Ritme baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liefenklein, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Ieder kindje is natuurlijk anders, maar vanaf wanneer hadden jullie en je kleintje een echt (vast) ritme?
    Mijn dochtertje is nu 9 weken en komt iedere dag rond dezelfde tijd voor haar voedingen en slaapt de nachten goed door. Zou ze ineens een heel ander ritme kunnen krijgen?

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Uit ervaring bij mij weet ik dat een kindje zodra je ook maar denkt van "hey we hebben een ritme" je kind ineens kan bedenken "en nu niet meer" ;)

Het is lastig om te zeggen hoelang je dochtertje dit ritme gaat vasthouden maar hier is zoon bijna 16 maanden en jawel hoor meneer gooit nog steeds zijn ritme weleens om ;)

Wij hebben 1 vaste regel tussen 18:30 en 19:30 uur gaat hij naar bed met hetzelfde ritueel en vanaf 07:00 uur halen we hem pas uit bed. Oke als hij snachts komt geven we hem wat water, kijken of hij een te volle luier heeft ga maar door maar daarna is het toch echt terug in bed ;)

3. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ongeveer met 8-9 weken een ritme.
    7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur
    De laatste voeding was een droomvoeding en die komen te vervallen met 3,5 maand. Maar we hebben verder nog hetzelfde ritme. Al zit er wel wat speling in hoor (30 min eerder of later) Slapen is sinds week of 4 echt aan het veranderen. Ze slaapt 's ochtends nu korter en 's middags langer. Voor die tijd waren dat maar kleine verschillen (op de sprongetjes na). Dus het kan wel, maar ik hoor mijn omgeving steeds dat dit wel heel uitzonderlijk is. Het ritme qua eten zal binnenkort ook wel meer gaan veranderen aangezien ze steeds beter gaat eten dus we steeds meer toe gaan werken naar maaltijden. Maar ze heeft hier dus 5 maanden hetzelfde ritme gehad. We hebben wel eens geprobeerd het anders te doen maar dit lukte niet.

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Onze zoon had met 6 weken een mooi ritme: 7-11-15-19-23
    Ook lekker hetzelfde slapen tussendoor....

Dat is nooit enorm veranderd (natuurlijk wel als er een fles oid afging )
    Maar altijd netjes een ritme gehad...

Dochterlief?
    Die heeft dat duidelijk nog niet overgenomen :D

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hadden ook snel een heel mooi ritme dus dat kan heel goed.
    Overdag kon je er bijna de klok op zetten! Snachts was het toen 1 nachtvoeding en alleen die wisselde maar dat maakte niks uit voor zijn ritme overdag.
    Als hij snachts zijn flesje om 3u of om 6u had gekregen, rond 8u wilde hij zijn dag beginnen met een flesje :)

Af en toe verschoof het wel, zeker als er een fles af ging, of bijvoeding bijkwam maar nu nog steeds, om 8u word hij wakker :)

Rond de 12 weken hebben velen vaak een sprongetje dus dan kan het zijn dat ze enkele dag geen ritme heeft of het ritme veranderd. Maar dat hoeft niet

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik denk dat je heel veel geluk hebt dat je nu al een ritme hebt en kunt doorslapen, wat een luxe!

Hier ook al wel een soort van ritme hoor, maar vaak is deze toch afhankelijk van wanneer hij zelf besluit dat hij de 1e fles wil en dat wisselt nog erg sterk. Verder voed ik om de 4 a 4,5 uur al een hele tijd. Meestal kom ik wel op 7-11-15-19-23-nachtvoeding. Maar dit kan zo maar een uurtje eerder of later zijn hoor, en soms kom ik zelfs op 5 voedingen doordat hij er zelf overdag langer tussen laat zitten. Dus wordt voeding van 19 21 uur en dan krijgt hij om 23 uur natuurlijk niets meer!

7. liefenklein

Ja we hebben een heel makkelijk meisje. Het lijkt zo te mooi om waar te zijn, vandaar dat ik me af vroeg of dit al echt een ritme kan zijn. Ze krijgt nu om 7/8 dan rond 12.00 - 16.00 - 20.00 - 23.00

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Fijn, ik ben jaloers, hier helaas niet zo'n makkelijk mannetje, maar natuurlijk wel de liefste, leukste en knapste baby aller tijden!

9. liefenklein

Haha ja natuurlijk is je eigen kindje de leukste! Hoop dat jullie leukerd ook snel doorslaapt, want kan me voorstellen dat je wel eens klaar bent met de gebroken nachten

Deel Deze Pagina