Slapen met fles vla

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendiietjeq, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik geloof dat alles al gezegd.

@Adi... bijna alles bevat suiker of zuren. Het enige wat je zonder enig probleem kan geven voor het slapen gaan is water.

2. misa

misa Niet meer actief

Iedereen maakt eigen keuzes, ook al zijn de misschien niet altijd even handig.

Ik zou ook zorgen dat je van de vla of drinken in bed af komt.
    Misschien afbouwen door samen met haar de fles/bakje vla (of iets dergelijks) te geven en daarna tanden poetsen en slapen.
    Of een flesje water ipv vla.
    Kost even tijd, moeite en stress, maar even een weekje volhouden..!
    Succes!

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Vla? Zou ze niet gewoon een papfles bedoelen? Wij noemen vla ook wel pap, dus misschien dat sommige mensen pap ook wel vla noemen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand vla via een fles geeft om in te slapen?

Wij geven een flesje melk voordat hij gaat slapen. Dit omdat hij zeer slecht avond eet (lees: Niet...) We poetsen wel zijn tanden daarna, dat schijnt ook niet echt goed te zijn...

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Heb er eigenlijk niks meer aan toe te voegen. Ik vind het ook nogal apart om vla te geven, als het idd echt vla is. En hoezo een fles mee naar bed, kun je je kindje niet van te voren (beneden) wat laten drinken (miss uit een beker, bakje ipv fles)?
    Wij geven zoonlief beneden een bakje yoghurt en even later gaat hij naar boven om pyjama aan te doen, tandjes te poetsen etc.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij geven een flesje melk en dan poetsen wij ongeveer een half uur later de tandjes.
    Binnenkort gaan we voor het eerst naar de tandarts. Ben benieuwd!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmmm vla zou ik ook niet geven. het is natuurlijk ook niks voor je kindje om van de een op de andere dag van iets lekker zoets over te stappen naar een flesje water. mischien zou je een flesje soyamelk kunnen proberen. die heb je in smaken. voor haar is het dan niet zo een vreselijke overgang en je bent van die enorme suikerbom af.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou dan proberen (als ze toch vla wil) om dat te geven, lepelen, voor ze naar bed gaat en dan dus eerst nog ff tandjes poetsen.

Maak je er een verhaal van dat fles voor babies is en lepelen voor grote kindjes ofzo...?

8. adi

adi Niet meer actief

Ik vind de reacties van een flesje voor het slapengaan echt overdreven hoor. Alsof je daar dood aan kunt gaan en al je (melk)tanden als dominos eruit zouden vallen.

Dit is een kindje van 1,5! Wat is daar raar aan om een flesje of een bekertje melk te drinken en dan meteen te slapen? BV kindjes krijgen dan ook gewoon de borst en gaan meteen slapen, die poetsen hun tanden ook niet meer?
    Wij poetsen hier tanden 's ochtends (bij de kindjes). Er staat nergens dat de tanden 's nachts meer rotten dan overdag, het is maar een idee dat mensen zelf hebben.

Dat verhaal van vla ben ik wel helemaal met jullie eens, ik denk ook haast dat ze daar iets anders mee bedoelt.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ben het volledig met adi eens! Hier worden de tandjes ca een halfuur/uur voor het slapengaan gepoetst, dan een lekker flesje warm melk mee naar bed en smorgens worden de tandjes netjes weer gepoetst!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.930
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In thee zit geen suiker (tenzij je het er zelf ingooit natuurlijk) maar het is wel slecht voor je tanden. Ik zou dus helemaal geen drinken mee naar bed geven, hooguit water want dat kan echt geen kwaad.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    zou er niet bedoeld worden dat een flesje mee naar bed nemen gevaarlijk is? ik vind drinken voor het slapen gaan niet gek, maar een flesje meegeven wel, ik ken helaas een verhaal waarin dat niet goed afliep doordat het kindje in kwestie gestikt is in de speen. Dus dat zou ik zeker afraden.

