Elke (flinke) verkoudheid geur en smaak weg.

Discussie in 'De lounge' gestart door 86Elise, 27 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    #1 86Elise, 27 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2023
    Hoi,

    Ik moet even mijn hart luchten,elke keer ook voor de corona pandemie als ik verkouden ben dan raak ik mijn geur en smaak volledig kwijt..als ik dit tegen andere mensen vertel als het als ik het dan heb ter sprake komt zeggen ze dat ze dat nooit hebben of sommige dan wat minder ruiken.
    Sommige hebben het wel gehad toen ze corona hadden maar nooit tijdens een gewone flinke verkoudheid..
    Ik heb dit dus al bijna zolang als ik mij kan herrineren iig al wel vanaf mijn 16de maar misschien nog wel langer..
    Soms heb ik echt twee weken lang geen geur en smaak.Soms zelfs wat langer of korter.
    Ook ben ik hier al voor bij de kno-arts geweest en die had idd vast gesteld dat mijn geur iets minder is dan wat hoort bij mijn leeftijd.(a/d van geur test).
    Maar dat is maar minimaal,verder geen gekkigheid qua stand vd neus etc.

    Maar even kort samengevat;
    Wie heeft dit ook?
    Nu heb ik een flinke verkoudheid opgelopen en al ruim acht dagen geen geur en smaak..en ik merk dat dit altijd zoveel met mij doet..geur vindt ik nog niet eens het ergste maar niks proeven...ik merk echt dat het dan mijn hele dag beheerst (ik weet het probeer er niet aan te denken),ik chagrijnig wordt,niet meer goed kan focussen,maar vooral ook bang ben dat het maanden gaat duren of nooit meer goed komt..

    Ook doe ik al aan geurtherapie,stoom 3x per dag,drink veel water.

    Verder leef ik altijd heel gezond.


    Sorry voor mijn geklaag..moest even mijn hart luchten..en ik ben benieuwd voor hoeveel mensen dit herkenbaar is.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Ik heb geen oplossing voor je, maar mijn man en mijn schoonmoeder hebben dit ook altijd. Heel vervelend, vooral als je net een etentje gepland hebt.
     
  3. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Ja het is echt zo naar,en idd net wat je zegt een etentje is dan ook echt niet leuk meer.
     
  4. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.826
    113
    Ja, dat heb ik ook. Afschuwelijk vind ik dat. De dag waarop ik dan ineens,weer een vleugje shampoo ruik, onder de douche vier ik uitgebreid. Ik ben ook altijd bang of het wel goed komt.
     
    Suzi98 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  5. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Ik heb dat ook al mijn hele leven, terwijl anderen in mijn omgeving dat nooit hebben.
    Echter duurt het meestal maar een paar dagen, max. een week bij mij. Daar word ik vaak al gek van, laat staan nog langer zoals bij jou, dus ik voel met je mee.
    Ik heb altijd het idee dat het ligt aan mijn neus, als die zo vol en verstopt zit valt geur en smaak weg. Als dat herstelt komt het weer terug.
    Ik heb mij er eigenlijk nooit druk om gemaakt, ik ben bijvoorbeeld ook veel vaker ziek dan mijn man en dan ook heftiger, dus ik zie het een beetje als een heftigere vorm van verkoudheid die ik vaak heb.
     
  6. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Bij een lichte verkoudheid heb ik het overigens niet, maar bij een zwaardere altijd. Hoe is dat bij jou?
     
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.580
    6.548
    113
    Vrouw
    Ik heb het als mijn neus flink verstopt zit. Proef dan een paar dagen niets. M’n vader heeft dit precies hetzelfde. Is echt vervelend inderdaad.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Hier een enkele keer, was steevast de eerste linie van t seizoen en in de laatste linie de pineut met een zware verkoudheid en dan enkele dagen dat niks smaakte.

    Al moet ik zeggen sinds de komst van G heb ik zo vreselijk veel verkoudheden gehad dat ik er tegenwoordig geen last meer van heb.

    Zware virusbank update geweest ofzo.

