hallo. ons 2e zoontje is alweer 2 jaar en 3 maanden en ben net gebeld door de peuterspeelzaal dat ze vanaf 16 mei een plekje voor hem hebben en daarvoor alvast kan komen wennen. het leek nog zo ver weg en nu is het opeens zo dicht bij. dan komt het eerste stukje loslaten. ik krijg al tranen bij het idee. bij mijn oudste zoontje had ik dat ook, maar nu beleef ik het allemaal weer opnieuw. het idee dat hij 2 dagdelen ergens anders is en iet bij mij. de zorg of het allemaal goed gaat. maar ja na een paar keer was ik het bij mijn oudste al een beetje gewend en had er steeds minder moeite mee. ik hoop dat dat dalijk met hem ook zo is. wat is het toch moeilijk je kind voor het eerst loslaten. ook al is het maar voor 2 dagdelen. het zal vanzelf wel weer wennen en 16 mei is nog kleine 2 maanden weg, maar zal nog aan het idee moeten wennen en zit alweer met de tranen in mijn ogen. hebben jullie dit ook zo gehad met jullie kleintjes? groetjes wendy.
Ja hier precies zo hoor, is heel herkenbaar wat je omschrijft! Ik kreeg zelfs al een enorme brok in mn keel bij alleen al de brief van de peuterspeelzaal Mijn dochter is twee weken terug twee jaar geworden, en mag 2 april voor t eerst, en ik vind het ook zo raar! Mijn kindje, dat (bijna) altijd bij me was, gaat ineens twee ochtendjes haar eigen gang straks! Het loslaten vind ik ook een van de moeilijkste dingen ooit! Ik hoop voor jou dat je zoontje het straks snel naar zn zin zal krijgen!