12. adi

adi Niet meer actief

Ik heb daar een andere mening over (bij babys en kleine dreumesen) ;), lees maar op vorige pagina.

13. adi

adi Niet meer actief

ok, ik lees alleen niet in het verhaal van TS dat zij de fles aan de dochter geeft en dan wegloopt uit de kamer. Misschien dat jullie dat zo geinterpreteerd hebben?

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou helemaal niets van pap ofzo in een fles meegeven... Alles behalve water is baggerslecht voor de tanden...

Heel sneu voor t kindje, maar later zal ze t wel snappen.. Lukt t niet haar voor t naar bed gaan pap te geven, dan tanden te poetsen en dat ze aanleert zo in slaap te vallen..

Aangeleerd gedrag zul je ( in dit geval) "moeten" afleren... makkelijker gezegd dan gedaan.. I know...

's nachts heb je minder speeksel productie, dan 'spoel" je je mond minder.. In de bekende ouder&kind-bladen staat vaak wel reclame van een peutertandpasta.. daar staat ook die info wel over minder speeksel snachts en dat bacterieën dat wel erg prettig vinden...( dit is een beetje vrije vertaling van die info:D)

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

niks moet he ;)

16. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, ik denk dat iedere tandarts er tegen zou zijn om een flesje mee naar bed te laten nemen. Dus het is echt geen onzin, dat het slecht voor het gebit is! Ik zou het echt niet doen. Ben nu toch wel erg benieuwd of TS echt vla bedoeld of pap! Lijkt me toch vaag om een fles vla te geven!

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn tandarts iig wel. Toevallig vroeg ik laatst nog wanneer ik moest beginnen met tandenpoetsen ivm eerste tandje wat doorkwam.
    Toen vertelde ze gelijk nooit een fles drinken mee naar bed te geven.

18. adi

adi Niet meer actief

tja dat vind ik dan ook sneu, dus als een kindje vanaf 3 maanden al tandjes krijgt (en die zijn er genoeg) dan is het afgelopen met avond en evt nachtvoedingen? Wel een beetje overdreven vinden jullie niet?

Voor een kind tot zeker 2 jaar is het heel normaal om 's avonds en 's nachts nog te willen drinken, kinderen die borstvoeding krijgen doen dat ook, en die krijgen na het drinken ook niet meteen een tandeborstel in hun mond geduwd midden in de nacht.

Mijn kids zijn bijna 15 maanden en die krijgen gewoon een flesje voor het slapen gaan en ze vallen in slaap tijdens het drinken. Daarnaast krijgen ze 's nachts ook nog gewoon een voeding als ze daarom vragen. Ik vind dat heel normaal voor deze leeftijd, en nee, ik ga mijn kind dan echt niet wakker maken om heel panisch zijn/haar tanden te poetsen na elke voeding.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Adi en LovelyDK... ik zou toch eens met een tandarts contact opnemen... die zal je echt wat anders vertellen (en het gaat hier dan over een flesje mee nemen naar bed. Wat namelijk funest is voor tanden is niet drinken maar over een langer tijd lurken aan een flesje. Drinkt je kindje het flesje dus in bed even op dan is er niet zoveel aan de hand maar geef je het mee en wordt over de nacht gedronken dan creëer je meerdere zuur- en suiker- (ja, in melk zit suiker) aanvullen per nacht en dat is niet handig. Borstvoeding en flesvoeding kan je niet met elkaar vergelijk want dit kent echt een andere samenstelling en komt ook anders in de mond)

20. adi

adi Niet meer actief

Hier heb ik het helemaal niet over, en TS al helemaal niet denk ik. Dan vind ik de wendig van de adviezen ook totaal off topic. Er staat toch nergens dat zij haar dochter een fles vla meegeeft naar bed om de hele nacht aan te lurken???

Deel Deze Pagina