raar... toch?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik weet het niet hoor, maar ik heb het idee dat mijn zoontje toch wat vreemde dingen "aan zich" heeft zeg maar...
    Nu vraag ik me af, is dit omdat ik hem dit aangeleerd heb op de een of andere manier? Is hij gewoon super gevoelig voor dingen?
    Hopelijk herkennen jullie het, of kunnen jullie me tips geven?
    In ieder geval een paar opvallende dingen:
    - constant willen staan. Ofwel, willen dat ik hem rechtop houd en hij dan op zijn beentjes kan leunen.
    - alleen stoppen met jengelen wanneer je met hem in je armen gaat staan. Als ik ga zitten betekent dat huilen.
    - Extreem reageren op licht. Als ik ga wandelen en de zon schijnt eventjes richting hem, gaat hij huilen. Ook als ik bij het raam ga staan, draait hij zijn hoofd weg. Hij is ook gefascineerd van lampjes, daar kijkt hij wel altijd naar.
    - Altijd huilen bij aankleden of uitkleden.
    - 9 van de 10 keer meteen in slaap vallen als ik hem de (winter)jas aandoe en de muts opzet. Net alsof hij in een soort sleep-mode gaat:)
    - Overdag niet willen slapen alleen met wandelen of als ik hem in slaap dwing door hem stevig vast te houden en te wiegen.
    - Nog altijd erg veel schrikreacties (vaak ook in zijn slaap).
    - Op buik draaien en dan gaan huilen (hij kan nog niet terugdraaien), dus als ik hem dan weer op zijn rug leg, draait hij weer op zijn buik en gaat weer huilen (enz. enz.)

Misschien herkent iemand dit? Of maak ik me teveel zorgen...

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik denk dat je je te veel zorgen maakt.

elk kindje heeft zijn eigen eigenaardigheden.

mijn dochter lacht altijd als ze een schone broek krijgt.
    ze huilt als ik haar de puckababy aan doe.
    de fles drinkt ze alleen lopend als we zitten stopt ze met drinken.
    als ze de jas aan krijgt huilt ze
    in de auto valt ze in slaap totdat we stil staan

3. fafa

fafa Niet meer actief

Hoe oud is je kindje?

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Eh.... ik lees niets vreemds.
    Hier wilde ze kortgeleden vooral aan armpjes omhoog getrokken worden. Licht us nog erg fel aan de oogjes. Ze huilt niet maar knippert met de oogjes of draait idd hoofdje weg. Er zijn genoeg kinderen die moeite hebben mrt slapen, lekker bij je nemen in draagdoek.
    Ik snap eerlijk gezegd je bezorgdheid niet, wat kan hier nu vreemd aan zijn... vooral laatste punt van het draaien.... wat is precies het punt....
    Hij kan draaien dus doet dat lekker vaak, ja dan moet je m terugdraaien want andersom kan hij nog niet.
    Geen zorgen maken, allemaal normaal

5. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Uhmm... Dit :)
    Trouwens wel herkenbaar hoor, alles is zo nieuw he, het blijft lastig om te weten wat nou 'normaal' is. Kijk vooral hoe je kleintje het doet, daar gaat het uiteindelijk om.

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Klinkt allemaal redelijk normaal :) Hoe oud is hij?

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Klinkt me redelijk bekend in de oren :D

Ook ik ben benieuwd hoe oud hij is!

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Was ik inderdaad vergeten te vermelden: volgende week is hij een half jaar oud:)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lees op zich niets geks. Dat in slaap vallen als je z'n jas en muts aandoet, klinkt mij in de oren als een slaapassociatie. Misschien eentje die niet zo handig is, omdat hij alleen nog slaapt als je met hem gaat wandelen. Mogelijk kun je een hoop tips dan halen uit "Baby in een droomritme", zodat je naar slaapassociaties toe kunt werken die hem helpen overdag ook gewoon in z'n bedje te slapen.
    Mocht dat niet helpen, dan zou ik vooral lekker een draagdoek kopen. Vanwege z'n leeftijd en ws hoger gewicht al, is dan een geweven doek wel het fijnste, (geen rekbare dus, is hij ws al te zwaar voor of zal dat al snel zijn).

Vind je verder dat hij wel erg snel huilt? Kan hij wat oververmoeid zijn of overprikkeld doordat hij overdag slecht slaapt? Dan zou dat moeten verbeteren als zijn slapen verbetert overdag.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Klinkt best herkenbaar ;)

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hihi klinkt als een mama die haar kindje aan het ontdekken is. :) Niet flauw bedoeld hoor.;) Leuk om te lezen. Klinkt inderdaad allemaal volstrekt normaal.

Deel Deze Pagina