Mijn zoontje die verveelt zich thuis, toen het nog lekker weer was gingen we wel 2x per dag naar de speeltuin , daar waren er altijd wel leeftijdgenootjes waarmee hij mee speelde. Maar nu het vies weer is kunnen we er niet meer heen. Ik vroeg me af wat we nu kunnen doen thuis zodat hij zich niet verveelt? Peuterspeelzaal is pas vanaf 2 jaar en peutergym ook ..
Regenjas en laarzen aan, met bladeren, takken en modder spelen Groot succes hier! Wat we hier ook doen, maar misschien is 13 maanden nog te jong, is fantasiespelletjes doen. Van bv een doos een boot maken, schaduwdieren op de muur met je handen maken etc.. Af en toe zet ik een leuke dvd op, is ze ook even zoet.
Tekenen, verven, kleien, dansen. Kun je ergens een poppenwagen op de kop tikken? Mijn zoontje vind het geweldig om daar mee rond te crossen! Of een tent bouwen. Mee laten helpen met poetsen, hier is de stofzuiger favoriet, mogen ze beiden een stuk mee doen.
Op zich speelt een kindje met 13 maanden nog niet echt met andere kinderen, dat besef hebben ze nog niet. Wat doe je met hem thuis? Met die leeftijd zijn ze heel erg van dingen ergens in- en uithalen. Dus een doos vool met van alles en hij kan aan de gang. Daarnaast veel met muziek: trommeltje en andere instrumentjes kopen, dansen op muziek ed; Oefenen met houten puzzels (hier waren daar uren mee bezig); Staperlbekers kopen om torens te bouwen; Spelen met de vormenstoof; Enz
Regenlaarsjes aan en lekker naar t bos toe. Of een stuk fietsen met hem. Mijn zoontje is 14 maanden en haalt alles wel twintig keer uit een doos en weer erin.speel met hem samen. En @ adi daar ik t niet mee eens dat ze t niet beseffen. Ze beseffen t best wel meer dan je denkt Succes
Wij hebben ook peuterochtenden bij de binnespeeltuin. Dan is het wat goedkoper dan normaal. Je mag ook 'maar' twee uur, maar dat is voor die kleintjes wel genoeg. Misschien is babyzwemmen ook een idee? Verder zou ik proberen tussen de buien door toch lekker naar buiten te gaan, in ieder geval als hij al loopt. (Rondkruipen in die natte troep lijkt me inderdaad ook niks.) Heb je voldoende binnenspeelgoed voor zijn leeftijd? Onze zoon begon toen die (grotere) treinen en auto's erg leuk te vinden. Hij had ook al veel plezier met zijn loopfiets. (Zo'n bakfiets). En we hebben zo'n ballentent voor hem gekocht. Dat vond hij ook geweldig.