hoe was jullie schema met 12weken/3maand? Wbt slapen, voeden enz. Ben ik even benieuwd naar... WAS er al een schema toen?
Ik lees mee... Begin me zo langzamerhand af te vragen of het ooit komt... Het enige vaste is sinds enkele dagen een huiluurtje (nu). Krijsuur is een beter woord.
Hier met 3 maand geen schema... Met 5 maand ook niet ze drinkt wanneer ze honger heeft en slaapt wanneer ze moe is. Ze had wel altijd rond 20 uur een huiluurtje, daarom zorg ik nu dat ze om 19 uur met pyjama bij mij in bed ligt; huiluurtje heeft ze sindsdien niet meer gehad.
Met 3 maanden ben ik begonnen met flessenvoeding. Hij kreeg toen op 24 uur 6 flessen. Tussen elke fles zat 3 á 4 uur geloof ik. Zo ben ik gaan werken naar het 7 uur -11 uur -15 uur -19 uur -23 uur schema, maar wanneer hij die precies had weet ik niet meer... En tussendoor nog slapen natuurlijk...
Het enige vaste wat ik heb is om 09:00 , 13:00, 17:00 en om 20:30 een fles ( geen nacht voeding) voor de rest is het qua slapen overdag verschillend ene dag slaapt ie overdag 1 uurtje andere dag hazeslaapjes... Naja en krijzen wilt alleen maar op schoot zitten haha.... Schema komt vanzelf wel
Mijn dochter is nu 3 maanden oud. We hebben wel een ritme overdag maar geen vaste tijden wat voeding en slapen betreft. Ik kan er wel proberen om zoveel uur tussen te laten maar als ze dan eerder wilt drinken dan kan ze alles bij elkaar krijsen. Ze laat duidelijk horen wanneer ze honger heeft en ik zie meteen wanneer ze moe is. Ze krijgt nu 6 voedingen per dag, meestal zit er 3 à 4 uur tussen. Het gekke is dat 17 uur 's avonds en 19.30 uur wel vaste tijden voor voeding zijn en dan gaat ze slapen tot ongeveer 5 uur 's morgens. Dat is toch al 9 uurtjes voor zo'n kleine meid. Ze heeft geen huiluurtjes gehad (wel huildagen in het begin .)
Hier ook niet echt een schema. Voeden meestal om de 4 uur en en meestal 2 uurtjes wakker dan weer even slapen etc.
Het is echt nog te vroeg voor een schema op deze leeftijd denk ik. Zeker omdat ze de ene keer 3 uur slapen en de andere keer een half uurtje. Tenminste, bij mijn jongste is daar echt nog geen peil op te trekken. Ik ga ook echt niet proberen er een schema in te 'proppen'. Dat komt vanzelf wel als ze overdag minder gaan slapen en als je met bijvoeding begint straks, dan wordt het allemaal wat gestructureerder.
Mijn zoontje is 4 maanden en heb wel een (soort gedwongen haha) schema ivm de andere kinderen. fles om +- 5 uur, 9 uur, 12 uur, 4 uur, 19.30 uur. Hij doet vaak dutjes in de kinderwagen s'ochtends en wil hem om 12 uur in bed hebben en dan doet hij een lange slaap van 3 uur. Vaak slaapt hij nog even van half 5 tot half 6 s'middags.
Hoi, Geef je borst- of flesvoeding? Met flesvoeding moet je natuurlijk wel een beetje op de tijden letten. Maar mijn zoontje (van 4 maanden) krijgt borstvoeding, heeft wel een schema, maar niet precies op bepaalde tijden. Maar het helpt wel als je alles in steeds dezelfde volgorde doet. Mijn zoontje wordt wakker, krijgt hij borstvoeding, eventjes knuffelen, spelen in de wipper, als hij dat niet meer leuk vindt gaat hij spelen in de box, als hij dat niet meer leuk vind nog even bij mij zitten, vindt hij dat niet meer leuk dan gaat hij naar bed. toen ik dat nog niet deed en veel te veel op de klok zat te kijken, huilde hij veel meer dan nu. Nu is hij soms na 5 kwartier al moe, terwijl ik hem dan soms bijna anderhalf tot 2 uur ophield, omdat dat nou eenmaal zo hoorde...Dus dat zou ik eens proberen... dan komt er vanzelf ritme in... Succes ermee!
Met 3 maanden net volledig over op flesvoeding ivm speciale voeding. tijden zijn 06.00 - 09.30 - 13.00 - 16.30 - 20.00 - slapen Wat daartussen gebeurd is iedere dag weer anders, spelen en slapen doen we op zijn aangeven. Alleen na de voeding van 06.00 gaat hij direct terug in bed en valt hij ook meteen in slaap. Dit schema hanteren we nu nog.
