Wat te doen met dreumes op regenachtige dagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovieyou, 6 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Onze zoon is 20 maanden en echt een doener. Het zijn nu regenachtige dagen, dus we zijn veel binnen. Wat doen jullie op zulke dagen met je dreumes?

    Hij is niet van het kleuren etc. Dan slaat hij enkel met de kleurtjes op elkaar. Hij vindt het wel leuk om dingen te voelen! Heb al zitten denken aan bak met voel objecten (herfst bak met gekleurd rijst etc).

    hebben jullie nog een idee? Of leuk speelgoed dat je kunt aanraden?
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  2. AprilM

    AprilM Lid

    9 apr 2017
    77
    55
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dochter hier is iets ouder, maar hebben al sinds maat 80 van die softshell pakjes van IELM. Laarsjes er onder en dan in een droge bui (of in iets minder harde regen) even lekker door de plassen stampen. Verder wat mee laten helpen in de dagelijkse klusjes, lekker in bad, koekjes bakken, boekje lezen, duplo oid.
     
    JupitR en Beausecret vinden dit leuk.
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ja die pakjes zijn top! En plassen stampen is ook een succes. Toch even naar buiten. Maar dat is idd geen hele dagbesteding. Ik lees mee.
     
    AprilM vindt dit leuk.
  4. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Zwemmen
    Naar de bibliotheek
    Koekjes bakken
    Toch naar buiten met goede kleding
    Hutten bouwen met de kussens van de bank en dekens
    Filmmiddag met popcorn

    En als hij van het voelen is Google dan eens op sensorisch speelgoed. Kinetisch zand in een speelbak (bv via Grennn) of een sorteerbak met loose parts van Grapat.
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Inderdaad juist naar buiten met goede kleding! Niets leuker dan plassen stampen.

    Zorg dan dus ook voor goede kleding voor jezelf ;)
     
  6. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Bij de meeste indoorspeeltuinen zijn kindjes onder de 2 gratis en de begeleiders ook vaak.
    Mn zoontje van 14 maanden vindt dat erg leuk. En een uurtje is genoeg,maar breekt wel even de dag
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Een grote kartonnen doos zoeken (al of niet in de familie) daar met een mes een deur en raampjes in maken. XL hydrofiel doeken en een zooi knijpers t dak maken. Huisje gemaakt, eventueel samen kleuren of bestickeren.

    Speeltijd over, dan vouw je m op en zet je m zolang onder of achter de bank.

    Ze had een shitton aan speelgoed maar de doos van de TV was heilig. Kussens er in gegooid en de hydrofieldoeken vaanf de bank overgespannen en lekker picknicken, boekje lezen etc. in HAAR huisje.

    Hindernis parcours met sensitive schilderstape op je vloer tekenen. Pingpong ballen op een lepel, emmertje op t hoofd en over de lijn lopen, over bezemstelen en dweilstelen heen stappen, zigzaggen langs pionnetjes, onder de koffietafel door en een grote klauterberg van alle kussens in de woonkamer.
     
  8. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is 2 maand jonger, maar ook een doener.
    Wij doen inderdaad veel aan sensorisch spelen, daar kan hij heel lang zoet mee zijn.
    De basis verschilt elke keer: gekleurd rijst, moon dough (zelfrijzend bakmeel even in de oven doen, kaneel toevoegen en wat zonnebloem olie en zo maak je dan een soort zand), pompons, water, schuim.
    Verschillende vakjes, schepjes, grove pincet en ook soorten speelgoed zoals diertjes of auto’s.

    Wat ook leuk is: zelfklevend doorzichtig folie op raam / deur plakken met de plakkant naar voren en hem daar pijpenragers / pompons / blaadjes etc op laten plakken.

    Met tape diertjes vastzetten en hem het er af laten trekken is hier ook een hit, plus je stimuleert meteen de pincetgreep.

    Met tape kun je ook parkeerplaatsen maken voor auto’s.
     
  9. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Hier een dochter van 18 maanden die ook altijd bezig is.

    We hebben inderdaad ook een IELM pakje en regenlaarsjes, daarmee kan ze lekker de tuin in. Daar is genoeg voor haar te doen (grote ingegraven trampoline, een speelbusje met glijbaan, schommel, ze kijkt ook graag bij de kippenren). Ook in een niet zo grote tuin kan je denk ik wel zorgen voor leuk vertier. Ze gaat graag ook in de regen naar buiten, met dat pakje aan geen probleem. En ik hou haar vanuit mijn droge woonkamer natuurlijk wel goed in de gaten. ;)

    Maar ook binnen kan je genoeg bedenken. We hebben een grote gladde plank onder de bank liggen. Leg die op de zitting van de bank en ze klimt op de bank en glijdt er op alle mogelijke manieren weer vanaf. Ook poppetjes, autootjes etc. glijden allemaal van de plank.

    Soms maken we een klimparcours van de bankkussens. Vindt ze ook fantastisch.

    Meer fijn motorische dingetjes: kinetisch zand, duplo, blokken, houten treinbaan (hier nu ook heel erg in trek bij haar). Ook boekjes met schuifjes en voel-dingetjes vindt ze erg leuk.

    Nog op mijn wensenlijstje: Wobbel, pickler driehoek met klim/glij-plank en/of een "rocker". Maarja... die zijn zo prijzig he en nemen ook veel ruimte in. Maar met een lichamelijk actief kindje wel ideaal lijkt me!
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    jup dit!
    Ielm pak aan, laarzen aan en stampen maar.

    verder is ze heel druk met moederen over der pop en der zusje dus die vermaakt zich binnen prima.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Plastic bak met verschillende soorten pasta, plastic lepels/schepjes en plastic bakjes.

    Een parcours door huis maken

    Met schilderstape een autoweg door huis maken

    Hut bouwen met stoelen en dekens
     
  12. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Wij hebben een abonnement op ballorig, eigenlijk vooral voor de regenachtige dagen. Onze dreumes is ontzettend bewegelijk en moet echt even rennen, klimmen en klauteren. Anders slaapt ze 's avonds niet. Thuis hebben we een Wobbel en een pikler driehoek, die zijn favoriet.

    Verder laten we haar thuis overal mee helpen: vaatwasser uitpakken, stofzuigen etc. Ook vindt ze het leuk om te helpen met koken, bijvoorbeeld de geschilde aardappel in de pan doen, schillen weg gooien. We hebben een krukje waardoor ze goed bij het aanrecht kan. Via marktplaats hebben we een houten keukentje gekocht met wat pannetjes etc, dat is ook een groot succes. Kan ze zo een half uurtje zoet mee zijn.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik ben lui. Ik heb zijn loopauto en looofiets in de kamer staan en dan sjoeft hij door huis. Gym mat van de ikea vouw ik zo dat hij een mini helling heeft. Verder klimt hij over alles heen in huis. We hebben het nu zo ingericht dat hij een 3/4 rondje meubels kan doen zonder de grond te maken. Onze oudste maakt ook wel eens een tent voor hem: maakt hij van een groot fleecekleed een soort fort. Nijntje verstoppertje is ook leuk. Maar als t ff kan zet ik gewoon de pui open en gaat hij in de tuin even rommelen.

    Knutselen doe ik niet: hij eet alles op... gooit ermee of slaat ermee of scheurt t in snippers. Zijn bijnaam is sloopkogel. T is echt een ramp.


    Gewoon helpen met huishouden vindt hij ook leuk. Of gewoon ff naar de supermarkt lopenz: kimderwagen met regenhoes en gaan met die banaan :)
     

Deel Deze Pagina