    Ik probeer altijd maar vooral niet te heftig mee te doen en knal er sinds de laatste 3 jaar de sambucol er in zodra ik merk dat ik "vermoeider ben dan anders" én een van de kinderen is verkouden. Weerstand boosten. Tot op heden werkt dat best goed!
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Ik heb dit 2 keer gehad. 1x door corona. En 1x in 2016 volgens mij door een verkoudheid/griep. Ik weet niet meer hoe lang dat duurde.
    Maar heel vervelend inderdaad! Toen ik het had met corona vond ik het zó erg. Onze jongste was een baby, En toen viel het me op hoe vaak ik aan zijn hoofdje rook. Zo verdrietig werd ik er van dat ik hem niet kon ruiken. Plus we zagen allemaal in quarantaine en ik kon me niet eens verheugen op wat lekkers als de kinderen eenmaal in bed lagen :rolleyes:
     
  10. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Bedankt voor jullie reacties!"Fijn" om te lezen dat het voor sommige herkenbaar is..
    Ik hoop dat het bij mij vandaag ook weer terug komt want ik wordt hier zo moedeloos van.
     
  11. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Ik heb het wel snel,ik ben niet vaak wat licht verkouden het is bijna altijd direct heel erg.
    Maar als het wat lichter is dan niet idd.
     
  12. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Ahja erg is dat hè.
     
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb het momenteel ook al 1,5 week, geen corona. Ik denk een bijholte onsteking omdat ik veel hoofdpijn heb en een drukkend gevoel in mijn gezicht en pijn in mijn bovenkaak/kiezen heb. Ik proef en ruik gewoon niks, zelfs de spuit luiers van mijn dochter ruik ik momenteel niet. Alleen als iets heel zoet of heel zout is proef ik het. Honger en zin om te eten heb ik daardoor ook niet dus ben er helemaal waus en slap van, maar ja. Hopelijk is het rond het weekend of erna wel eens voorbij...
     
  14. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    He bah wat naar hè?
    En ook zo raar hè?
    Dat gewoon zoiets kan.
    Beterschap toegewenst!!
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nou ik heb dat ook altijd hoor….
    Voor mij hoort dat gewoon erbij, maak je niet druk :)
     
  16. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.921
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik denk dat dat komt doordat je holtes dan dichtzitten.
    Toevallig ben ik nu ook verkouden en dat begon bijna 3 wk geleden met keelpijn/hoesten. Toen na n week verstopte neus erbij en inderdaad geen smaak/reuk meer. Maar toen de verstopte neus wegging maar mijn holtes wel dichtzaten (kon dus ademen door m’n neus maar klonk wel nasaal en had genoeg snot en troep uit de holtes) proefde ik nog steeds niks. Pas sinds 2 dagen weer eigenlijk, heeft ook 1,5 week geduurd. Moedeloos word je ervan want het is echt heel vervelend om niks te proeven.
     
  17. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Erg he?
    Dus ook flink verkouden hopelijk gaat het snel helemaal weer beter!
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  18. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Ik vindt het vooral "fijn" om te lezen dat er toch meerdere mensen zijn die dit hebben.
    In mijn omgeving niemand,vroeger niet..later met corona natuurlijk wel maar dan hadden ze corona maar verder niet bij een verkoudheid.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  19. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.512
    1.672
    113
    Hier ook bekend mee! Heeeeel irritant. Ik weet nog wel dat iedereen altijd zegt dat het kenmerkende van corona is dat je je reuk en smaak kwijt bent. Ik dacht echt: huhhh? Dat is toch gewoon altijd als je verkouden bent?

    Ik heb het ook wel eens aan andere gevraagd of die het ook hebben, maar niemand herkent het. Heel vreemd, ik heb het toch echt bij elke verkoudheid!
     
    Suzi98 en 86Elise vinden dit leuk.
  20. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik eigenlijk nooooit, het was nu de eerste keer dat ik echt niks rook en proefde dus ik dacht meteen aan corona. heb dat nog nooit gehad met een verkoudheid haha. maar gelukkig komt het nu langzaam weer terug. was er ook helemaal klaar mee
     

Deel Deze Pagina