Alles open, tm vannacht tegenoven elkaar. Vannacht hoop ik weer met de deur dicht te slapen en onder het dekbed! Beddengoed is schoon, kan er al helemaal naar uitkijken na een week met mijn zweetnek op de toch gelegen te hebben!
Wij hebben vannacht in onze slaapkamer met de balkondeur open geslapen, we hebben namelijk geen raam dat open kan.
wij hebben boven allemaal schuiframen en die op onze slaapkamer is 's nachts écht wel open met dit warme sauna weer. Zonder een beetje frisse lucht kan ik echt niet slapen met deze temperaturen. Daarbij zijn er niet echt mogelijkheden om vanaf de begane grond, ongemerkt het slaapkamerraam in te klimmen. Tegen de tijd dat ze bij het raam zijn zit ik rechtop in bed van de luxaflex die herrie maken en het raam wat verder opengeschoven word
Ja, dit was ook mijn gedachte! Wij hebben ventilatieroosters die altijd wagenwijd open staan. (Het gordijn wappert zelfs een klein beetje door de lucht die er doorheen komt. De ramen op de slaapkamers staan op een kier op de knip en het kleine badkamerraampje staat wel helemaal open. Dus er komt echt wel frisse lucht binnen snachts, alleen niet genoeg om het écht flink koeler te krijgen. Sommige doen alsof ik mezelf aan het verstikken ben haha En ook hier hebben de meeste van mijn buren de ramen snachts dicht zitten.. Vandaar dat ik het mij ook afvroeg en mijn vraag hier stelde.
Nu vraag ik me ook af... Er zijn een heleboel mensen hier die schrijven, als die inbreker mijn kamer binnenkomt dan hoor ik dat gelijk/rammelt de luxaflex/stapt hij bij me in bed/valt er van alles van de vensterbank/ik wordt sowieso wakker... Maar wat dan????????? Ik snap ook wel dat als er ineens iemand een halve meter naast je door het raam komt dat je dan wakker wordt, maar wat doe je dan? Ik hou ze liever buiten hoor... Het idee dat er toch niemand binnen komt, omdat jij dan gelijk wakker wordt, vindt ik een beetje onlogisch? En dat er niemand binnen kan komen, omdat er buren vlakbij wonen vindt ik persoonlijk ook wat naief.. Snachts slaapt toch bijna iedereen? Hier is de afgelopen 5 jaar 2x bij 2 verschillende overbuurtjes ingebroken en dit was allebei gewoon in de nacht. Er was zelfs bij eentje een raam ingeslagen en niemand heeft dit gehoord en dit was bij onze overburen, onze huizen staan denk ik 5 meter uit elkaar... Ik wordt net aan wakker van mijn eigen kids snachts, dus een inbreker bij de buren hoor ik echt niet hoor
Daar heb ik me echt nog nooit druk in gemaakt. Hier slapen we winter en zomer met de ramen open. Ik heb echt frisse lucht nodig om goed te slapen.
Ik word persoonlijk wakker van elk zuchtje wind, maar het is gewoon een keuze van mij om mij niet druk te maken om dit soort dingen. Willen ze bij ons slaapkamerraam komen moeten ze al met een ladder in de weer gaan en dat hoor je echt wel. Bovendien aan de voorkant van het huis, dus niet logisch. Ik bedoel, hoeveel wil je opvallen. Aan de achterkant kunnen ze niet komen (of ze moeten door de sloot heen gaan). Beetje veel moeite voor een huis waar niet zoveel te halen valt.
Toen ik gisterochtend om 10 uur naar beneden liep (net wakker) zag ik dat de voordeur gewoon wagenwijd openstond. Normaal doen we dat niet, maar waarschijnlijk zat ie niet goed dicht en is hij opengewaaid. Niets gestolen.. Ramen laat ik gemakkelijk open. Ik wordt er wel wakker van als er iets vreemds te horen is hoor. En al helemaal in mijn eigen slaapkamer!
Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar ik vind persoonlijk (mijn mening dus) dat het toch benauwder is met alleen die ventilatieroosters open! Met raam open komt er toch flink wat meer frisse lucht naar binnen naar mijn idee. En onze slaapkamers zijn niet enorm groot, dus als je met zijn tweetjes in zo'n klein benauwd hokkie ligt te ademen en te zweten met deur dicht en alleen die roosters open.....Nee, meer frisse lucht, dus het raam moet erbij open!
Wij hebben de afgelopen nachten ook het raam wagenwijd open gehad hoor. Ik heb eerlijk gezegd nooit nagedacht over inbrekers of zo. Eerder die klote muggen die zo vrij spel hebben 😂
Hier altijd de raam open en de plafondventilator aan! Ik heb wel eens over inbrekers gedacht maar echt als die raam dicht is ga ik kapot haha Dus over die inbrekers denk ik maar niet teveel aan.. Terwijl er toen wel een verhaal op tv was, waar inbreker door de slaapkamerraam zijn gekomen! Die mensen werden wakker van geluid en stond er iemand op de kamer whaa😫 Als dat ooit gebeurd, laat ik een airco plaatsen😂
Hier overdag alles open en 's nachts normaal altijd alles dicht.. Afgelopen week voor het eerst een keer boven alle ramen open gelaten, het was zo heet.. Hier is meer de gedachte van: Dan maar muggen ipv sauna.. Geen moment nagedacht over inbrekers eigenlijk..
ja tuurlijk. gewoon doen.... als je bij alles na moet denken wat er kan gebeuren heb je geen leven... lekker laten luchten. heerlijk.
Ja hoor helemaal met hitte. Wij zitten nu in italie waar het momenteel 40 graden is. Overdag alles potdicht en savonds gooien we alles open. Dat doen we thuis ook.
Ik zet hem op een kier. Voor inbrekers ben ik niet zo zeer bang, maar wel voor het ongedierte wat er binnen kan komen.
Hier staat de balkondeur van onze slaapkamer open. Er kan inderdaad makkelijk iemand naar binnenkomen. We zijn zo wakker in dat geval. Ik denk dat de meeste inbreker echt geen confrontatie met bewoners zoeken.