Je kind gaat voor,mss beetje teveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik ben 15 kg afgevallen in deze laatste paar maand...
    Je zou denken wat superrrrrrrrr

Nou ik ben erachter waarom haha

Als mijn zoon eet en hij heeft zijn bord leeg vergeet ik dat ik ook nog een bord heb staan en ruim alles daarna op

Mijn man houd me al in de gaten,maar het eten boeit me ook niet meer...
    Gaat om hem en alleen om hem
    De sapjes zijn voor hem,de fruitjes de verse groente
    Mijn man eet er ook van en vind het super dat ons eet patroon zo goed is nu

Maar ik eet amber tot niks,als we gaan ontbijten 1 broodje
    In de middag soms een rijstewafel,en fruit
    Weinig drinken...
    En mijn avond eten laat ik gewoon staan als mijn zoon klaar is
    Want moet zijn snuitje doen en zijn broekje schoonmaken
    Zijn kinderstoel daarna enz enz

Zijn er misschien vrouwen die dit hebben meegemaakt of meemaken??

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom doe je dit? En wat vindt je man er van dat je zo op gaat in je kindje?

3. adi

adi Niet meer actief

Hier precies hetzelfde hoor! Ik heb hier een keer de halve forum over me heen gekregen toen ik zei dat ik soms helemaal niet eet overdag omdat ik daar geen tijd voor heb.

Maar wat hier slecht gaat is dat ik wel ga snaaien als de kids op bed liggen, dus afvallen zit er niet bij :(

Mijn man houdt mij ook in de gaten. Hij laat me niet opstaan totdat ik mijn koffie op heb bijv (want 9/10 keer raak ik die niet eens aan) of mijn bord leeg heb.
    Ik ontbijt bijvoorbeeld echt nooit, is geen tijd voor. Maar als manlief thuis is, moet dat perse van hem, en gaat mijn hele schema naar de kl(**ten.

Dus hier nog eentje :)

4. whitesaber

Het ging vanzelf,en omdat eten me niet meer deert en ik het van me af zet maakt dat ik me zorgen maak
    Hopend dat er meer moeders zijn zoals ik...

We gaan ook voor een 2de over 3 a 4 maand en wil ik het achter me laten...

Mijn man vind het super hoe ik ben met mijn zoon,maar weet dit niet...
    Jullie zijn de eersten die ik dit vertel...

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Dit is letterlijk niet gezond. Je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor. Ik zou even een afspraak maken met je huisarts om er eens over te praten. Je zult toch meer balans moeten creeëren, anders ga je eraan onder door en kan je niet meer goed voor je zoontje zorgen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou het is natuurlijk niet goed, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik met 3 baby's ook wel moeite zou hebben met tijd om te eten e.d.

werkt het voor jullie niet om te eten wanneer je kindje(s) op bed ligt (en). 's avonds natuurlijk niet, maar in de ochtend en tussen de middag. Als je kindje 2 dutjes doet, het ontbijt rond 10 uur en het middageten om 14 uur ofzo.

ts,
    En met avondeten doet je man niks dan, als hij je zoontje helpt kun je toch zelf ook eten???:( Ik vind het zo moeilijk te snappen (tja met 3 baby's oke) je zoontje kan toch ook wachten als hij klaar is en jij nog dooreet, hij hoeft toch niet meteen gepoetst en uit zn stoeltje???

7. whitesaber

Och meid wat ben ik blij dat ik niet de enige ben!
    Wil ook vanalles doen voor mijn zoon de dag begint al met dingen doen
    Even ontbijten met hem en mijn man (halve broodje)
    Daarna douchen met hem
    En als hij slaapt niet relaxen of eten nee dan de was de afwas
    Was uit de droger halen of ophangen
    De borden drogen enz enz enz De hele dag en dat elke dag
    Geen tijd voor mezelf
    Zie er ook niet uit (echt als een mammie haha)
    Haar niet gedaan in een klem
    Geen make up op...

