De titel zegt het al. Wij zijn toe aan een autostoeltje maar weten niet goed welke we moeten kopen. Iemand tips of goeie ervaringen?
Volgens de recente ANWB een consumentenbond-testen zijn autostoeltjes met een Isofix systeem het beste: maxi-cosi Priorifix of Romer Duo ....... (weet ik even niet meer). Zelf heb ik uiteindelijk gekozen (moet em nog bestellen, want Iza is toch nog niet zo ver) voor de maxi-cosi Tobi. Deze stoel kwam welliswaar minder goed uit de testen, maar dit blijkt voornamelijk te maken te hebben met de zekerheid van het goed "monteren" met gordels. Bij een isofix systeem kan je eigenlijk niets fout doen en is de stoel altijd optimaal veilig. De Tobi kan alleen met gordels vast, maar aangezien hij bij ons in één auto blijft staan, ben ik wel zeker dat ik het goed kan monteren. Voordeel van de Tobi vond ik ook dat er een extra hoofdsteuntje in zit, zeker voor de echt kleintjes wel heel fijn. Bij de Priorifix kan je er een bij kopen, maar die is van zacht materiaal en biedt dus geen extra veiligheid. Op internet las ik dat het vastzetten van de gordeltjes bij de kleine verschrikkelijk zwaar gaat, maar dit schijnt bij de modellen van 2008 verholpen te zijn. Succes met je zoektocht!
Wij hebben de maxi cosi Tobi en zijn er echt super tevreden mee. Je kan de hoofdsteun verstellen. Je kan heel gemakkelijk controleren of de riem goed vast zit.(dan krijg je een groene streep te zien waar je de riem vastklikt), je kan de autostoel in ligstand zetten(maar dat kan volgens mij ook bij andere autostoelen hoor).
ik heb de maxi cosi priori sps en vind hem tot nu toe erg fijn. hij kan in 2 standen waaronder dus ligstand en hij wordt sinds nu 1 weekje gebruikt door alicia ( met overleg cb rugje is sterk genoeg ze kan los zitten) en zij vind het ook geweldig dus een tevrede koop hier.
Wij hebben toevallig gisteren net een autostoel besteld. We zaten te twijfelen tussen de maxi cosi tobi en de romer king plus autostoel. Het is de laatste geworden, omdat deze iets beter uit de test kwam volgens de vekoopster. En hij was ook 20 euro goedkoper nog. Maar heb er verder nog geen ervaring mee, dus hopelijk gaat hij ons straks ook heel goed bevallen.
Voor m'n dochter hebben we romer king plus, niets op aan te merken prima autostoeltje. Voor m'n zoontje hebben een autostoelte van het merk jane, die hebben we gekocht omdat hij niet zolang in de maxicosi gezeten heeft en je kan hem ook tegen richting plaatsen. Nu staat hij met richting mee, qua gebruiksgemak ga ik toch voor de romer king
Ik kan je een tip geven: Ga met je kindje naar een winkel! Ons meisje zat in bepaalde stoelen echt niet fijn. Terwijl de mc priori ze echt fijn zat. madameke zat heerlijk de winkel rond te kijken. Dus mijn advies: neem haar mee en test!
Alvast bedankt voor jullie reactie`s en de tip om in iedergeval het mannetje even mee te nemen. Ik ga nog ff wat onderzoek plegen op internet en dan maar eentje aanschaffen. Iemand anders nog tips of ervaringen?
Wij hebben sinds kort de maxi cosi tobi. Ik vind het echt een geweldig ding! super makkelijk in gebruik en ook het instaleren in de gordel vond ik prima te doen. Ik lees veel dat het aantrekken van de gordeltjes zwaar gaat en dat is ook wel zo. Moeilijk vast = moeilijk los denk ik dan maar!
De maxicosi tobi voldoet hier prima (Jesse kan zelf al goed zitten en heeft een sterke rug, dus op advies van het cb mocht het al)
ik wilde de tobi, maar heb de priori xp. voor de tobi hadden wij gordel tekort achterin de auto. voor de priori zijn los hoofdsteuntje verkrijgbaar. ik heb veel gehad aan de reviews bij kieskeurig.nl
Wij hebben de Chicco Key1 Isofix , echt een heel prettig stoeltje. Laatst tijdens de kortingsdagen bij Prenatal gekocht, scheelde een hele hoop met de MaxiCosi en ook een superveilig stoeltje! Kan in 5 standen, en Simon zit er prima in.
Wij hebben de Tobi, een fantastische stoel vind ik. En in mijn autootje hebben we een Priori van een kennisje gekregen (weet zeker dat er nooit iets mee gebeurd is).
We hebben uiteindelijk de tobi gekocht. Daniël vind het heerlijk en hij is makkelijk in gebruik. Bedankt voor de tips!
Wij hebben sinds kort de Kiddy Infinity pro, die kwam als beste uit de test samen met maxicosi priori isofix. Vorige week hebben we hem even gebruikt, omdat ik de bekleding van de maxicosi in de was had. Ze zit er heerlijk in. Het is een heel licht stoeltje. Je moet alleen wel kijken in de winkel of je kindje het wat vindt of niet, want als ze er niet goed in zitten, zit je weer met een autostoeltje waar je niets mee kan. We hebben hem daarna wel via internet besteld, want in de winkel hadden ze niet echt mooie kleuren.
esmee zit sinds dat ze 5 maanden is in de maxicosi priori, vind hem erg ideaal omdat je hem kan kantelen
Wij hebben de MC priori xp besteld.. En die komt hopelijk snel... Waarom hebben sommige ouders die kindjes zo snel over? die stoeltjes zijn toch pas geschikt vanaf 9 kilo of 9 maanden? En achteruitrijden is zoveel veiliger voor die kleintjes.. Wij gaan nu met 11 kilo en 10 maand pas over..
Helemaal mee eens, bovendien moeten ze goed zelfstandig kunnen zitten voor je ze in een vervolgstoeltje doet. Of hun hoofd moet er bovenuit groeien, dan zitten ze ook niet meer veilig in de maxicosi. Voorlopig zit ze bij ons nog even in de maxicosi, over een kleine maand gaat ze in het nieuwe stoeltje.
Of in ons geval passen de schouders niet meer allebei tussen de rand.. Dus dan ligt hij iets scheef. En dat begint nu toch echt te erg te worden..