Danique heeft een nieuw spelletje, wat me écht bang maakt...dan gaat ze op de bank staan en laat zich heel hard zittend vallen, maar dat doet ze dan met haar rug naar het vrije gedeelte, oftewel, ze kan er echt keihard afkukelen, ik wil er niet eens aan denken wat er kan gebeuren... Ik zeg haar telkens nee, dat mag niet, en laat haar zitten en zeg: kijk op de bank mag je wel zitten, maar ze luistert gewoon echt niet, als ik nee zeg gaat ze lachen en zo'n heel ondeugend gezicht trekken en dan wil ze het nog een keer doen. Ik probeer haar telkens voor te zijn, maar ben zo bang dat ik een keer 1 sec. te laat ben... Zet haar nu steeds in de box als ze dus gaat staan op de bank en benoem dan ook erbij waarom ik haar in de box zet. Na 3-5 minuutjes mag ze dan weer buiten de box spelen... Maar goed ik ben zoooo bang dat ik een keer te laat ben, iemand tips???
Mijn dochter doet dat ook maar die kan er nog niet alleen opklimmen, alleen dus als ze bij mij zit. Kun je de bank omdraaien overdag of gebruik jij m ook dan?
Hey Lynn! Puck doet het ook , maar het mopperen heeft hier gelukkig (nog) effect. Als ik zeg dat ze moet gaan zitten doet ze het ook vrij vlug. Anders gaat ze accuut van de bank. Maar ja, in een onbewaakt ogenblik... Ik lees dus even mee met de tips. Ons meisje kan zelf op de bank klimmen.
Danique kan dus ook zelf op de bank klimmen, en onze bank is te zwaar om steeds te verplaatsen, dat lukt me niet met mijn rug...daar had ik idd al over nagedacht. Heb haar nu een aantal keer eraf moeten halen en in de box moeten zetten, nou maar even volhouden misschien dat het effect gaat krijgen, ze heeft nu na 4 keer box even geen poging meer gedaan...(maar dan wel weer een poging om op de tafel te gaan zitten ) Oh dus Puck doet het ook? Maar die is volgens mij niet zo'n ondeugende doerak als daniqueje...Danique luistert écht niet naar gemopper van mij...
Hier doen ze dat ook, ik schrik me regelmatig een ongeluk. Hier weten ze ook dondersgoed dat het niet mag. melisa klimt op de bank, zegt zelf NEE, en gaat dan alsnog staan. Ik heb ook geen goude oplossing, ik word wel boos als ze dat doen. maak echt heel duidelijk dat het niet mag, en dat het geen leuk spelletje is.
Ow nou hier ook zo'n boef!! Noa vind het heel erg interessant om mij zo te zien schikken en rennen!! het lijkt wel alsof ze er een spelletje van maakt. Ik heb dus ook geen tips dus ook ik lees even mee!
dit is zo'n gevalletje succes verzekerd terwijl ik kijk hoever ik kan gaan. het is gevaarlijk dus beginnen wij massaal te roepen en aandacht te geven.terwijl we eigenlijk zouden moeten zwijgen en de andere kant opkijken. maarja daar is de situatie natuurlijk te gevaarlijk voor. ik ben soms blij dat we dit soort fases voorbij zijn, maar goed wij hebben er nu over de vensterbank rennen voor in de plaats gekregen en rondjes draaien bovenop tafel. bij ons gaat ie trouwens in de box. we zeggen 2 keer dat het niet mag.de derde keer gaat ie zonder een woord de box in.het is een heel grote box niet zo babybox dus die kan voorlopig nog wel ff mee. dingen als in de hoek of op de gang hebben hier totaal nog geen waarde, hij snapt er niks van en op deze manier hebben we allemaal even een time out.
hoi hoi, Ook hier gebruiken we de box voor dit soort boevenstreken. Ik zeg 1 keer gewoon gewoon rustig nee dat mag, de tweede zeg ik met een boos gezicht dat het niet mag en als ze het wel doet ze dan in de box moet. Zie ik dat ze het dan nog 1 keer wil doen dan help ik haar door te zeggen denk er aan he, niet meer doen anders Samia in de box. Doet ze het dan toch dan hup in de box. Ik hou 1 minuutje per jaar aan. Verder geef ik mega veel complimentjes als ze het bijv. niet doet en goed luisterd. Ik probeer altijd meer aandacht te geven aan de dingen die goed gaan dan aan wanneer ze me probeert uit te dagen. Verder werkt afleiden hier ook erg goed. Bijv. juist als ze wilt klimmen dan bedenk ik een klimspelletje die wel kan, zoals met kussens op de grond en onder een stoel door kruipen.
Fijn (?) te lezen dat ik niet de enige ben! Nou positief belonen doe ik ook, als ze dus lief iets anders aan het spelen is, zeg ik dat ook tegen haar. Of als ze luistert zeg ik, goed zo, goed geluisterd (alleen kan ik dat nog bijna nooit zeggen dus) Idd afleiden met wat anders doe ik ook wel... maar ja als ik bezig ben in de keuken met eten maken ofzo, dan lukt dat dus ff niet. Maar goed ik hou de box maar even aan, hier idd ook 1 waarschuwing nee, 2 waarschuwing en vertellen als ze het nog een keer doet dat ze dan de box in moet) en 3 nee> nu zet mama je in de box Nou ja moet het maar een tijdje volhouden dan...
