Wie heeft hier ervaring mee? Mijn vk-praktijk biedt het aan, maar ik twijfel of het iets voor me is, vooral omdat dit mijn 2e zwangerschap is. Het echte leren en ontdekken is er wel een beetje af. Maar misschien is het wel erg gezellig om contact met andere zwangeren te hebben. Ik ben er dus nog niet uit, wie heeft het gedaan en hoe vond je het?
Ik doe nu centering pregnancy en ik kijk er elke keer weer naar uit. Het is zo gezellig onderling. Er zitten nu in onze groep 3 vrouwen die al een kindje hebben en zij kunnen goed hun ervaringen delen, maar ook zij hebben vragen zoals hoe ze anderen kunnen vragen hun eerste kindje op te vangen als zij rust nodig hebben. Je kan je altijd opgeven en als het niets voor jou is teruggaan naar reguliere controles bij je vk toch?
Hoi, Ik ben zwanger van de eerste en doe ook cp. Vind het persoonlijk erg leuk en leerzaam. Je gaat gewoon net even wat dieper in op een hoop dingen. Bij mij zitten ook 2 dames voor wie het niet de eerste zwangerschap is en zij vinden het ook zeker meerwaarde hebben. Ook al ben je al 'ervaringsdeskundige', je kunt nooit alles weten. En omdat je met meer in een groep zit zijn er altijd wel mensen die vragen stellen waar je zelf niet aan gedacht hebt, maar wat wel goed is om te weten. Ook qua gezelligheid vind ik het zeker meerwaarde hebben; ik zit in een leuke groep en we gaan nu regelmatig zwangerschapszwemmen met een stel en hebben een groepsapp aangemaakt. Kortom; ik zou het gewoon proberen; wat heb je te verliezen? En vind je het toch niks, dan kun je altijd besluiten weer uit de groep te stappen en terug te gaan naar reguliere 1 op 1 controles. Hoop dat je hier wat aan hebt!