Onze dochter slaapt in haar ledikantje bij ons hoofdeind. Dit gaat al maanden goed, en we vinden het heerlijk haar zo dichtbij ons te hebben. Alleen sinds een paar dagen heeft ze het draaien uitgevonden. Ze draait van buik ( ze slaapt op dr buik) naar zij en rug en fietst het hele bed hierbij door. We moeten dr regelmatig van een zijkant weghalen en/of weer op dr buik draaien om te proberen haar te laten slapen. Op de rug valt ze namelijk niet in slaap. Heeft iemand hier ervaring mee? Naar dr eigen kamer vinden we eigenlijk zo ongezellig, en ik ben bang dat we dan alsnog 20x per nacht eruit moeten. Aan de andere kant wordt ze misschien minder snel wakker dan... Ik weet het niet goed..
Ik denk dat je aan het draaien niks kunt doen en dat gaat ook niet snel over. Het klinkt als een goede tijd om haar te verhuizen. Anders kun je het ledikantje bij jullie voeteneind neerzetten misschien scheelt dat iets.
Ook als je dochter niet op jullie kamer ligt zal ze draaien. Dat was bij ons ook een onrustige periode. Is er een reden dat je je afvraagt of ze beter ergens anders kan liggen? Zoekt ze bijvoorbeeld contact? Ons zoontje lag al met enkele weken op zijn eigen kamer. Mijn man deed geen oog dicht van alle geluidjes. Ik vond het wel jammer.
Ik heb zelf ook een topic hier over geopend gisteren dus keb je probleem. Dochter is 5 maand en nu sinds 2 weken ook in de nacht op haar buik waar ze eerst alleen daarvoor op haar kleed draaide. Wij moeten er ook heeeel vaak uit. Soms een goede nacht maar mestal niet. Ze slaapt gelukkig niet op onze kamer vanaf week 2 al niet. Anders had ik geen oog dicht gedaan, ik hoor nu al alles. Geem tips voor je helaas want ik zoek ze zelf ook . In kijn topic kwamen ze wel met snooozzz zodat ze blijft liggen maar dat vind ik best een stap en gezien jou dochter op haar buik slaapt kan dat al niet.
@nacho? Het is niet zozeer het draaien waarom ze over gaat. Dat zal ze idd op dr eigen kamertje ook doen. Het is meer dat ik het idee heb dat ze idd wakker wordt van ons en dus niet jn slaap valt als ze niet op dr buik ligt. Op de een of andere manier heeft ze nog niet door dat ze zelf ook weer terug op dr buik kan. Verder gaat ze vaak draaien of wordt ze wakker als ze ons hoort, als wij ons omdraaien of zo. Ze wordt de laatste tijd een keer of 5 wakker per nacht, en dan wil ze niet drinken maar is gewoon wakker. Ik hoop dat dat wat minder wordt op dr eigen kamertje. Tegelijk ben ik weer bang dat er wat met haar gebeurd als ze niet bij ons ligt, en ik het niet in de gaten kan houden. Maar na een half jaar max 4 uur slaap per nacht ben ik compleet gebroken. Het heeft me al die tijd juist enorm veel rust gegeven dat ze bij ons lag. Met haar reflux verslikte ze zich heel erg vaak. Ik sta eigenlijk al die tijd al in de waak modus en dat moet ik los laten als ze niet meer bij ons slaapt. Moeilijk. @deedee: lastig he . Onze dochter draait juist niet op dr buik nog, heel onhandig. En net ligt ze vast met een been helemaal door de spijlen, net buiten de camera. Moet er niet aan denken dat dit s nachts gebeurd en ik het niet door heb
Even aanhaken op je verhaal naar nacho. Ik snap je waakmodus helemaal maar die heb je ook echt nog als zij een kamer verderop ligt. Ik vond het ook enorm eng vooral omdat ze pas 2 weken was maar het gaf ons allen rust. Wellicht 1 nachtje proberen? Ik had eerst de babyfoon nog naast mij maar daar werd ik ook gek van dus nu al heel lang zonder. Je hoort de belangrijke dingen maar niet elk draaitje. Waakmodus blijft denk ik altijd Dat van de spijlen gebeurd hier ook, nou dan roept ze wel hoor.
Slaapt ze al in een slaapzakje? Dat kan voorkomen dat haar beentjes buiten de spijltjes komen. Wij hebben na 6 maanden de stap genomen en hem op zijn eigen kamertje gelegd. Ik had er ook moeite mee,maar achteraf was het een goede timing. Als ze bewuster worden van de andere kamer zonder papa en mama is de stap moeilijker. Mijn man kon ook meteen veel beter slapen!
O en in het begin deden wij ook de babyfoon aan s nachts, nu niet meer. We horen hem luid en duidelijk als er iets is!
Ze slaapt idd met slaapzak. Maar er gaan gerust 2 beentjes met slaapzak door de spijltjes heen. Ze draait ook net zo makkelijk met slaapzak als zonder. Hebben een lenig kind geloof ik. Gooit dr kont omhoog en beide beentjes de lucht in en dan draaien. Misschien moeten we het gewoon een nachtje proberen...
