Van de hapjes op tafel afblijven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door berna1981, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan. Jesse is ruim anderhalf en heeft een flink eigen willetje.
    We waren net op een verjaardag waar het een en ander op tafel stond. Daar mag hij best af en toe iets van hebben maar hij hoeft niet continu te graaien en te doen.
    Maar hoe maak ik hem dat duidelijk? het staat er om te pakken maar nartuurlijk niet om in 1 keer alles op te eten. Hij begrijpt dat niet.
    Hij werd ook echt heel boos toen ik zei dat het nu klaar was.. Aan de ene kant vind ik dat ie dat maar moet leren maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat hij dat nog niet snapt.
    Een eigen bakje met iets werkt even tot ie dat op heeft...

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Pfoe! ja gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt, maar kan me HELEMAAL voorstellen hoe dat bij ons zou gaan! hahaha!

Ja hij kan boos worden wat ie wil, jammer dan. Hij zal het toch moeten leren!
    Ik zou hem eerst rustig toespreken, op zijn niveau, en zeggen dat het niet allemaal voor hem is en dat hij zelf moet gaan spelen. als dat niet lukt, hem steeds oppakken en hem wegzetten, als dat niet helpt de gang op.
    Klinkt zo makkelijk he, maar hoop dat ik voorlopig nog geen verjaardag heb! hahah!

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Volhouden!!! Consequent zijn heeft hier heel goed geholpen. Mijn dochter heeft ook een eigen willetje maar door het "steeds te corrigeren en uit te leggen dat het niet voor haar is en dat ze moet vragen. blijft ze er vaak van af. Terwijl ze echt een goede eter is (alles gaat erin en veel!) En natuurlijk belonen als ze gaat spelen of luisterd enz!!!!!!

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij laten Silver niet zelf paken. maar wij paken het dan voor haar

maar tis en blijft een moeilijk gebeuren

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik pak het voor Dylan, of hij heeft zijn eigen schaaltje waar hij uit mag eten.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is niet zo'n snoeperd, dus dat is wel heel erg makkelijk ;)

Maar we maken al zo'n half jaar Eva duidelijk wanneer het bijna klaar is, want dan is het de 'laatste'. Zo ook met laatste keer iets doen. Voor haar werkt dit heel goed, ze snapt het ook al maandenlang heel goed en de laatste is hier ook altijd de laatste en dan is het voor haar ook klaar. Voor haar is het heel duidelijk zo en gaat het niet zo abrupt, ze kan zich er op voorbereiden.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nee is nee bij ons!
    Consequent blijven en aangeven wanneer het bijna klaar is. En vooral niet toegeven...

8. firegirl

firegirl Niet meer actief

Vanaf wanneer kunnen ze dat echt begrijpen? Want Emma is nu bijna 8 maanden en soms heb ik wel het idee dat ze 'nee' begrijpt, maar soms ook niet.

Deel Deze Pagina