De eerste maanden mochten beide dames de hele dag beneden zijn. Maar op een gegeven moment kwam er meer ritme in de slaapjes, dus gaan ze 's middags op bed.
Zo was het hier ook, en ook ik kreeg het advies om dr naar bed te doen. En het heeft geholpen! Nu slaapt ze lekker vanaf een uurtje of 11 tot een uur of half 2. En dan speelt ze tot een uur of half 6 dan eten en om half 7 gaat ze dan weer naar bed, soms ligt ze nog wat in bed te spelen, maar ze is stil, en ze weet dat ze naar bed gaat om te slapen. Heerlijk, ben blij dat ik het advies opgevolgd heb.
alyssa doet overdag maar 1slaapje in dr bedje. dat is die van 12.30- 15.00. verder slaapt ze wanneer ze dat wil in de box of in de wagen (net waar ze in ligt). we hebben dit vanaf het begin al zo gedaan. ik kon alyssa namelijk niet in bed leggen als ze ergens anders in slaap viel. bij ons werkt het hartstikke goed. ze kan overal slapen en we kunnen overal met haar naar toe. ik kan zelfs stofzuigen als ze ligt te slapen in de box. dus wat is goed en wat is slecht? ik denk dat als je kindje erg onrustig is het verstandig is om je kindje op bed te leggen om te slapen. heb je een makkelijk kindje dan maakt het denk ik niet uit waar het slaapt. we laten alyssa alleen niet slapen in de wipstoel (staat niet meer in ligstand) en in de maxi cosi. in de auto natuurlijk wel, maar als we thuis zijn (of op de plaats van bestemming) dan gaat ze of naar bed, of de box in, of op de grond, of de wagen in. liefs doris
Doris, het ligt inderdaad aan je kindje of je het overal kan laten slapen. Eva gaat gewoon nergens anders slapen dan in bed, dat is de enige plek waar ze zich kan overgeven aan de slaap (en dat ging tot ze 6 maanden was ook met heel veel moeite). Klinkt wel heel relaxed, stofzuigen terwijl je kindje in de box slaapt!
meestal gewoon in bed, maar als hij in de wagen of box in slaap viel, liet ik m liggen. en als hij onrustig was legde ik hem lekker in de wagen in de kamer
Hier wordt er in de box gespeeld en in bed geslapen, maar dat komt meer omdat hij in de box niet in slaap komt. Hij blijft dan maar kijken naar zijn speelgoed en wordt heel erg vervelend...
Tessa slaapt alleen maar in haar bedje, of elk ander bedje (hihi) In de box slapen heeft ze alleen gedaan toen ze nog veel jonger was, zo ook in de kinderwagen. Nu slaapt ze 1 keer overdag van een uurtje of 12 tot 13.30 en dan moeten we het zien te redden tot 19.00 en dan gaat ze de nacht door. Ze heeft echt niet de rust om in de box te slapen, veel te veel prikkels.....
Box is om te spelen. Bed is om te slapen. Ik snap het nut en het gemak van in de box slapen totaal niet? Hier in het begin weleens in de kinderwagen beneden geslapen, na een wandeling ofzo.
