hele erge lage rugpijn door tillen baby?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bunchy, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    sinds mijn zoontje 4 weken is (nu een week)heb ik ontzettende pijn in mijn onderrug..
    ik kan niet eens meer rechtop lopen.. is dit herkenbaar??
    ik probeer echt op te letten dat ik door mijn knieen ga als ik buk etc.
    het lijkt wel samen te hangen met tillen want in het weekend doet mijn partner alles en neemt de pijn erg af...

2. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    geen last van bekkeninstabiliteit gehad?? Daar zou het ook van kunnen komen. Of een zwakke bekkenbodem. Probeer eens wat oefeningen om deze weer te versterken? Slappe bekkenbodemspieren kunnen voor een hoop lichamelijke problemen zorgen doordat andere spieren een hoop moeten overnemen.
    Noem het zowiezo op tijdens de controle na 6 weken
    Succes!

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ja ik heb dat ook, sinds een paar dagen eigenlijk.
    heb wel tijdens de zwangerschap last van mijn bekken en rug gehad maar dat was heel snel voorbij toen ik eenmaal bevallen was. maar nu sinds een weekje of zo heb ik last van mijn onder rug en nek (schouders)
    had er eigenlijk nog niet aan gedacht dat dat wel eens samen kon hangen maar nu ik er over na denk kan het komen door het tillen en vast houden van ons meisje.
    hopenlijk helpt een goede massage, moet mijn man daar maar eens mee aan de slag gaan:D:p

4. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Het kan natuurlijk ook komen doordat je geen steun hebt van je buikspieren en daardoor je rug meer belast. Ik heb ook vaak last van lage rugpijn en doe daar oefeningen voor van de fysio. Pas vooral op met draaibewegingen. Mijn dochter is nu bijna 9 kilo en dat tillen kan echt flinke last geven, dus ik probeer vaak oefeningen te doen en buikspieroefeningen ( terwijl ik dit schrijf besef ik me dat ik het de laatste tijd niet zo goed heb gedaan, aan de slag maar weer ) mocht je echt veel last hebben ga dat wel naar de fyio. Aleve heeft trouwens ook hele goede pillen die helpen in noodgevallen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ga anders even langs de huisarts en vraag fysio aan of (in mijn ogen) nog beter: mensendieck. Daarbij leer je goede houdingen om te tillen, te staan, te zitten om rugpijn te voorkomen. En je leert er oefeningen die je kunt doen om de pijn te verlichten als je toch eens last hebt.

Deel Deze Pagina