Pijn in beentjes na inenting?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hm, werd net gebeld door kdv. Dochter heeft beetje koorts en ze lijkt pijn te hebben als ze haar beentjes omhoog doen voor het verschonen... Nu is ze gisteren ingeent. Zou dat daardoor kunnen komen? Iemand ervaring?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geen ervaring, maar je hoort het wel vrij vaak. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat mijn dochter nooit last van haar beentjes heeft gehad (gisteren 4e prik gehad) . Ik kan me zelf herinneren van vroeger met de prikken (basisschool, jaar of 9 dus) dat iedereen wat spierpijn in die arm had waar geprikt werd.
    Je mag een zetpilletje geven en het beentje of de beentjes lekker masseren wil ook nog weleens helpen.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    ja, dit is voor mij ook de eerste keer dat er iets is na een inenting... Nu heeft ze ook een beetje waterpokken sinds verleden week, dus dat kan het ook zijn. Maar met de beentjes lijkt me toch meer van die prikjes... he, ga d'r vandaag maar niet te laat ophalen denk ik zo ;)

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja is door de inenting. Wat kan helpen bij de volgende (als je dat al niet doet) is gelijk na de prik met een nat washandje op de plek waar geprikt is masseren; dan gaat die opeenhoping van vocht beter weg en krijgen ze minder last..

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Mijn oudste dochter Anouk heeft destijds na de eerste inenting heel veel pijn aan haar beentje gehad op de plaats van de inenting. Een half uur nadat ze een zetpilletje paracetamol had gehad, kalmeerde ze pas. Sindsdien heb ik altijd op aanraden van mijn zus, die bij een drogist werkt, meteen na de inenting, arniflor creme van VSM op haar beentjes gesmeerd en dat hielp goed. Bij Noelle doe ik dit nu ook altijd meteen en na elke verschoning smeer ik de beentjes ook vaak even weer in. Zij heeft daardoor nog nooit last van haar beentjes gehad na de inenting. Deze creme helpt bij verstuikingen etc. (ook altijd handig om in huis te hebben voor als kinderen vallen om op de blauwe plekken te smeren) en daardoor wordt de plek van de inenting niet zo hard en pijnlijk. Maar een koud washandje erop wil ook wel eens helpen.

Deel Deze Pagina