Hallo dames, Het viel me vanmiddag weer eens op.... onze jongste dame slaapt al sinds ze baby is, met haar ogen open, half open en ook wel gesloten uiteraard... maar vanmiddag heeft ze gewoon 2 uur lang met open ogen geslapen.... en dan knippert ze dus ook niet. Ik weet dat babietjes het in de eerste periode wel doen en dat het dan vrij normaal is... maar ik vraag me af of het bij kindjes van rond de 14 maanden nog wel zo "normaal" is. Niet dat ik me zorgen maak hoor....
ik gluur ook wel eens bij mijn zoontje op zijn kamer als hij slaapt en soms ligt hij idd heel stil, maar wel met zijn ogen open. ik vroeg me idd ook af of hij sliep, maar hij reageerde niet
Mijn dochter sliep toen ze jonger was ook regelmatig met haar ogen halfopen. Ik vond dat zo freaky, maar ja, wat doe je eraan?
Schrik je je dan niet dood als je je kindje zo aantreft? Ik vind het heel akelig om te zien...Mijn zoontjes tref ik overigens zelden zo aan, hooguit als ze bijna in slaap zijn. Dan vallen de ogen vanzelf alsnog dicht.
Zoals je dochter zo lag de mijne er vandaag ook bij, wagenwijd open. Maar ook heel regelmatig zoals je zoontje, op de tweede foto. Moet zeggen dat ze momenteel wel heul gammel is ja. Ze had eergisteren 39.8 koorts.. dus het kan daar mee te maken hebben, lijkt me. Zal er eens op letten of het vaker gebeurt bij ziek zijn enzo, of dat ze het "standaard" doet.
Nee, ik weet dat ik het van dr kan verwachten. "vreemden" (familie bedoel ik dan... die haar niet vaak zo zien) schrikken er wel eens van.