Heeft er iemand ervaring met osteopathie bij baby's die 's nachts maar ook vaak overdag slecht slapen? Precies een week geleden ben ik met ons zoontje van 7,5 maand oud naar de osteopaat geweest om te kijken of er misschien iets is waardoor hij minimaal 2x 's nachts (2x een uur) wakker is. Sinds we daar geweest zijn is het helemaal drama. Nu slaapt hij 1,5 a 2 uur en is dan 1,5 tot 2,5 uur wakker om vervolgens weer 1,5 a 2 uur te gaan slapen. We zijn helemaal gesloopt. De osteopaat merkte dat hij letsel (spanning) had in de linkerkant van zijn hoofd. Daardoor was hij aan de linkerkant ook wat minder flexibel en het zou een reden kunnen zijn voor het slechte slapen. Hij heeft hem behandeld en volgende week is de volgende afspraak. Heeft er iemand (positieve of negatieve) ervaring met osteopathie voor slaapproblemen?
Ik ben met mijn zoontje bij de osteopaat geweest toen hij een paar weken oud was. Hij sliep overdag slecht (nachten gingen wel altijd goed) en moest veel spugen. Voor mij was het een positieve ervaring! Aardige dame, heeft hem gemasseerd en daarnaast ook tips erbij gegeven. Bv toch op de buik laten liggen overdag, als ik erbij was. Het kan kloppen dat het eerst erger wordt voordat het beter wordt, dat heb ik wel vaker gehoord. Maar na die 2e keer zou je echt verschil moeten merken.
Ja hier hielp de osteopaat, zoon had veel spieren en wervels vast zitten door de bevalling. Na behandeling 2/3 dagen verergering en daarna sliep hij rustiger en beter en niet meer in een rare ongelukkige houding.
Hier heeft de osteopaat ook zoveel baat gehad , niet met slaap problemen maar met darm krampjes,maar ook de eerste x geen effect,werd zelfs erger maar daarna was t binnen twee behandelingen over.
Hier veel baat gehad bij de osteopaat, maar dat was niet voor het slapen. Ik vraag me ook af of de slaapproblemen die je kleintje heeft echt toe te wijden zijn aan de spanning die te voelen zijn in het hoofdje. Het kan natuurlijk vele andere oorzaken hebben... Hoe gaat het verder met de voedingen? Nog andere opvallende dingen waaruit kan blijken dat hij ergens last van heeft? Heb je een ritme in de slaapjes/voedingen?
Hier eigenlijk super goed, de kleine sliep heerlijk dezelfde dag en wat dagen erna. Is je osteopaat aangesloten bij de bond van Nederlandse osteopaten?
Hier ook positief na osteopaat. voor reflux en huil klachten en ook wel alleen maar slaapjes van 45 min. De 1e keer sliep hij 4 uur achter elkaar (kon hem overleggen van draagzak naar bedje!!!). De 2e keer was het juist tegenovergesteld, alleen maar huilen en niet slapen, maar 2 dagen daar weer na, werd het beter.
Dat vraag ik me ook af Verschillende mensen hadden me geadviseerd om eens naar een osteopaat te gaan. Daarom wilde ik het toch geprobeerd hebben. Ik heb al ontzettend veel geprobeerd en hij lijkt verder nergens last van te hebben. We hebben een redelijk goed ritme nu. Nu even afwachten dus wat behandelingen bij de de osteopaat gaat doen.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat er goede ervaringen zijn met slapen ed. De osteopaat is aangesloten bij de bond en heeft veel (vooral hele) goede reviews.
Hier ook goede ervaringen met de osteopaat. In het eerste jaar voor algehele onrust en bijzonder heftige darmkrampjes/reflux. Vorig jaar terug gegaan ivm aanhoudende neusverkoudheid en ik heb toevallig gister net gemaild voor een nieuwe afspraak. Als jij nu zo'n verschil merkt maar dan in negatieve zin zou ik even contact opnemen om te overleggen.