Hey dames, Aangezien ik het onnodig en stom vond om hiervoor de vk te bellen dacht ik, ik stel de vraag op het forum. Ik ben nu 21 weken zwanger en ben sinds gister ziek. Misselijk, pijn in mijn maag en hoofdpijn. Gevolg: ik ben slap en futloos en eet & drink weinig. Drinken probeer ik zoveel mogelijk te doen en gaat ook beter dan eten maar weet niet of ik aan 1,5 tot 2 liter kom. Gister avond zulke pijn in mijn maag dat ik toch besloot de huisartsenpost te bellen. Ik ben alleen dit weekend dus ook nog eens eenzaam en jankerig. Ik mocht langs komen en hij constateerde ook dat het mijn maag was. Waarschijnlijk omdat de baarmoeder daar tegen drukt. Daar kreeg ik een drankje voor wat gelukkig redelijk snel hielp. Na een redelijke nachtrust vanochtend minder last van me maag maar heel futloos en barstende koppijn. Ik vind het zo erg dat ik niet genoeg kan eten en drinken voor de kleine en vraag me dan ook af hoe erg dit is? Gelukkig voel ik hem nog trappen en dat stelt me enigszins gerust maar toch lijkt het me niet goed voor de groei. Na 2 dagen bijna niks eten lijkt mijn buik ook wel weer platter te worden Terwijl hij net eindelijk een beetje begon te groeien! Ook komt mijn maagzuur gedurende de dag weer terug als ik iets eet dus neem ik maar weer dat smerige drankje wat gelukkig wel redelijk helpt. Zou de baby er wel tegen kunnen een paar dagen ziek zijn of moet ik straks aan de bel trekken als ik me nog niet beter ga voelen? Iemand ervaring met ziek zijn/weinig kunnen eten/drinken tijdens de zwangerschap? Ik las dat het later niet zo veel kwaad kon maar zo halverwege dacht ik is de groei nog zo belangrijk. Ik weet het ook gewoon niet. Het is mijn eerste zwangerschap en zo een weekend alleen thuis maakt me gewoon nog een stukje onzekerder. Alvast bedankt voor het lezen van mijn iet wat zielige verhaal
Ach meid sterkte, maar ik vind toch echt dat je de verloskundige op de hoogte moet stellen, daar is ze echt voor!
Op de telefoonlijst staat voor spoedgevallen of bevallingen!?! Ik ben geen van tweeën toch? Misschien als het zo door gaat morgen maar durf nu sowieso al niet meer te bellen (qua tijd). Thanks!
Met ziek zijn en weinig eten geen ervaring. Met minder drinken wel, ik drink sowieso niet veel (zwanger of niet), toch zeker geen 2l per dag... Ik denk dat ik sommige dagen maar 1 l drink en onze kleine doet het prima... Maar als het idd te lang aansleept, zou ik wel bellen naar je verloskundige... Denk niet dat het veel kwaad kan hoor maar beter teveel dan te weinig bellen!
Ook daar is een verloskundige voor tenminste dat zegt mijn verloskundige Bel ze, advies kunnen ze altijd geven, dan ben je in igg een stuk geruster
Ik ben 3 dagen ziek geweest, verhoging en misselijk . Ik heb gewoon Veel rust genomen en geprobeerd om genoeg te drinken. Dat ging prima en bij mij ging het vanzelf over. Beterschap!!!
Het spoednummer van de verloskundige mag je zeker bellen met dit soort vragen/problemen/klachten. Als jij je ongerust maakt, is dat reden genoeg om te bellen. Ik hoop in ieder geval dat je een goede nachtrust hebt gehad.
Bellen hoor! M'n verloskundige heeft ook gezegd dat het mobiele nummer niet voor niets is. En bij ongerustheid ook bellen. Nu is het wat anders als je elke dag voor liflafjes aan de telefoon hangt denk ik, maar in jouw geval zeg ik bellen!
Ik ben de eerste zwangerachap 9 maanden doodziek geweest en weinig gegeten en gedronken. Die paar dagen ziek zijn kunnen echt geen kwaad
Je kindje naald zijn voedingsstoffen wel uit jou hoor slik je vitamine pillen voor zwangere vrouwen? Dat je wat platter wordt komt omdat er wat minder voedsel in je darmen zit en daardoor zijn ze minder opgezet. Maar je kan vandaag best de vk bellen hoor. Ze zijn ook voor dit soort zaken. En dan is het aan haar om te beoordelen of het spoed is.
Ik heb buikgriep gehad en hield niks binnen en kon volgens gyn geen kwaad voor de baby, moest wel proberen genoeg te drinken. Maar paar dagen ziek kan geen schade aanrichten, als het langdurig aanhoudt zal het wel een ander verhaal zijn...
Gelukkig gaat eten en drinken steeds beter. Dus ik heb nog maar niet gebeld. Alleen nog hoofdpijn waar ik nu ook iets voor heb. Vooral het drinken probeer ik goed op te letten en houd ik ook bij haha! Thanks voor jullie tips dames