Hoeveel betalen jullie aan verzekeringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door klarinet, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ben effe nieuwsgierig. We hebben de verzekeringen via een tussenpersoon lopen. Waar we ook de hypotheek hebben geregeld.
    Maar we betalen voor alles bij elkaar €190. Daar zit ook iets van levensverzekering (is €15) bij en rechtsbijstand.
    Maar ik vind het dus een smak geld!!
    Alleen ik durf niet goed over te stappen omdat ook de hypotheek door hun geregeld is!
    Dus wat betalen jullie en wat zouden jullie doen??

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

#2 Vrolijkheid, 2 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2015
    Woonhuis, inboedel, aansprakelijkheid en doorlopende reisverzekering 43,- per maand. Overlijdensrisicoverzekeringen 33 euro. 76 euro dus plus nog iets van 28 voor mijn man (militair) aan (auto)verzekeringen. Dus om en nabij de 100 euro?

Wij hebben ook nog uitvaart van 13 euro per maand trouwens.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind 190 best veel, wij hebben t via de rabobank waar we de hypotheek ook hebben.
    Betalen 60 aan woonhuis, aansprakelijk, inboedel en rechtsbijstand. Dan komt er nog ongeveer 20 levensverzekering bij.
    En we betalen nog iets geen idee hoeveel het is, in elk geval veel minder dan 190.
    Ik weet niet of je makkelijk over kan stappen, zou het wel nakijken.

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ehm even nadenken

auto 26.75 euro
    caravan 8 euro
    rechtsbijstand 13,50
    inboedel en aansprakelijkheid 11,08
    dela 7.18

66.51 totaal voor een huurhuis

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    12 voor mijn levensverzekering en 6 voor mijn inboedel.
    Verder heb ik nog wel een opstalverzekering maar die loopt via de vve dus heb geen idee wat het bedrag is.
    14 voor rechtsbijstand. 6 voor overlijdensverzekering en 57 voor mijn auto.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik vind dit altijd appels met peren vergelijken.

Voor welke bedrag ben je verzekerd, leeftijd en eigen risico spelen een grote factor.

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Auto all-risk 18 euro per maand
    Inboedel + aansprakelijkheid 9 euro per maand

27 euro, that's it, de rest (doorlopend reis/uitvaart/rechtsbijstand) vind ik niet nodig.

Maar wat Zomerr zegt, een 2-ouder + koophuis is ook een heel andere situatie dan ik alleenstaand +kind in mijn huurhuis.

Brinta heb jij geen WA/aansprakelijkheidsverzekering?

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Heb je dan geld genoeg op de bank voor je begrafenis?

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ja, zeker. Ik vind het een kunst om mijn vaste lasten zo laag mogelijk te houden, o.a. daardoor heb ik ruim spaargeld ;)
    En alles wat ik zelf kan betalen of doen ga ik niet verzekeren.

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ohja die was ik helemaal vergeten omdat die jaarlijks wordt afgeschreven ipv maandelijks. Volgens mij ben ik daar 21 euro per jaar aan kwijt.

Wat heb jij een goedkope autoverzekering! Heel veel schadevrije jaren zeker?

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb 8 schadevrije jaren. Ik sluit elk jaar mijn verzekering over naar de goedkoopste beschikbaar. Afgelopen december toen overgestapt naar SNS autoverzekering omdat die goedkoopst was all-risk met 23 euro per maand. En vervolgens vorige maand een spotje op de radio dat Promovendum gegarandeerd 20% goedkoper aanbiedt dan je huidige verzekering. Nou was dat maar 25 eurocent goedkoper volgens offerte via website, maar na een telefoontje inderdaad 20% eraf gekregen dus nu echt goedkoopst-van-goedkoopst :)

21 euro is wel heel goedkoop per jaar hoor voor aansprakelijkheid, als je zoontje ook op je polis staat

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    De vriend en zn ouders hebben ook via een tussenpersoon verzekerd.
    maar als ik zie bij welke maatschappijen ze dan verzekerd zijn, vind ik dat het wel goedkoper mag. Bedragen precies weet ik niet, wil ik ook niet eigenlijk.

Wellicht kun je bij de tussenpersoon aangeven dat je goedkopere verzekeringen wilt maar wel met goede polisvoorwaarden?

13. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen rond de 70 of 80 euro voor alles! Onze ouders hebben onze overlijdingsverzekeringen voor ons afbetaald, dus die hebben we er niet mr bij zitten. Moet trouwens ff navragen hoe het allemaal geregeld is btw ;)

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #14 mam1991, 3 jul 2015
    Laatst bewerkt: 3 jul 2015
    Auto all risk incl inzittende/rechtsbijstand etc 35,- pm
    Huis/rechtsbijstand/inboedel/aansprakelijkheid/motor etc ongeveer 30,-Pm
    Uitvaart 10,- pm
    Reis/pechhulp 100,- per jaar

Zoiets 😅 zal het exact na moeten kijken omdat we aan het overstappen zijn met de verzekeringen

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    220 euro per maand

Interpolis
    2 x auto, woonhuis, inboedel, rechtbijstand, aanpsprakelijkheid en reisverzekering
    risico verzekering
    uitvaart verzekering

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dat scheelt echt heel erg veel! Ik betaal 57 euro per maand voor een allrisk verzekering met 7 schadevrije jaren. Maar is rijd een auto van 4 jaar oud, misschien speelt dat ook mee?

Mijn zoontje staat niet op mijn polis, ik dacht dat hij automatisch onder mijn polis zou vallen omdat hij minderjarig is?

17. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij onze verzekering moet je je kindje wel degelijk aanmelden... betaal je niets extra's voor maar moet wel op de polis staan... net als bij zorgverzekering eigenlijk.

18. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ohjee, dat moet ik dit weekend dan maar even goed gaan uitzoeken.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Even denken wij hebben een glasverzekering alrisk inboedelverzekering rechtsbijstandverzekering aansprakelijkheidverzekeringd en een doorlopende reisverzekering in een pakket. En dat kost ons 32 euro per maand.
    De autoverzekering is alrisk 38 euro dit is zo hoog omdat we een o geluk gehad hebben en jaren verloren hebben.
    En een uitvaartverzekering alle 5 voor 10000 euro verzekerd 21 euro permaand

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hou er rekening mee dat een overlijdensverzekering die 10 jaar geleden in afgesloten lang niet genoeg zal zijn voor een uitvaart nu. Waar je toen voor 7000 euro klaat was moet je nu 10000 euro neerleggen.

Deel Deze Pagina