Hai, Wij willen toch nog voor de baby er is een korte vakantie doen. heeft iemand ervaring met vliegen in de derde trimester? Tips? We willen eigenlijk naar New York, maar ik denk dat dat te zwaar wordt, een city trip, daarom naar de zon, Portugal, niet zo ver vliegen en meer luieren met een stapel boeken op het strand.
als je heel snel gaat moet het kunnen, het is idd niet zo ver weg. zou het wel even met je vk overleggen.
sommige vliegmaatschappijen accepteren je niet meer na week 26 bij anderen mag het tot week 32 of 34 of zo, ik zou even op de website vd vliegmaatschappij kijken waar je mee gaat vliegen. dat je het zelf ziet zitten wil namelijk nog niet zeggen dat een vliegmaatschappij het risico wil nemen
het licht idd aan de vlieg maatschapij! daarnaast moet je van de ha of vk een briefje hebben dat je nog mag vliegen zo was dat iig bij mijn zus wij zijn 2 weken geleden naar engeland geweest en mijn zus is nu 30 weken zwanger
Ik vlieg bijna elke 2 weken voor mijn werk. Heb ik zowel deze zwangerschap als tijdens die van mijn zoon. Totdat ik met 36 weken met verlof ging/ga. Ben nu ruim 34 weken. Bij de meeste maatschappijen mag je tot 36 weken vliegen en vanaf 27 weken heb je en vliegverklaring nodig van vk of gyn (stelt niets voor). Tijdens de vlucht veel drinken en wat vaker opstaan om te bewegen. Voor de rest kan het geen enkele kwaad.
alles kannatuurlijk, maar e meot je er zelf wel prettig bij voelen. Waar je wel voo rmoet uitkijken is een zwangerschapsmasker. Niet bij alle vrouwen gaat die nl nog weg na de bevalling.
Vliegen mag met de meeste maatschappijen tot de 36e week hoor! Zeker als je een verklaring hebt van je vk dat alles goed is. Tuurlijk ga je dan niet meer op vakantie, maar ik vlieg bijv met 36 week nog naar NL om te bevallen (als alles goed loopt). Maargoed, met 30 weken mag je dus echt nog wel vliegen. Check even op de site waarmee je vliegt wat hun voorwaarden zijn. Ik zou alleen inderdaad wel in Europa blijven... Mocht er iets gebeuren dan wil je liever niet in New York zitten lijkt me. Fijne vakantie toegewenst en geniet van de zon! Vlindertje
Wij gaan met 26 weken heen vliegen en met 28 weken terug. Ik heb begrepen dat ik dan géén verklaring dat alles goed gaat nodig heb en dat je met Transavia tot 36 weken mag vliegen. Het is wèl handig om een 'gewone' zwangerschapsverklaring bij je te hebben. Anders zou je geweigerd kunnen worden aan de gate, als ze niet goed kunnen inschatten hoe ver je al bent in je zwangerschap. Maar op zo'n verklaring staat dus gewoon wanneer je bent uitgerekend. Wij hebben ervoor gekozen om ook niet heel ver te vliegen (4,5 uur) en om navraag te doen naar de aanwezigheid van ziekenhuizen e.d., want je wilt als er iets aan de hand is niet nog een uur moeten reizen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis natuurlijk.
bedankt voor de tips dames! Heel goede tip over dat ziekenhuis. Ik ga gelijk kijken. Ik zie het helemaal zitten om te vliegen en ik voel me eigenlijk kippelekker, vandaar dat we het gaan doen. NYC stellen we maar uit, bedankt! en oh ja, ik neem factor 50 mee voor de zon, hoedje, etc. lijkt me zo lekker om met mijn bolle buik in de zee te zwemmen..