Slapen, kijken jullie bij je kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Ja hoor, ook hier heel herkenbaar, we kijken samen altijd even bij onze kleine man voor we zelf gaan slapen, even dekentje goed doen, nog een heeel zacht kusje..... We worden er altijd even vertederd van... En volgens mij blijven we dit doen tot hij langer op gaat blijven dan ons :D:D:D

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik moet altijd even kijken voor ik naar bed ga. Als ik het vergeet sta ik op om het alsnog te doen. Ik vind het zo mooi, zoals hij daar heerlijk ligt te slapen. Ik kan niet anders dan elke avond even kijken, eigenlijk is het een verslaving.. ;)

3. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Hij heeft de eerste (ruim)6 mnd bij ons op de kamer in de wieg gelegen, tot hij er gewoon niet meer inpaste ;)
    Nu met bijna anderhalf kijk ik ook nog vaak even en staat altijd de babyfoon aan.

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik ga ook altijd even kijken voordat ik ga slapen.Ons zoontje is al 14 maanden maar ik kijk altijd even.Zo lief.
    Als ze nog klein zijn en bezorgd bent of ze nog wel ademen kun je zachtjes in het gezichtje blazen.Ze worden daar niet wakker van en je draaien dan een beetje met het hoofdje weg.Ik kreeg deze tip van de kraamhulp en het werkt echt.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier ook altijd even kijken voordat we zelf naar bed gaan;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen ze heel klein was ging ik vaak bij haar kijken. Zowel om te controleren, als om gewoon te genieten van hoe ze lag te slapen.
    Nu ze groter is controleer ik nog regelmatig. Slaapt ze heel diep, dat zit ik op m'n knieen naast haar bedje te luisteren en te voelen ;) tot dat ik zeker weet dat ze 'het nog doet' .

En mocht ze wakker worden zo s avonds, dan heb ik even een extra kroelmomentje weer ;) , even knuffelen en dan terugleggen om verder te slapen.

Op een gegeven moment sliep ze overdag alleen maar met de deur dicht. Dat vond ik wel vervelend, want dan kon ik niet eventjes binnengluren, want zodra ik de deur overdag open deed, was ze wakker en dan was het klaar met slapen (en ze heeft eigenlijk nooit zoveel geslapen overdag) , heb regelmatig gezeten van : Zal ik gaan kijken of alles goed is, of er toch op vertrouwen?
    Maar oke. Voor iedere moeder dus herkenbaar hoor - dat gaan kijken, zeker nu je ukkie nog zo klein is.

7. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hier ook iemand die steeds ff om een hoekje kijken hoor :D En als ik beneden zit heb ik ook regelmatig mn oor in de babyfoon hihi even luisteren of ik geadem hoor en als ik het dan niet snel genoeg naar me zin hoor dan sta ik alweer naast haar bedje!

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    halverwege de avond en vlak voor ik naar bed ga! anders kan ik toch niet slapen!

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik keek en kijk nog steeds af en toe. Sowieso half uurtje na dat hij slaapt en voordat wij naar bed gaan. Overdag kijk ik ook altijd even als hij half uurtje slaapt.

10. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Zo herkenbaar en iedere moeder die ik ken en spreek heeft dit ook. Ik heb het nu nog soms. Hij ligt nu ook boven te slapen en de babyfoon staat naast mij en dan luister ik soms via de babyfoon of ik hem kan horen ademen. Heel normaal, je bent niet overbezorgd.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter is nu ruim 9 maanden en elke avond voor het slapen gaan kijken we nog steeds bij haar.
    En mijn man vaak ook nog voordat hij naar zijn werk gaat....
    Dan leggen we haar ok altijd meteen weer even op de rug als ze naar haar buik is gedraaid.

Overdag doe ik het alleen nog maar als ze heel onrustig is, of als ze langer slaapt dan gebruikelijk.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kijk nog steeds voor wij naar bed gaan. En als ik hem s'avonds niet hoor zuchten/hoesten wil ik ook nog wel eens gaan kijken.
    En hij is alweer 2 geweest.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij doen het dus niet.. Zodra we de deur open doen zit Esmee al rechtop in bed..;)

Tot een maand of 6 deden we het wel maar een aantal keren gehad dat Esmee dus niet meer ging slapen dus dan maar niet kijken..;)

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij doen het ook niet, zodra haar deurtje open gaat is ze wakker. Ze meldt zich wel als ze wakker is, niet lekker ligt, het koud heeft o.i.d. En heb een babysense onder haar matrasje liggen, dus hoef ook niet bang te zijn dat ze het 'niet meer doet'.

Vind het wel jammer dat ik niet regelmatig bij d'r kan kijken, kan daar zo van genieten als ik haar lekker ontspannen zie slapen :).

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Herkenbaar hoor meid! Ik kijk altijd nog zo'n 2 keer op n avond (ze is nu 11 maanden), of ze lekker ligt en om haar toe te dekken. Soms ontdek ik dan een poepluier dan verschoon ik haar nog even. Overdag kijk ik niet, want dan wordt ze snel wakker.

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Kijk ook meestal 1-2 keer. We wonen in een appartement, dus gelijkvloers. Is ook gemakkelijk eventjes om het hoekje kijken. Kan soms echt even naar hem staan kijken, ligt ie zo vredig te slapen, heerlijk!!

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Niet als je kleintje één of twee verdiepingen hoger slaapt dan waar ik ben... (resp. woonkamer en slaapkamer, kleine slaapt op zolder) Ik zet m regelmatig even op allersterkst en druk mijn oor ertegen om haar te horen ademen en dan ben ik weer gerust en hoef ik niet twee trappen op om haar met mijn gehijg wakker te maken. ;)

Maar ik ga ook regelmatig kijken, al ben ik ook altijd bang haar wakker te maken. Haar deur piepte tot voor kort ook nog eens, haha. Squuieieieiekkk.... :D

18. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Op die leeftijd keek ik 's avonds ook of hij nog ademde. Toen hij wat ouder was (maandje of 3) ben ik daarmee gestopt, maar ik kijk altijd even bij hem voordat wij naar bed gaan. Even zijn deur open zetten en checken of hij goed ligt. Daarna kan ik met een gerust hart gaan slapen ;)

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha is bijna 19 maanden (en ligt bij ons in bed haha) maar als ik haar savonds naar bed breng en ze komt een paar uur niet, dan ga ik echt wel kijken! Dat is uitzonderlijk namelijk.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor, als ik beneden ben en de kleintjes boven (dus 1 verdieping, net zoals bij jullie dus kindje 1 verdieping hoger dan jullie slaapkamer) vind ik een babyfoon een onnuttig iets.

Daarbij vinden wij dus ook dat een kindje bij de ouders hoort te zijn en niet alleen op een kamertje hoort te liggen, maar dus dat er altijd veel contact tussen ouder en kind moet zijn. En ik hoor ze gewoon altijd als ze wakker worden en ik ben beneden en de kleintjes boven. Maar oke, daar ging het gelukkig niet over in dit topic.

Ik zei alleen dat ik het een onding vind omdat er een hoop zeggen dat ding niet te willen missen en altijd aan hebben staan.

Deel Deze Pagina