Mijn zoontje is nu 3,5 maand, en bij ons komt er nu een beetje, soortement van, ritme in. Haha! Voedingstijden staan al een week of vier redelijk vast (07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00), kan soms een half uurtje afwijken. Maar alles daartussenin was nogal wisselend, en daar lijkt nu ritme in te komen... voor zolang het duurt, misschien! Lengte van de slaapjes wisselen wel, soms een uur, soms een half uur, soms 3 uur.... Het is nu ongeveer dit: 07.00 fles daarna spelen, eerst bij mama/papa op schoot en daarna even in de box. 08.45 naar bed (zodra we zien dat hij moe begint te worden) 10.15 wakker spelen in de box of knuffelen 11.00 fles weer lekker op schoot spelen en als hij wil in de box 12.00 naar bed 14.30 wakker (ideaalbeeld he, wil nog wel 's eerder zijn) 15.00 fles daarna wil hij dus niet meer naar bed, dat wordt geheid brullen tot hij volledig overstuur raakt. Dus blijft hij vaak wakker, in de box, in de draagzak, of lekker een stuk wandelen met de kinderwagen. Als we geluk hebben slaapt hij een half uurtje tussendoor, maar meestal onbegonnen werk. 19.00 weer fles 20.15 naar bed 23.00 wakker maken voor een fles en dan de nacht in. Hij slaapt door. Meestal
hier een klein beetje ritme: ik geef borstvoeding: 06.00 voeding 06.30 naar bed 09.00 voeding 09.30 in de box spelen 11.00 badderen\aankleden 12.00 voeding 12.30 slapen in de box\kinderwagen 15,00 voeding 15.30 spelen in de box 16.00 slapen in de box\kinderwagen 18.00 voeding 18.30 spelen in de box 20.00 slapen in de box 21.00 voeding 21.30 naar bed en meestal slapen tot 6.00 dit is niet echt altijd hetzelfde de tijden zijn ongeveer er zit nog wel eens een half uur ergens verschil in en het slapen is wisselend. als ik ga wandelen, boodschappen doen etc dan slaapt hij als snel in de kinderwagen. dit schema is nu de laatste week een beetje zo erg lekker.
Met 6 maanden nog weinig schema... Bv op verzoek, maar meestal wel ongeveer om de 3 uur. Verder rond 7 uur naar bad en bed, maar dat kan ook gerust een half uurtje eerder of later zijn. Ik laat me lekker leiden door mijn kindje en dat werkt voor hem het beste!
hier zijn ze nu dandus 10 weken en zitten we aarig op een schema: 6.30-7.00 fles daarna slapen 12.00 fles 12.30-13.30 ergens naar bed als ze moe worden 17.00 fles daarna op blijven 22.30 fles dan slapen ze tot h7... Maar ze krijgen dus maar 4 flessen van 180+6 ze melden zich niet eerder als 5u ertussen... Bureau vind het oke. Ze zijn wel rvoeg hiermee. Maar ik twijfel of ik niet toch naar de 5 flessen terug moet gaan, en ze dan maar wakker moet maken ervoor ofzo....
zoon: 8:00 fles 9:30 - 11:00 slapen 11:30 fles 13:00 - 15:00 slapen 15:00 fles tussen 17:00 - 18:00 kort slaapje in de box 19:30 fles 20:00 bed slapen tot de volgende ochtend 8:00 (wakker maken) dochter 8:00 fles 9:30 - 11:00 slapen 12:00 fles 13:00 - 15:30 slapen 16:00 fles 17:00 - 18:00 kort slaapje in de box 19:30 fles 20:00 naar bed rond 23:00 flesje (tot 18 weken en daarna vervallen) slapen tot volgende ochtend 8:00 (wakker maken)
Hier staat nog vrij weinig vast qua tijd. Het enige wat zeker is, is dat mijn zoontje ongeveer een uurtje wakker kan zijn en vervolgens weer voor een of twee uur gaat slapen. Wanneer hij wakker wordt verschoon en voed ik hem (borstvoeding), knuffelen en spelen we even en daarna gaat hij weer lekker slapen.
Jeetje, 5 uurtjes tussen de flessen?!?! dat krijg ik niet voor elkaar hoor bij mijn meisje. Zijn het echte slaapkoppen of zijn ze aardig aan het gewicht dat ze al 180+6 kunnen drinken? Mijn dochter drinkt hooguit 1 à 2 x per dag een flesje van 150+5 leeg.