Jij eet daarna vanalles,ik wou dat ik het kon...
    Ik ga denk ik een gesprek aan met iemand die me verder kan helpen
    Want ben soms te flauw om mijn zoon vast te houden naar boven...

Zijn veiligheid komt nu in gevaar en dat moet niet!!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lijkt me niet goed.
    Ik ben juist altijd aan het proeven van het eten van mijn dochter als ik iets voor haar maak.

Heb je trouwens overgewicht of wordt je nu te licht?

Ik vraag me echt serieus af hoe veel tijd het kost om een boterham te pakken, een plak worst ofzo er op te smijten, boterhan dubbel te vouwen en op te eten. En dan kan je dat nog tijdens het stofzuigen opeten ofzo?
    Maar je kind slaapt toch ook wel eens of zit lekker even bij papa... of is lekker in de box aan het spelen?
    Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat je je zoon het goede voorbeeld geeft!

En anders laat je papa voortaan voeren terwijl jullie eten? Of anders geef je hem eerst eten en eten jullie daarna als hij op bed ligt?

9. whitesaber

Het klinkt me zo ook vreemd in de oren,maar heb ook een lichte vorm van smet vrees daarom moet hij er schoon en netjes uit zien ;)

Ja mijn man heeft al wat door en pakt het bordje van me af en zegt EET!
    Hij ziet het aan mij...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja lijkt me ook echt een obsessie.
    Ik heb ook een dochter en een huishouden maar ik heb zeeen van tijd over. was en vaatwasser doe ik vaak als ze slaapt, zo veel werk is dat niet. en stofzuigen en poetsen is ook binnen een half uurtje klaar als je bijhoudt...
    maar ja mijn man doet ook heel veel dus sja..

11. tulip

tulip Niet meer actief

dat lijkt mij heel moeilijk, maar dat is toch iets wat niet samengaat met kinderen denk ik.;) Over een half jaar rent hij rond en valt hij in de modder o.i.d.

12. whitesaber

Dat eten daarna beviel mij heel erg maar toen hij lekker bij ons aan tafel kon zitten eten er samen
    En ja het goeie voorbeeld geven,daarom vraag ik jullie of het "normaal" is...

Ik ben altijd een veel vraat geweest sinds de bevalling viel het langzaam weg...
    Had maat 50 toen ik beviel nu maat 44...
    Ga te snel voel het aan mijn lijf...

Heb nu wel een naam bedacht voor dit "dieet" : Helemaal niks :p

Begin me steeds vreemder hierover te voelen...

Ga zo even een gesprekje aan met mijn man...

13. whitesaber

Haha ja daar zit ik soms aan te denken :D
    En gelijk ook aan mijn "genezing" zelf er ook in springen haha

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Tja ik geef eerst Aaron ontbijt daarna gaat hij spelen en ga ik even relaxed een boterham eten met een kop thee erbij. Dan heb ik alle tijd voor hem en voor mij.
    Lunchen doen we gewoon samen. Om de beurt een hap. En als hij eerder klaar is, dan wacht hij tot mamma ook klaar is. Dan zit hij in de stoel te spelen met een lepel ofzo. Daarna gewoon de tijd om hem schoon te maken en af te ruimen.
    Avondeten idem.

Ik denk eerlijk gezegd dat je bij jezelf een knop om moet gaan zetten. Het hoeft niet perfect allemaal. Het hoeft niet allemaal meteen. Kan ook later. En je hoeft ook niet elke minuut dat je zoontje wakker is, met hem bezig te zijn. Ga zelf ook even zitten.

Als je dit niet kan, zou ik zeker eens gaan praten met een maatschappelijk werkster ofzo. Want dit klinkt inderdaad niet goed!

Sterkte!

