Dreumes wil niet avond eten met dit warme weer.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rietje88, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Nou zoals de titel al zegt weigert mijn zoontje (20 mnd) zijn avond maaltijd. Hoe lossen jullie dit op? Het ligt denk ik echt aan het weer. Verder weigert hij normaal nooit zijn maaltijd.

2. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Ik zou me daar niet zo druk om maken. Een gezond kind hongert zichzelf niet uit ;). Anders een extra fles?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Precies dit. Dan eet ie een paar avonden niet. Als hij honger krijgt gaat hij vanzelf wel eten,

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Of geef hem een boterham uit het vuistje en eet zelf pas als hij op bed ligt.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste is bijna 2 en eet normaal echt flinke porties avondeten, maar nu met die warmte vindt ze twee hapjes al genoeg. Ik merk zelf ook dat ik niet zoveel honger heb als het zo warm is.

6. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Oh ja hier ook. Ik laat hem zelf bepalen. Als hij maar genoeg drinkt.

7. Rietje88

Ik ben niet bang dat hij uithongert. Hij heeft nog wel een beetje baby spek. Maar als hij toch trek heeft is hij niet te genieten :p Ik denk dat ik zo maar even een pan appelmoes maak. En koel serveer.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde hoor.
    Ik heb lekkere groente/fruit smoothies gemaakt en broodjes en komkommertjes en stukjes fruit als avondeten gegeten.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier hetzelfde..

Ik geef ze wat meer fruit, dat gaat er altijd in :)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ooh gebeurt hier regelmatig. Of zoals vandaag peuzelt hij zn stukjes vlees op en schuift zn bord met aardappeltjes en boontjes een eind naar voren "klaar!"
    Hij slaapt er nooit minder om, dus blijkbaar heeft hij dan niet zoveel honger. Overdag eet hij trouwens wel altijd goed.
    Zou me er niet druk om maken, volgens mij hebben bijna alle peuters een langdurige fase dat ze niet willen eten. Gaat weer over ;) onze oudste van net 4 begint nu weer regelmatig goed te eten. Vandaag zelfs eerst vol trots haar groente, vervolgens de aardappelen en 'het lekkerste voor het laatst' haar kipschnitzel tot slot.

11. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Hier niet veel anders hoor.. sinds t zo warm is. Inderdaad extra fruit en lekkere bak kwark

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier heeft ze vanavond ook maar weinig gegeten. Ze wou zelfs geen aardappel, is ze anders gek op. Maar daarna heeft ze nog wel een bakje druiven en een halve banaan opgegeten.

13. Rietje88

Ja idd, wat fruit. Maar ik ben zo bang dat als ik iets te lekkers uit zoek dat hij dan gaat denken moooi als ik dus mijn avondeten niet wil dan krijg ik... :p

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Joh, ik wil ook niet warm eten met dit weer.

Ik pas de maaltijden erop aan. En dan eten ze maar mee wat ze willen. Ze moeten van mij altijd wel een beetje groente eten. En verder zal het allemaal wel en krijgen ze dan inderdaad wat meer in hun toetjesbakje en serveer ik tussendoor wat extra fruit.

15. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vooral geen strijd van maken. Ik eet met dit weer ook echt minder.
    Als ze maar genoeg drinkt. Komt wel goed:)

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik merk het hier ook. Wij koken momenteel vooral liflafjes als avondeten: gekookt eitje, soep, brood, sla, rauwkost, worst, kaas etc. Dan pakken de kinderen waar ze zin in hebben en is de basis toch gezond.

17. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil nog wel eens een groentenomelet maken.
    Eitje klutsen, roerbakgroenten er door en dan kruiden met peper en Italiaanse kruiden.

Misschien is dat iets voor op brood?
    Gaat er hier met warm weer altijd goed in bij mijn dochter.

18. Rietje88

Welke roerbak gebruik jij ervoor? Italiaanse (lasagne) mix?

Voor mijzelf zonder brood klinkt het wel als een goede koolhydraat arme maaltijd :)

19. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan er in doen wat je wilt.
    Ik had de Italiaanse roerbakgroenten van de jumbo.

Haal eruit wat ik nodig heb en de rest gaat de vriezer in.
    Eieren hebben we altijd in huis dus kan altijd maaltijd maken voor der.
    Makkelijke van die groenten is dat je er uit kan halen wat je nodig hebt ook al is het bevroren.
    Dan wel op het allerlaatste moment bij het ei doen en gelijk bakken anders gaat je ei bevriezen :D

20. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Bedoel je met avondeten warm eten?

Met dit weer heb ik daar ook geen zin in hoor ;) misschien een bordje met komkommer, snoeptomaatjes, meloen etc. Een zomerse maaltijd?

Deel Deze Pagina