Ik zou het dan zeker proberen. Voor hetzelfde geld valt ze inderdaad in haar eentje makkelijker in slaap en kan jij ook je rust pakken. Werkt het niet, dan je haar altijd weer terugverhuizen zodat je haar sneller kan troosten als ze niet in slaap komt. Als er iets gebeurt en je dochter ligt op jouw kamer word je denk ik alsnog niet wakker als ze zelf geen kik geeft. Daar zou ik me dan ook niet zo druk over maken. Ze is met 6 maanden waarschijnlijk wel in staat een gil te geven als ze niet lekker ligt.
Met 6 maanden gaan ze vaak ook een eigen slaaphouding vinden. Is even een fase dat ze veel draaien en vaker wakker worden. Maar als jullie sowieso last van elkaar hebben dan is het geen slecht idee om haar op haar eigen kamertje te leggen. Als ze klem zit zal ze wel van zich laten horen
Ik snap sowieso dat samen slapen nooit helemaal. Mijn zoontje slaapt vanaf dag 1 al in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer. Babyfoon heb ik tot nu toe 1 keer aangehad en dat was puur om te testen of hij het deed. On topic: Als ik je verhaal zo lees zou het inderdaad een idee zijn om je dochtertje op haar eigen kamer te laten slapen. Als ze zich draait laat ze zich wel horen en misschien vind ze hier ook wel haar rust en slapen jullie ook lekker door.
Ha Madelein, zijn we weer Heb mijn zoontje net een week geleden naar z'n eigen kamer gedaan, ook omdat ik het idee had dat we elkaar wakker maakten. Ik houd of de deuren open of gebruik een babyfoon. Ik word minder snel wakker van hem, dus dat scheelt enorm. Enige is, toen hij bij ons sliep werd ik veel milder wakker gemaakt, omdat juist dat gedraai al mij uit mijn diepste slaap haalt. Nu is het omdat hij echt huilt om me, dus dan is het kedeng wakker. Maar het bevalt me wel goed eerlijk, je beweegt zelf ook weer wat vrijer en minder beperkt. Hij is ook een buikslaper maar draait al wel heen en weer, in z'n slaap zelfs beter en soepeler dan als hij wakker is. Slaapzak was hier juist een beperking waardoor hij wakker werd,ik heb hem in een boxpakje snachts en nu met warm weer gewoon in een romper onder een laken werkt hier het best.
@fee: haha we gaan gelijk op he . Uitdagend weer deze fase. @jilzz: ja daar ga ik maar vanuit idd. Wel moeilijk om daarop te vertrouwen. @pantoffel: uhm bedankt voor je bijdrage . Samen slapen: omdat ze reflux had, 3x bijna gestikt is hierdoor en ik haar daarna geen seconde meer uit het oog durfde te verliezen. Daarnaast vind ik het ook gewoon heel fijn om haar dichtbij me te hebben. Vanmiddag duurde het 1.5 uur voor ze in slaap viel... Ze blijft draaien pffff. Over de dag heeft ze 2.5 uur geslapen. Normaal slaapt ze minimaal 2.5 uur per slaapje...
Dan snap ik het inderdaad , ik zou dan denk ik ook hetzelfde doen. Bedoelde het niet vervelend trouwens ( sorry)
Haha geeft niet hoor, maar heb me inmiddels al wel 1000x moeten verantwoorden waarom ze nog bij ons sliep dus ligt wat gevoelig
Slaapt ze overdag wel op eigen kamertje? Zo hebben wij het eerst een tijdje gedaan. (hadden een extra ledikantje). Ik vond het ook zo'n hele stap, en vond het zo fijn haar dichtbij 'snachts. Maar wij hadden het idee dat met 6 maanden het beter was voordat ze inderdaad het besef krijgt niet bij papa en mama te liggen. En weet je wat? We sliepen er al snel allebei veel beter op, ook zij. Maar de waakstand blijft hoor. Waar mijn man overal doorheen slaapt word ik wakker als zij ook wakker begint te worden. We laten wel de deuren open en ik heb nog steeds de videofoon naast mn bed (geluid uit), dan kan ik even kijken als ik iets hoor. Meestal zie ik dan meteen dat er niks is en dat mevrouwtje in haar slaap bezig is. Verder denk ik dat dat gedraai vanzelf weer overgaat, is wel even lastig nu. Die van ons ligt sinds kort plat (ook heel lang schuin ivm reflux) en kruipt ineens het hele bed door, maar ze slaap gewoon verder.
Nou we hebben het vannacht gedaan. Op dr eigen kamertje. Ik kon heel moeilijk in slaap komen, miste dr. Maar zij heeft super goed geslapen! 1x wakker geworden rond 23.30, toen was het huilen. Maar toen ik er was en dr weer op dr buik draaide sliep ze gelijk verder. Ze heeft van 20.00-5.00 geslapen! Ik heb ieder uur op het scherm van de babyfoon gekeken... Alles went zullen we maar denken
Uiteindelijk heeft mama er dus meer last van dan je kleintje Fijn dat de kleine zo goed geslapen heeft!! Hopelijk went het voor jou ook en kun jij ook beter slapen.
Haha ja. Die kleine maakt het niet zoveel uit geloof ik. Merk wel dat ze wat sneller huilt als ze wakker is, maar dat zal ook wel wennen. Kijken of het vanavond net zo goed gaat! Eerste tandje net gespot dus dat kan ook nog verklaren waarom ze zo onrustig was.