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vergeet smorgens ook wel eens te eten, maar dat heeft er meer mee te makken dat ik pas een half uur na het innemen van mijn medicatie mag eten, ik probeer altijd eerder op te staan dan mijn uk zodat ik tegelijk met haar kan eten.
    maar soms loopt alles anders en vergeet ik het. maar tussen de middag eten we samen, met 9 mnd kan je kindje echty wel al zelf broodje naar binnen werken, en ondertussen kan jij ook brood eten, en tussen door stop je nog een broodje bij hem naar binnen.
    zelfde geld voor avond eten, als jij aan het kauwen bent kan je bij je kind een hapje naar binnen stoppen, en met fruit eten, jij hebt een kop thee of koffie staan, dus 1 hand vrij voor dat en andere hand vrij om een stukje fruit naar binnen te stoppen (neem aan dat hij gewoon in een kinderstoel zit)

mijn kind gaat wel voor maar wat jij doet is niet normaal en gezond

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb dit bij alyssa alleen gehad toen ze pas geboren was en nu met daymian weer.
    ik kan niet eten als hij onrustig is.
    ik eet dus op de tijden dat alyssa ligt te slapen (behalve avondeten dan) en als daymian net zn fles heeft gehad.

als ik jou was zou ik je zoontje leren dat ie moet wachten tot iedereen klaar is met eten.
    niet gelijk gaan poetsen als hij klaar is maar eerst zelf je bord leegeten.
    maak dingen klaar die je zelf erg lekker vind (avondeten) en laat je man anders je zoontje doen als hij zn bord eerder leeg heeft dan jij.
    ik verplichtte mezelf om samen met alyssa te eten.
    nu schiet het er een beetje bij in, maar ik ontbijt altijd gelijk met alyssa en het avondeten doen we als gezin nadat daymian zn fles heeft gehad.
    tijdens de lunch heb ik vaak geen zin in brood oid dus wordt het vaak een beschuitje en een appel oid en dan als alyssa op bed ligt en daymian zn fles heeft gehad.

probeer voor jezelf momenten te vinden dat je wel kan eten, je moet het echt inplannen.

liefs doris

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    niet herkenbaar, maar vergeet wel vaak dingen door de kinderen. zo wilde ik gister glas limo pakken, go siroop erin en loop weg. vervolgens kom ik half uur later in keuken, staat daar een glas met bodempje siroop erin. vergeet ook vaak mn glas op te drinken, omdat ik met andere dingen bezig ben.

18. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Nou eigenlijk vind ik het niet normaal nee. Waarom geef je hem niet eerst te eten als je het zo moelijk vind om te combineren? Poets je hem daarna schoon, en terwijl je gezellig met je man eet kan de kleine lekker spelen.

Ontbijten doe ik ook te weinig, maar tussen de middag eten we gewoon samen een broodje, en savonds met z`n drietjes aan tafel. Pas als alles op is gaat de kleine uit de stoel en wordt de boel opgeruimd.

19. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geloof er heilig in dat kinderen het aller gelukkigst worden van ouders die gelukkig en relaxt zijn. jij schrijft dat je zelf inziet dat het niet goed gaat. dat voelt een kind.
    je doet jezelf tekort, jij doet dat, je kind vraagt daar niet om. die zal het een zorg zijn of zijn broekje schoon is en of je 2x in de week stofzuigt of iedere dag.
    mijn punt is; je zegt dat het door de zorg voor je kinderen is dat je niet voor jezelf zorgt. ik zou serieus hulp gaan zoeken om hier over te praten want jezelf zo verwaarlozen gaat puur en alleen over jou en de relatie met jezelf.

veel sterkte, het lijkt me een hele rotte situatie. vraag om hulp, je verdient hulp, gun jezelf, je man en je kinderen dat.

20. tulip

tulip Niet meer actief

kijk zulke dingen kan ik mij wel voorstellen, dat gebeurt hier ook vaak genoeg, dat heet: mama zijn;)

Deel Deze Pagina