Sil heeft ook steeds meer van zulke grappen, maar die luistert gelukkig nog wel redelijk en anders is hij heel vatbaar voor 'de hoek'... Als ik tegen hem zeg dat hij op de bank moet zitten en er alleen op zijn buik af mag, dan gaat hij heel netjes zitten en meestal gaat hij dan ook meteen van de bank af. Ik zeg altijd 2 keer dat iets niet mag en bij de tweede keer zeg ik erbij dat het de laatste waarschuwing is. Doet hij het dan toch nog een keer, dan moet hij even 'in de hoek' (= bij de verwarming zitten). Werkt zo goed, dat hij er nu na de 2e keer waarschuwen zelf al naartoe loopt en even gaat zitten. (zal waarschijnlijk niet lang duren dat hij zo gehoorzaam is, dus ik geniet er maar van zolang het duurt) Geen idee of deze aanpak voor meer kindjes werkt, maar ik ben er erg tevreden over EDIT lees nu pas goed je laatste post, maar je doet dus al precies hetzelfde als ik Dan heb ik helaas geen tips. Negeren is geen optie (zou ik ook echt niet durven), dus ik vrees dat je 't dan moet 'uitzitten' en hopen dat de lol er snel vanaf is....
Blijven volhouden! Julia deed dit maanden geleden al steeds, maar met steeds blijven zeggen (en gewoon helemaal van de bank af zetten als ze het deed) lukte het uiteindelijk wel. Enneh, ze zal er best eens afkukelen, is hier ook wel gebeurd. Dat zijn soms de grootste leermomenten. Iig zorgen dat de tafel niet te dichtbij staat (die hebben wij ook wel eens gehad, auauau). Ze kwam net opeens aanlopen met de telefoon van mijn man?!?! Die lag op de piano Blij dat ik dat niet gezien heb
Hahaha! Ook al zo'n klauteraap, dus...? Ik zit te wachten op de dag dat ik Sil ineens boven op de eettafel zie staan - en dat duurt echt niet lang meer, vrees ik
@eettafel: die hebben we ook al gehad, ik heb een paar weken de stoelen in de gang gehad want ze klom steeds via de stoelen op de eettafel... @ van de bank afzetten: doe ik ook idd, ik til haar er helemaal af. maar als ze wel eventjes op de bank zit zeg ik: goed zo, de bank is om op te zitten! Eng vind ik het nog steeds en idd, de tafel iets verder weg schuiven ga ik even doen!
Ik ben nog niet zover maar ik zou een paar kussens onderaan de bank neerleggen ofzo Als ze dan alsnog valt zou ze dan niet genoeg schrikken om het niet weer te doen? Of ben ik nou zo naief
Voor de kinderen die dit doen... gaan ze naar een kinderopvang? Hier een dochter die dat ook deed (die springt nu achteruit op bed)... een tip... uhm consequent blijven
en anders als de afstand tussen de bank en grond niet al te groot is zou ik zeggen... een keer laten vallen en ze leren het af...
hier kan ik mezelf ook in vinden. je zult echt wel een keertje te laat zijn met opvangen. ik zou haar natuurlijk niet opzettelijk zich laten bezeren. Tim die gaat (gelukkig) alleen stunten als we zelf ook op de bank zitten. Na een paar keer te hebben uitgelegd dat dat fout gaat, is hij eruit gevallen voor ik hem kon pakken (ging goed hoor). hij is gelijk afgekickt voor zolang het duurt...
tnx meiden @kussens op de grond leggen: ja doe ik ook wel maar ze haalt ze zelf vaak ook weer weg...ze loopt altijd met die dingen te sjouwen, op de bank, van de bank af, enz. Ik heb de bak en tafel wat uitelkaar geschoven, zodat mocht ze vallen ze hopelijk niet met hoofd tegen de tafel aan kan komen...
heb je haar ook verteld wat er gebeurd als ze dit doet? Dus i.p.v zeggen dat ze in de box moet gewoon iets van 'jij valt zo' zeggen. Ik ben er zelf geen voorstander van om al te zeggen 'als je dat nog 1x doet ga je in de box'. Dit is nl best verwarrend voor een jong kind want in feite geef jij 2 opdrachten (het nog 1x doen en in de box gaan). Jou uitspraak komt voor je kleintje net zo over als bv ' je mag nog 1x glijden en dan gaan we naar huis'... Mijn aanpak is uitleggen waarom het niet mag en consequent vd bank halen. Ook zorgen dat ze niet op de bank kan op momenten dat jij niet consequent bent (bv tijdens koken) door haar bv mee te nemen naar de keuken.
Ik leg inderdaad ook uit wat de consequentie is. Je mag niet staan op de bank, want dan ga je vallen. Vallen = boem en boem = auw.