slapen kindje van ongeveer 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mo1978, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hallo weet iemand hoeveel een kindje van 5 maanden moet slapen ?overdag en snach'ts
    ik ben bang dat mijn dochter teveel slaapt
    overdag3x 3 kwartier en om half zeven savonds ligt ze op bed en slaapt ze tot aan de laatste fles ongeveer 4 uurtjes daarna gaat ze weer op bed en komt ze snacht's wel 4 /5 keer wakker en lijkt het net of ze is uitgeslapen

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hmmm Justin slaapt overdag ook een keer of 3/4 een half uurtje tot een uur. Soms langer.
    snachts slaapt ie van half 8/8 uur (na laatste fles) en dan slaapt ie in princiepe door tot op zn vroegts 6 uur. soms 8 uur, het klokje rond...

Maar denk dat het er ook aan ligt hoe actief je kindje is hoor, Justin is zon actieveling!

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Nou die van mij slaapt ook veel maar dat hebben ze toch ook gewoon nog nodig.

Inge is tussen 7 en 8 waker 's ochtends en krijgt dan een fles. Uurtje later is ze weer moe en leg ik haar weer in bedje. Meestal slaapt ze dan tot 12 uur (dus vaak bijna 3 uur schter elkaar). Dan weer een fles en rond een uur of 2 geeft ze weer aan dat ze moe is. Dus weer naar bed tot vaak 4 uur. Om 4 uur weer een fles en dan blijft ze wakker tot half 7 of 7 uur. Laatste flesje en dan lekker slapen tot de volgende ochtend 8 uur.
    Dus 's ochtends 3 uur slaap, 's middags 2 uur slaap en dan 's nachts nog een keer 12 uur slaap.
    Lekker hoor!

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Yjc, dat is indd heerlijk als je kindje zoveel slaapt!
    Mijn dochtertje slaapt sinds een maand ongeveer 's nachts klokje rond (vaak van 7 tot 7) maar overdag slechts 2 soms 3 halve uurtjes.
    Lijkt me indd heerlijk als je kindje overdag 3 uur achter elkaar slaapt, daar droom ik elke dag van :rolleyes:

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik vind dit niet heel veel hoor. Mijn zoontje is 4,5 maand, dus nog geen 5, maar goed dat scheelt niet veel. Hij slaapt overdag 3 x 2 uur en vanaf 20:00 uur tot 7:00 uur.

6. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    @ Kiwi wat heerlijk 3 keer 2 uur overdag.
    Mijn zoontje slaapt overdag met moeite 3 keer een half uurtje.

Maar hij slaapt wel van 19.30 tot 8.00 uur aan 1 stuk... dus daar ben ik wel heel blij mee.

Ik denk niet dat het een kwestie is van hoeveel een kindje van die leeftijd moet slapen, het is verschillend per kind.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik krijg het idee dat ze nog niet precies weet wat dag en nacht is. Dat hoor je wel vaker, dat baby's de boel 'omdraaien'.
    Ze slaapt wel in de vooravond... zou wel lekker zijn dat ze dat juist in de nacht zou doen. Misschien helpt het als je haar dán juist wakker houdt? Proberen om overdag de slaapjes iets anders te verdelen?
    Hopelijk lukt het, veel succes!

8. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai slaapt ook ongeveer 3x 45 min.

rond 9 uur
    rond 2 uur