien ze nog niet zo erg ver, ze zien scherp tot max 50cm van hun, hoe ouder ze worden hoe verder de afstand wordt dat ze scherp zien.

Deel Deze Pagina