Bloedtest glucose, nuchter > kan ik er lopend heen?

Discussion in 'De lounge' started by Child, Jul 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    215
    63
    Beetje raar omschreven, mijn onderwerp haha.

Ik heb vorige week mijn bloed laten prikken voor schildklier (die is wat traag, geen medicatie maar gewoon controle) en omdat ik net bevallen ben mijn algemene bloedbeeld voor HB.

Nu was schildklier en HB goed maar nu bleek mijn glucose aan de hoge kant, nl 7,3. Assistent vroeg of ik net ontbijt had gehad. Dit was inderdaad wel het geval maar ben daarna lopend naar prikstation gegaan (kwartier lopen met 2 kids) dus zou weer ietsjes moeten zakken.

Heb wel overgewicht en ze wilden het voor zekerheid nogmaals laten prikken maar dan nuchter.
    Mijn vraag is nu: Maakt het voor de uitslag uit als ik lopend heen ga of is de waarde dan niet helemaal goed? En meteen om 8 uur of in de loop van de ochtend: heeft dat nog invloed?

2. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    maakt niet uit of je al dan niet lopend gaat zolang je maar nuchter bent. Je hoeft ook niet om 8 uur te gaan mag ook om 9 uur of zo. Is alleen langer honger hebben

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,045
    46
    48
    friesland
    Zoals bovenstaande.

4. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het gaat er idd om of je nuchter bent, dus dat er geen insuline is vrijgekomen in je bloedbaan.

Share This Page