Onze dochter slaapt in de middag in haar wipstoel. In de box of haar bedje begint ze meteen te huilen. Heb al geprobeerd haar al slapende van de wipstoel naar bed te brengen, maar na 5 minuten wordt ze huilend wakker. We hebben een Stokke Steps bouncer als wipstoel. Ik heb het idee dat ze omdat ze geheel omringd is erg fijn vindt (valt ook snel in slaap in je armen). Kan het slapen in haar wipstoel kwaad, heb het idee dat ze genoeg ondersteuning krijgt. Maar zou toch het liefst zien dat ze 's middags in haar bedje slaapt.
Slapen in een wipstoeltje is niet goed voor het ruggetje van kinderen. Wij mogen in de kinderopvang kinderen daarom niet in een wipstoel laten slapen. Hoe oud is je meisje? Misschien vindt ze het fijn om in een puckababy slaapzak te slapen? Ik zou het in ieder geval toch blijven proberen zodat ze er uiteindelijk aan gaat wennen. Anders wordt het steeds moeilijker om haar toch in bedje te krijgen.
Ze is nu bijna 6 weken. Puckababy en Woombie hebben we. Gebruiken we 's nachts. In de middag wilt ze daar ook niet in slapen, heb ik ook al geprobeerd. In de avond en in de ochtend slaapt ze netjes in haar bed of box. Geen idee waarom ze het in de middag niet wilt.
Laat gaan, je baby is pas 6 weken. Het zal vast niet helemaal optimaal zijn, maar met 1 slaapje per dag zal het nog wel te overzien zijn. Er komt vanzelf een moment dat dit niet meer nodig Is.
Of het goed is, weet ik niet. Maar mijn dochter heeft het ook regelmatig gedaan. Ze sliep bijna nergens, dus als ze al sliep op die leeftijd, dan bleef ze netjes liggen.
Als ze zo jong zijn, gewoon lekker laten slapen, mits het niet te lang achter elkaar is natuurlijk... En ik zou wel aan blijven bieden om in bed te slapen
Hier sliep ze ook wel eens in de kinderstoel ( met baby insert natuurlijk dus ze lag bijna plat) Dan was ze net eindelijk in slaap gevallen en dan lieten wij haar lekker liggen. Scheelde wel dat mw na een half uur 3 kwartier weer klaar was met slapen dus ze lag er geen uren in.
Hier slaapt ze ook overal, dus ook wel eens in de wipstoel. Persoonlijk denk ik niet dat het kwaad kan, maar ik zou het wel vervelend vinden dat ze niet in haar bedje wil slapen. Zou het dus wel blijven proberen.
Ik probeer haar ook in haar bedje te laten slapen, dit lijkt in de middag beter te gaan. Wipstoel slaapt ze soms nog in. Ik ga me er ook niet meer al te druk overmaken, ze doet het goed en lijkt tevreden. Dus af en toe een dutje in de wipstoel kan vast geen kwaad. Bedankt voor jullie reacties.
Hier wilde ze eerder nooit in het bedje slapen sinds deze week echter slaapt ze er wel in gewoon blijven proberen