timo slaapt overdag in de kinderwagen en s avonds vanaf de een na laatste fles zo rond 7 uur gaat hij naar zn bedje
ik ben persoonlijk ook voor een vaste slaapplek zoals bed.ze slaapt bij ons noooit in bed.alleen sochtends als we wakker worden dan mag ze ff in bed zitten/spelen.. de box speelt ze alleen in als ze zin heeft...slapen nooit en ze slaapt sochtends en smiddags varieerend tussen een half uur en 1,5 uur savonds krijgt ze tussen 19.00 en 19.30 haar laatste fles en dan gaat ze dr bed in. wij gaan savonds ook nooit met zn allen weg op visite.omdat ik gewoon wil dat ze in dr eigen bedje slaapt savonds. in het begin slapen ze nog wat makkelijker.maar sinds een maand of 2 gaat t niet zo makkelijk meer hier.ze wordt tussendoor tussen 23.00 en 01.00 weer wakker en ben soms wel 2 uur bezig dr opnieuw in slaap te krijgen. dus regelmaat is hier erg belangrijk savonds
Daan sliep gewoon altijd in zijn bed en Roos ligt overdag ook heel erg veel in haar bedje te slapen. ik vind een box is om te spelen enzo en niet om te slapen. Maar je moet doen wat je eigen gevoel ingeeft en waar jij je prettig bij voelt
Altijd in bed, vanaf het begin al. Ik persoonlijk vind de box om in te spelen en haar bedje is voor haar rust en om te slapen. Nooit geen probleem gehad, ze slaapt nu nog steeds 2 uur 2x per dag savonds van 19.30 tot volgende morgen 07.30 of 07.00 uur
Mijn zoontje heeft ook altijd in bed geslapen en niet in de box. Toen de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau langskwam voor de intake, lag hij toevallig net voor het eerst in de box (was nog geen 2 weken oud). Ze keek ernaar, fronste: "Slaapt je zoontje vaak in de box?" Nou nee, dat was dus de eerste keer, maar ze vertelde toen gelijk al dat ik daar beter ook maar geen gewoonte van kon maken, omdat het bedje beter was. Dus dat hebben we toen maar braaf aangehouden. Kind slaapt trouwens wel overal hoor, in zijn campingbedje of zo gaat ook prima. Maar hij heeft wel rust en stilte nodig. Ik kan ook echt niet beneden stofzuigen of de wasmachine aanzetten als hij slaapt, want dan wordt ie gelijk wakker. Da's wel een nadeel, hij is niks gewend qua geluid tijdens het slapen.
Tot een maand of 4, 5 sliep Jesse overdag in de kinderwagen, dichtbij ons. 's Nachts altijd in z'n bedje in z'n eigen kamer. Daarna werd de kinderwagen toch wel wat krap en sliep hij langer en vaster in z'n bedje. Toch maakt hij nu nog wel es een dutje in de kinderwagen, hij past er nog net in. Vanmiddag zelfs nog in de trein. Maar langer dan een half uurtje niet, 't lijkt net of hij dan wat onrustiger slaapt.
Hier pedagogisch onverantwoord in de box vanwege het niet willen slapen overdag in haar eigen bedje tsja heb geen zin om er een strijd van te maken, ze wil gewoon bijna niet slapen. Laatst sliep ze wel een keer in haar eigen ledikant en toen was ze dus ook weer na een half uurtje wakker want ze slaapt maar hooguit een uurtje overdag. Ik weet dat het niet goed is, hopelijk krijgt ze ooit een ritme dan kan ik haar proberen weer in haar eigen bedje te leggen!
de box ligt in ons kamer en hij slaapt nog in de box en met 6 maanden ga ik hem in zijn eigen kamer eigen bedje laten slapen. dus ga langzaam beginnen om isa overdag in zijn eigen bedje te laten slapen
Mijn zoontje is nu ruim 21 maanden en heeft eigenlijk altijd in zijn bedje geslapen. behalve als hij wat ziekjes was, maar normaal ging hij 's morgens, 's middags en 's avonds gewoon naar zijn bed. Is hij gewoon lekker in een rustige omgeving even niks om zich heen.
Hier precies hetzelfde! Echt met alles Ik leg hem meteen in bed zodra ik zie dat hij moe is en dan slaapt hij een uur tot 2 uur door en word weer eventjes wakker lekker knuffelen/spelen. Als wij hem de hele dag in de box/schommelwieg zetten dan komt ie s'avonds niet meer in slaap omdat hij dan teveel prikkels heeft meegekregen en meneer is zoooooooooo nieuwsgierig haha
Lekker op de bank naast me terwijl ik borduur, heerlijk. als hij in zijn eigen bedje slaapt dan slaapt hij veel korter. Hij vind het gewoon fijn om te horen dat ik er nog ben en kan zo dus zonder bang te zijn/ongerust te worden slapen.... Denk dat ik een van de weinigen ben Mijn zoontje slaapt ook gewoon nog steeds lekker bij ons in bed, hij is nu 15 maanden en de tweede komt er aan, dus binnenkort gaat hij in het ledikantje naast het bed. (ik schuif hem er helemaal tegen aan en haal een zijkant eruit, zodat het meer een verlegnde van ijn bed is) Vind het heerlijk, krijg mijn volledige nachtrust (ook in de eerste paar weken) Ik zie het ook niet als verwennen, hij is nog klein en we hebben nog jaren de tijd voordat hij uit huis gaat