mijn zoontje is de laatste tijd niet zo zich zelf erg veel huilen hangerig en het slapen is een drama zou dit bij een sprong kunnen horen? en zo ja hoelang heeft het bij jullie beeb geduurt.. ik wordt een beetje verdrietig van die slapeloze nachten
hij duurde te lang Wij hebben hier een week of 3 slaapdrama gehad rond die tijd.. Ik werd een beetje wanhopig en toen ik het echt niet meer trok, was het over.. Vond deze sprong echt de meest heftige tot nu toe..
ja hier ook we zijn nu al 2weken aan het rommelen... savonds niet willen slapen.. altijd een uur bezig want laten huilen werkt echt niet! en regelmatig wakker snachts.. laten we maar hopen dat het snel over is dan.. want die korte nachten beginnen me behoorlijk op te breken.. daarbij loop ik nog met een hernia dus dat is ook niet echt handig
Hier ook sinds kort drama met slapen. En idd meer hangen, huilerig, maar niet stil willen/kunnen zitten. Ze heeft sinds kort zelfs een in-slaap-val-huiltje... Ik vind het verschrikkelijk, maar uit bed halen werkt helemaal niet. Want dan is het huilen spontaan voorbij, meteen vrolijk en maar lachen en over het grote bed kruipen... Echt een kwestie van niet willen slapen ipv niet kunnen slapen. En ook geen tranen he? Ze accepteert dr speentje dan ook niet, terwijl ze hiermee altijd goed te troosten is. Maar haar huiltje is zo luid! Ik luister altijd goed of er paniek doorheen klinkt en als het niet zo is, dan laat ik haar toch maar even huilen (blijf wel in de buurt). Meestal wordt het na een paar flinke uithalen vanzelf minder en moppert ze alleen nog. Hoop ook dat deze fase snel voorbij is...
mijn meissie heeft er ook last van denk ik. het gaat al een maand van kwaad tot erger. nu slaapt ze al 1,5 week bij ons in bed. ik ben net bij het cb geweest en ga proberen om de5 minute een minute troosten. er werd gewaarschuuwd dat het misschien wel 2 weken kon duren, voor ze weer goed gaat slapen. ik ben heel erg benieuwd of ik het vol ga houden.
Wij gebruiken een 2-minuten regel Of zodra dr speentje uit bed is gevallen... Ik vind dat soort adviezen altijd een beetje "eng". Het werkt namelijk niet bij elk kind. Let dus goed op het soort huilen! Als ze werkelijk overstuur raakt, heeft het geen zin... Ik dacht ook dat ik niet zou kunnen (ons meisje huilde voorheen alleen als er echt iets was), maar ik hoor gewoon dat het een zeurhuil is, dus dan vind ik het minder erg om haar te "laten huilen". Ons meisje wil echt niet bij ons slapen. Ze gaat dan het hele bed over kruipen... Of blijft de hele nacht draaien en zeuren.
vanavond duurde het 1,5 uur en ze is niet echt super overstuur geraakt ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen
Ohhhh wat herken ik het hahaha Hier helpt het alleen dat ik een keer naar boven ga en zeg 'kom schat, we gaan nu lekker slapen, Jayden moet een grote jongen worden' paar keer over zn bolletje aaien, wat water laten drinken en weer lekker toedekken met een lakentje. Na 10 minuten slaapt hij als een blok tot de volgende ochtend. Af en toe dan krijg ik hem zelf niet meer stil en dan gaat papa even omdat ik dan beetje aan het einde van mn latijn ben.
Als ik dit zo lees hoop ik heeeeeeeeel erg dat wij deze sprong gaan overslaan!!! succes meiden! Hopelijk kom ik niet meer in dit topic (flauw he)
me dochter heeft heerlijk tot 7 uur geslapen en werd toen rustig wakker. het was dus allemaal erg positief.
Dit is de 4e week dat wij met het slaapdrama te maken hebben. Echt super slopend! Ze wordt 's nachts helemaal in paniek wakker en een knuffel en kus zijn voldoende om haar weer in slaap te brengen. Maar 1.5 uur later begint de ellende weer opnieuw Het wordt heel langzaam beter hier. Eerst werd ze 5-6 keer wakker en nu nog 'maar' 2 keer. Ook kan ze zichzelf al tijden niet vermaken. Ze hangt maar aan mijn broek en wil alleen samen met papa of mama spelen. Toch probeer ik het soms te negeren omdat niet alles om haar draait, maar da's moeilijk
ben niet alleen dus hihihi hier gaat het redelijk.. hij slaapt heel ligt dus een klein geluidje maakt hem al wakker..al hoest je midden in nacht begint hij te huilen bewijse van... afgelopen nachten is hij 2 keer wakker geweest maar hoefte ik er niet uit omdat hij na 5 min weer in slaap viel..
afgelopen nacht duurde het 1 uur voor ze sliep en werd ze 2 uurlater weer wakker en toen duurde het 45 min. vanovond weer het zelfde gedaan en ze sliep na 10 min!!!!! bi ons werkt deze methode dus echt super!!!
Ons meisje heeft de afgelopen weken zelf een slaapritueel ontwikkeld; Ze wijst ergens naar en zegt met haar allerliefste stemmetje; Die? En we lopen er naartoe. In het begin waren het 3 dingetjes (foto aan de muur, muziekdoosje, letters op haar deur), maar onze kleine boef verzon er telkens iets bij. Daarna nog even samen op de stoel zitten en knuffelen en dan haar bedje in. Op een gegeven moment duurde dit ritueel wel een minuut of 20. Toen ik gister bij het CB was adviseerden ze me om het ritueel zwaar in te korten. Gister en vanavond geprobeerd (1 keer reageren op 'die?', daarna kort knuffen en dan het bedje in) en het werkt super! Ze sliep beide avonden na 15 minuten
nou het is weer toppie gegaan. ze werd nog een keertje om 12uur wakker maar na een keertje kort naar haar toe gegaan te zijn sliep ze alweer. ze werd ook pas om 8.00 wakker. hoe is het bij jullie gegaan? ik ben echt blij dat ik dit gedaan heb. toen ik begon had ik er een hard hoofd in maar het blijkt echt te werken.
hier ook redelijk gegaan.. rond 1 uur wakker maar ging alweer snel slapen. hoe gaat het overdag slapen bi jullie? hier was het een drama.. hij begon heel erg te huilen.. maar heb hem eergister gewoon laten krijsen.. na 20 min was het stil.. gister na 10 min.. het zal mij benieuwen hoe het vandaag gaat?
bij ons is het overdag nooit een probleem geweest. alleen de avonden waren altijd drama en dan nam ik haar maar weer bij ons in bed. maar ja dat kwam opeen gegeven moment op neer dat ik elke avond om 8 uur half 9 op bed lag. dat was natuurlijk niet echt gezellig voor mijn vriend. @mrsnuke kun jij dat volhouden om je kindje 20 minuten achter elkaar te laten huilen of ga je dan tussen door ook even kijken