slapen jullie braaf op jullie linkerzij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by ettol, Aug 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slapen met een been over voedingskussen heen!! Ik kan nu echt niet meer zonder!! Ben namelijke ook een buikslaper

2. Lisann

Lisann Actief lid

Apr 18, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms word ik een beetje kriebelerig van al die 'regeltjes' hoor.. Wanneer je slaapt kun je toch niet echt zelf beslissen hoe je gaat liggen, toch? Dit gaat allemaal zo'n beetje vanzelf ;) en voor zover ik weet draai je ook de hele nacht dus zal het wel loslopen met het eventuele afknellen..
    Ook voordat alle regeltjes bestonden zijn er al genoeg vrouwen zwanger geweest en is alles ook gewoon goed gegaan.. Dus ik zou zeggen; lekker slapen zonder erbij na te denken!

3. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik slaap op mijn linkerzij omdat ik maagzuur heb maar wist niet dat er andere redenen waren ervoor..Ook slaap ik soms op mijn buik links dan wel maar dat vind de baby niet erg prettig ze schopt er op los dan ben er toen maar mee opgehouden

4. Noah04

Noah04 Actief lid

May 9, 2014
    354
    0
    0
    Niet zwanger slaap ik het liefst op mijn buik, maar dat gaat niet meer. Nu is mijn favo-houding op linkerzij, zeker als het gaat om inslapen.
    Ik lig dan wel wat voorovergekanteld op een kussen zodat ik in ieder geval de illusie heb dat ik nog op mijn buik slaap.
    Op rechterzijde lig ik heel snel niet lekker.
    Ga er tegen einde zwangerschap meer op letten, temeer gezien het feit dat ik overgewicht heb.

5. Jon

Jon Actief lid

Aug 15, 2007
    192
    0
    0
    Tegenwoordig 'weten' we zoveel, maar de natuur regelt zichzelf ook heus wel! Ik begin op links, maar moet 's nachts echt draaien, omdat m'n schouders/rug wat gaan zeuren. En daarna draai ik vanzelf weer terug of ik word wakker en voel dat ik moet draaien. We mogen ook hierin ons lichaam vertrouwen.. Al die 'regels' ook, idd.. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer prettig om dit soort 'tips' te kennen en zo probeer ik het dan ook maar op te vatten.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Echt nog nooit van gehoord.....

7. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,284
    17,169
    113
    ik let er niet op, ben al blij dat ik kan slapen ;) Maar slaap wel op mn zij omdat buik niet meer gaat en ik op mn rug helemaal naar word, ga er alleen neit op letten of dat links of rechts is

8. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ben nu 19,1 weken zwanger en kan helaas door mijn dikke toeter niet meer op mijn buik slapen.
    ik ben een buikslaper en mist het wel.

maar goed is voor een goed doel.

9. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap rechts links hou ik maar kort vol, geen idee waarom..

10. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik wist niet dat op je linkerzij slapen beter is. Zelf slaap ik voornamelijk op mijn rechterzij. Ik draai alleen wel erg veel dus soms word ik ook wel wakker op mijn linkerzij of rug.

11. angel1990

angel1990 Actief lid

Dec 29, 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaap wel veel op mijn linker zij. Maar eigenlijk niet met de reden die TS noemt.
    Meer omdat ik op mijn linker zij een stuk minder last heb van brandend maagzuur.

12. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Ik begin altijd braaf op mijn linkerzij, maar merk dat ik gedurende de nacht afwissel tussen mijn linkerzij, mijn rechterzij en mijn rug. Kan echt niet stil liggen! :D

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik begin op mijn rechterzij, dan mijn linkerzij, dan mijn rug, en dat dus de hele nacht door :) ik kan niet stil liggen :)
    Ik wist niet dat je het beste op de linkerzij kon gaan liggen vanwege de doorbloeding, is het ook echt een feit?

14. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,136
    551
    113
    Female
    Gelderland
    Ik ben ook een buikslaper en heb vanaf week 16 een groot zwangerschapskussen. Die helpt me aardig op mijn plek te houden. Nou moet ik zeggen dat ik Door mijn bekkenklachten ook pijn heb bij het op mijn rug liggen.en ik wissel wel regelmatig af. Maar over het algemeen lig ik op links. Moet zeggen dat t draaien ook steeds lastiger word nu met die grote buik hoor haha

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik geloof het ook zeker en slaap dus alleen maar op linkerzij. Voor dat schrikmoment sliep ik wisselend op linker en rechterzij.

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik probeerde het bij mijn dochter wel wanneer ik eraan dacht op links te gaan liggen, maar 's nachts draai ik toch wel andere kanten op. Ook naar links, maar ook naar rechts.
    Nu ben ik daar nog niet zo mee bezig, het is nog vroeg.
    Sowieso, dochter was het er ook niet altijd mee eens als ik dacht 'braaf' op links te gaan liggen ging ze me schoppen net zo lang tot ik draaide naar mijn rechterzij ;).

17. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

Jul 15, 2013
    510
    37
    28
    Heb het destijds aan de verloskunidige gevraagd en die zei dat dat pas de laatste paar weken beter was. Daarvoor maakt het niet echt uit omdat je kindje nog zo veel ruimte heeft!
    Dus slaap lekker zoals je wil ;)

18. LaDebs

LaDebs Actief lid

Jan 6, 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Ik begin op links, dan naar rechts en als ik wakker word lig ik op m'n rug.

19. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

Dec 23, 2013
    1,584
    601
    113
    Female
    Volgens mijn VK maakt het echt niks uit, ik mag van haar ook op mijn buik, mocht ik dat kunnen en prettig vinden. Over de ader zei ze ook je merkt het als je een beetje ligt in je hoofd word of slapjes, ik lig niet lekker met mijn voedingskussen vaak op mijn linkerzijde omdat dit gewoon lekker ligt haha wie weet instinkt?
    Vind draaien zo onprettig, buik doet dan pijn. En als ik op me rug lig krijg een zwaar gewoon in me rug, en lijkt het wel of me rug dan slaapt, beetje gevoelloos?
    Maar goed lekker liggen hoe je wilt:)

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    En nog steeds slaapt deze dame heerlijk op haar rechterzij :p
    Dus wat is het nou: linkerzij of rechterzij?

Ik slaap op beide en wissel het af. Ik merk wel dat ik niet te lang op mijn rug kan liggen. Dan word ik wat benauwder.

Share This Page