slapen met verwarming aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cookie, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik zat ook met deze vraag ! Bij ons staat eigenlijk altijd de kachel aan. We wonen in 'n flat en Demi's kamer is het dichtste bij de voordeur waar altijd koude wind doorheen komt en ondanks dat het gebouw niet echt oud is en dubbel glas voel je toch tocht bij haar raam.
    Sinds we de verwarming wat wamer (+/- 20 graden = ongeveer 18 in haar kamer dan) hebben staan wordt ze veel minder vaak wakker.
    Ik vind 't niet nodig als ze 's nachts wakker wordt met hele koude wangen en koude handen..
    Maar in onze eigen slaapkamer staat de kachel uit want ik hou er zelf niet van, maar ja ik kan dan ook tot m'n oren onder de dekens kruipen ;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier de kachel op 15.

Dat vind ik voor de nacht warm genoeg.

Isabella heeft het trouwens dat nog te warm, want als ik haar ophaal in de ochtend heeft ze de slaapzak uit gedaan en zit ze boven de deken.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat was waarschijnlijk ook de reden dat ze een slaapmuts, nachtjapon en lang ondergoed aandeden in bed... :p :) Ik zie Jelle al gaan... :) Al heb ik er serieus aan zitten denken om hem een muts op te zetten... :)

Het probleem bij Jelle is idd dat hij het koud krijgt, maar nog niet het besef heeft om terug onder de dekens te kruipen. Nu is het op het moment natuurlijk ook extreem koud voor Nederlandse begrippen, normaal heeft Jelle er niet zoveel last van.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaan standaard iedere dag tijdens het boodschappen alle ramen open ;)

5. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier was het 12 graden en gevoelsmatig ijs en ijkoud, de verwarming net van dicht af gedraaid, en nu is het 12 graden maar " comfortabel"

oh en dat scheelt enorm, werd iedere keer van de kou wakker...

6. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden!
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de verwarming aan doet! 's Nachts gaat hij op 16 graden, dus slaat de cv eigenlijk niet aan. Maar 's avonds laten we de termostaat in de woonkamer vaak tot 23:30 uur op 20 graden staan. Arend slaapt in een pyjama en een dikke slaapzak, maar heeft 's morgens toch koude voetjes en handjes. Zielig vind ik dat.
    Maar een laken/deken in zijn bed heeft geen zin, want hij is nogal beweeglijk.
    Luchten doen we na ieder slaapje. En vocht? de ramen zijn steeds beslagen! Vreselijk! Dubbelglas zou vast veel beter zijn. Nu hangen de ijspegels aan de vensterbank buiten.

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame had ook altijd ijsbloemen op het raam en geen verwarming op de kamers we hadden alleen 1 gaskachel in de woonkamer

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    koude handen en voeten is een goed teken betekendjuist dat ze ggezond zijn

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier is het 's nachts op de kamers van de kids zonder verwarming 3 graden, dus ja, hier gaat de verwarming aan. Heb wel van die waterbakken op de verwarming hangen.

10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hahah ja dat is wel zo, maar toch op de een of andere manier kan/kon die generatie ook veel meer hebben hoor! Misschien juist omdat ze iets minder 'betutteld' werden..(voordat ik allemaal reacties over me heen krijg, het woord 'betutteld' staat tussen aanhalingstekentjes..dit omdat ik even niet weet welk woord ik anders moet gebruiken of hoe ik t uit moet leggen ;))

Deel Deze Pagina